Jump to content
Hundesonen.no

Fiskum, 1.juni EFIT

Recommended Posts

Har folk helt glemt EFIT? :lol: Her kommer i hvert fall noen bilder fra min/vår dag. Ikke akkurat 1 foto i timen, men et lite gjennomblikk på hvordan dagen ble. Bildene blir nok store, når jeg legger dem ut her, men trykker man på den, så får man sett dem i normal størrelse.

Marianne Sjøstrøm sitt bilde.

Kl. har passert 09:00 og jeg har spist frokost. 

…..og han her har fått seg en luftings og lagt seg på sofa'n igjen :D 

Er kommet meg til "jobb" (arbeidspraksis i første omgang) på Nille på Gulskogen senter

Rundt kl. 12:00 spiser jeg lunsj(middagsrester fra dagen før) på en benk ute i senteret :) 

Kl.15:00 er jeg på vei hjem, sliten i rygg og bein :) 

Ca. kl. 16:30 er vi innom Kiwi og handler litt :D 

…… før det er hjem og slappe av og lage litt enkel middag(bakt potet)

Rundt kl. 20:00 begynner jeg på noe brødbaking :D 

…… så får Teo litt mat i 21:00 tiden :D 

Så går jeg ut å lufter meg litt :D 

Teo ble også nysgjerrig på hva jeg gjorde ute :P 

Funderte litt på hva slags blomster jeg skal plante i denne. I fjor var det solsikker der, det blir det nok ikke i år... Får ta en tur til Plantasjen i neste uke og kikke litt.

Og det var den dagen, stille og rolig i grunn :D

• Like 3

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Takk for godt svar, det er nok veldig lurt å holde det så rolig som mulig ja. Leker og bein osv var fjerna allerde før den nye kom i hus, den smellen gikk jeg nemlig på når jeg fikk hu første, og tror nesten det kan være en av årsakene at hu fortsatt er eiesyk, at det ble en del negative opplevelser der mellom hu og papillonen i starten. Men er vel på et vis helt naturlige reaksjoner også, når det plutselig kommer en ukjent i huset. Syns bare hu hadde litt for kraftige reaksjoner. Håper det går seg til. 😊 Ja vi prøver å være mye ute, for å la de bli kjent der først. Ute fungerer huskyene veldig godt i lag i allefall. Synd jeg ikke har et inngjerdet område slik at de kan få utfolde seg mer og bli kjent uten begrensningen av båndene...  Leke skal prøves mer i stedet for godbit. Har prøvd litt med det allerede, men han responderte ikke så godt på det heller faktisk, men han er nok litt reservert enda ja. 
    • Dette leste jeg også. Stakkars hund.. 
    • En jogger på stedet så hunden bli slått før hendelsen. Det rapporteres også at det var de tre som gikk tur med hunden som ble angrepet, noe som er litt uklart i den første rapporten, samt i den bloggen. https://drm24.no/nyheter/oyenvitne-sa-hunden-ble-slatt-for-den-angrep-sine-egne-204151

• Jeg ville prøvd å holde alt så rolig og enkelt som over hodet mulig når han er helt ny i flokken og dere har to hunder fra før. Det kan ta opp til to-tre måneder før han blir seg selv og føler seg hjemme. Jeg ville matet dem hver for seg, stoppet leking inne som kan trigge uroligheter, og jeg personlig ville fjernet bein, leker ol for å unngå all grunn til konflikt den første tiden. Men om du føler at det ikke er nødvendig ville jeg iallfall passet på å satt grenser så hundene ikke kommer i situasjonen hvor tispa føler at hun må være «eiesyk» ovenfor han nye. Og hun kjenner han jo ikke, så det kan godt hende dette roer seg etter hvert som de blir kjent. Men om det ikke blir håndtert riktig kan det også eskalere.
        Du kan eventuelt la de store leke ute mens han lille er inne?  Pass på at de gir hverandre litt «space», respekterer hverandre og ikke får noe grunn til å krangle 😊  Om han responderer dårlig på godbit kan du prøve det samme med en leke? Eller så kan det hende han blir litt mer mottakelig for innlæring når han blir mer husvarm. 
    • "Helgheim fikk vite navnet på hunden og skrek med klar og tydelig utestemme at den skulle sitte – en kommando den etterkom.  – Det funka et par minutter, men etter hvert begynte den å gå mot meg igjen." Dette er fra personen som brøt inn og avledet hundens oppmerksomhet. Dette er for meg en av de tingene som viser at avliving var eneste rette her: hunden brøt angrepet og var klar nok i hodet til å sitte på kommando, men var likevel klar for å angripe på ny. 
  • Nylig opprettede emner