Jump to content
Hundesonen.no

Hvilken rase er dette?

Recommended Posts

Noen som kan fortelle meg hvilken rase hundene på bildet er? Går utifra at det er samme rasen på de to bildene, men mulig jeg tar feil? 🤔

FB601C15-5DD8-4749-AEF2-A94086C2EE06.png

4E4073B9-2E8C-4D30-BCBD-877118412401.jpeg

Den første ligner veldig på en tibetansk spaniel. Den andre ligner på en toller-blanding.

Jeg syns ikke det ser ut som samme rase/blanding. Hund nummer 2 ser større ut enn hund nummer 1. Enig i at den første ser ut som en tibetansk spaniel, eventuelt en blanding av tibetansk spaniel og noe annet. Den andre ser også ut som en blanding av noe.

Forumet fortsetter under annonsen

Jeg tror ikke det er samme rase, og holder en knapp på blandinger. Øverste ligner veldig på en tibbetansk spaniel/dachs blanding jeg kjenner. 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hva er kjøreavstand da egentlig? 🤔 Jeg hentet valpen min med bil, men det tok over 12 timer hver vei da. Nå vet jeg ikke hvor du bor da, Miloficent. Ser jo at hvis du f.eks. bor i Finnmark så blir det fort langt å kjøre uansett. Eller hvis du skal ha en sjelden rase. Foretrekker selv å sende mail til aktuelle oppdrettere. Er lenge til jul enda, men er ikke nødvendigvis så lett å finne valp akkurat til det tidspunktet da.    Ellers: snufs, valpen min har blitt så stooor. 😭 Det går så altfor fort! 😢 Samtidig som det er kjekt med større valp som man kan trene mer osv. 😊
    • Vår hund på halvannet år er og har hele tiden vært ekstremt kosete. Hun ligger gjerne oppå meg med hodet i halsgropa om hun får. I valpetiden var hun også veldig kontaktsøkende, og vi lot hun få kos og nærhet når vi hadde anledning. Men av og til går ikke det, og da håndterte hun det også fint. For eksempel kan hun komme å legge seg oppå eller inntil beina når vi spiser, mens hun i sofaen vil ligge på fanget.  For vår del har det ikke hatt noe med separasjonsangst å gjøre, det har hun ikke problemer med. Rett og slett bare glad i å være nær og kose med flokken - noe jeg egentlig setter veldig pris på!
    • valp i kjøreavstand skal vel ofte godt gjøre seg? Send mail til ulike oppdrettere, det ville jeg gjort. 
    • Ikke lett å finne passende oppdrettere helst i kjøreavstand og som helst har leveringsklare valper Desember/Januar gitt🙈 Slitsomt å kontakte hver og en av oppdretterne når det er utrolig mange, samt at jeg blir litt blind på hva jeg ser etter. Noen som vet om en slags «ønsker å kjøpe blabla» på finn.no funker? Eller er metoden med tekstmelding til hver enkelt oppdretter bedre? Blir mye arbeid isåfall😅😂
    • Det første er definitivt det mest normale for valper og gårdshunder. Og jeg håper ikke innlegget mitt kan tolkes til at dere ikke skal la valpen sove på fanget eller ha nærkontakt, for det er superviktig! Men jeg for min del synes også det er ganske slitsomt med hunder som må ligge inntil/i nærheten for å sovne, alltid, det er ikke alltid det er praktisk. Selv om det er veldig koselig. 😍
  • Nylig opprettede emner