Gå til innhold
Hundesonen.no

Eurasier hund liker ikke valpen !


Helene911
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg har en eurasier tispe på snart fire år . Min søster fikk seg valp for en uke siden , og eurasieren min vil ikke ha NOE med denne valpen og gjøre . Hun ignorerer den, legger seg på plasser hun vanligvis ikke pleier å ligge på . Hon knurrer på den om den kommer for nært . 

Og denne valpen har jo såååå lyst til å leke og være med min hund . Hva burde jeg gjøre ? 

Vet ikke om jeg skal ignorere min hund når hun knurrer eller bare overse det. 

Hva skal jeg gjøre ? Noen tips ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør valpen når din hund knurrer? Det har litt å si. Hunder må få lov til å gi beskjed om de ikke liker noe. Hvis din ikke vil ha noe med valpen å gjøre, så må den få slippe. Det er derfor viktig å passe på at hun blir hørt når hun sier fra. Enten at valpen trekker seg selv, eller at dere fjerner valpen. Får ikke din voksne ro, kan du risikere at hun bruker hardere språk mot valpen, og det er ingen av dere tjent med.

Det dere kan gjøre er å gå litt tur med dem i bånd, slik at tispen din ikke trenger å forholde seg til valpen om hun ikke vil. I tillegg kan det være det går seg til når valpen bare blir eldre. Noen voksne hunder liker rett og slett ikke valper. Og så går det over når valpen bare blir eldre. Hvordan er hun med andre hunder generelt? 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...