Gå til innhold
Hundesonen.no

Brukbare's Extra Ivrig

Recommended Posts

2 timer siden, Poter skrev:

En ordentlig fin gjeng det der! :wub:

:heart:

Akkurat nå, Cavalierflat skrev:

Jeg digger alle tre gutta dine! Alltid koselig å følge med dere på snap :)

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Aaw, så koselig å høre :heart: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Åh, så herlig. Grattis! Synes dere burde komme på besøk hit til Oslo altså, jeg har jo en svarting fra Michellus på besøk, så hun og Ivrig kunne hatt playdate i hagen her :wub: Dessuten savner Malle gutta!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Jankaa skrev:

Åh, så herlig. Grattis! Synes dere burde komme på besøk hit til Oslo altså, jeg har jo en svarting fra Michellus på besøk, så hun og Ivrig kunne hatt playdate i hagen her :wub: Dessuten savner Malle gutta!

Det burde vi prøve å få til :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi tok en liten økt med nosework i går, et par søk bare, og tok en ny økt i dag. La godbiten lett tilgjengelig så han timer belønningen riktig selv, og for å få opp interessen og forståelsen. Økta etter dette ble filmet ble godbiten lagt slik at han ikke fikk tak i den, og jeg belønnet han med godbit fra hånda mi. Han er så søt, så barnslig og krokodille til vanlig, men plutselig så voksen og fokusert når vi trener :)

Han blir 12 uker i morgen, og her kommer noen bilder fra turen vår i dag :)

24672570177_ec97bf3644_z.jpg

25669778018_161d735079_z.jpg

38644187395_ed165ce82a_z.jpg

38644184215_6899e3aa19_z.jpg

Dette bildet sier veldig mye om han :lol:

38644184215_6899e3aa19_z.jpg

Brødrene hans er visst verdens kuleste brødre

39510545562_98fb7e624b_z.jpg

24672525947_3abd482882_z.jpg

24672520507_e39fe0122d_z.jpg

24672508627_2bfd3410ed_z.jpg

39540512061_27f7d00476_z.jpg

39540506751_2e8628cea3_z.jpg

38644135675_56a83b2287_z.jpg

39510508232_26040c0a30_z.jpg

Bris er verdens kuleste å leke med

24672482527_d55cf1f224_z.jpg

• Like 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer bilder Frida!!! Åååh han ser så herlig ut! Elska han i bakgrunnen på søkfilmen «hva er vitsen med det der, skjønner ikke at han gidder»:P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En halvtimes tid unna har vi en oppvarmet hall, og denne uka har vi vært på tre treninger. Jeg har gjort meg noen erfaringer som vil gjøre treninga framover lettere for oss. Han blir veldig fort sliten/oppbrukt i hodet, så vi må ha superkorte økter med god intensitet, og så kan vi heller ha lengre økter om han "bare" skal ligge i ro. Han er veldig glad i mat og matfokusert, men når han er sliten er ingenting bra nok virker det som, derfor må vi ha korte, korte økter. Han er veldig opptatt av det som skjer rundt han, av andre hunder og mennesker, så det tar nok mye energi å fokusere på meg når han egentlig vil følge med på de, hehe :) Der er han litt annerledes enn Isak og Bris, de ble ikke "tomme" så fort ved tilsvarende alder, men regner med det tar seg opp når han blir eldre. Han er jo veldig på når han er på, og fungerer aller best i begynnelsen av treningene. Han er også veldig veldig trøtt når jeg tar han ut av bilen, så jeg må ta han ut litt tidligere enn jeg tror, så han rekker å "våkne" litt før det er hans tur til å trene :) 

Lill tok noen bilder av oss i dag :heart: 

39031261185_2b55913f29_z.jpg

39031266845_111d03c800_z.jpg

39031264425_59a8311743_z.jpg

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Belgerpia

Prøv å bruk leke som belønning - bare for å få opp intensiteten - ofte responderer belgere ekstremt godt på leker, og da varer de litt lenger også. De har ikke all verdens av batterikapasitet på den alderen da - mend et er jo fordi de er superfokusert når de er fokusert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 2.2.2018 at 1:48 PM, Guest Belgerpia skrev:

Prøv å bruk leke som belønning - bare for å få opp intensiteten - ofte responderer belgere ekstremt godt på leker, og da varer de litt lenger også. De har ikke all verdens av batterikapasitet på den alderen da - mend et er jo fordi de er superfokusert når de er fokusert :)

Takk for tips! Konsentrasjonen har økt betraktelig, og nå bryr han seg ikke lenger så mye om det som skjer rundt. Jeg er superfornøyd md han, han er veldig morsom å trene og er veldig på. Han måtte nok bare få noen treningsøkter med å se på andre, og så måtte jeg lære han å kjenne, jeg tror vi har funnet en god rytme nå :)

Han er ikke så glad i leker, men elsker mat :P Skal snart på kurs, så da har jeg lyst til å fokusere på å få opp lekelyst/interesse :) 

Som jeg skrev ovenfor her er jeg veldig fornøyd med han. Vi har vært på to brukstreninger. Første treningen trente vi på hopp over hinder (han løp bare over en planke), og på siste økt plasserte jeg flere mennesker rundt og ved hinderet for å forstyrre han litt. Mennesker er nemlig det kuleste i hele verden. Han var til tross for forstyrrelser fokusert på meg og løp rett forbi dem :D I dag var vi på andre brukstrening og der begynte vi på meldingen i runderinge. Han apporterte en fremmed gjenstand (et annet type løsbitt enn jeg har, annen form og annet materiale) fra et fremmed menneske og i tillegg holdt han lenge på løsbittet etter han kom inn til meg og slapp på kommando :D Har jobbet litt med å få han til holde helt til han får kommando, for han vil helst slippe og få belønningen med en gang :P

For to uker siden ble han med inn på et agilitystevne, og han var utrolig flink til å bare legge seg ned og se på alt som skjedde. Han er så trygg og fin! :) 

Han er nå straks 4,5 mnd og veier rett under 18 kg. Mangler bare 7 kg før han tar igjen Isak og Bris :P

Slitsom lillebror

39606420905_356c399062_z.jpg

Ser klok ut allerede :wub: 

38691568130_4d405f74d4_z.jpg

38691561560_0925911f4a_z.jpg

39606360385_5cb0cbb006_z.jpg

26630981568_16e99fe8b5_z.jpg

26630965108_042ea0accd_z.jpg

26630960248_b7be45ab24_z.jpg

39606290575_e583159518_z.jpg

39795266534_e343804f97_k.jpg

Endret av Frida og fuglehundene
  • Like 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næmmen gud, så nydelig!:wub: Det er et eller annet med tervvalper som minner meg på kyllinger:aww: Men søtere blikk skal man virkelig lete lenge etter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den saken der 18 kg?? Må være bildene som lyger, for han ser så liten ut enda 😍 Ikke ved siden av Bris og Isak da 😂 

Kjempe gøy å lese om hvordan det går med dere 😊 Kanskje han bare trengte litt tid til forstå hvor kult trening er! 😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hunden er dårlig til å spise, men sikkerstikk hver gang er taste storfevom. Fordi dette ikke regnes som fullfor forsøker jeg å gi mest mulig active og active med laks, og suplerer med taste storfevom og kylling et par dager i uka. Desverre ender det ofte opp med urørt mat som må kastes, og hund som ikke går opp i vekt som ønsket. Vil derfor nå forsøke å gi han mer av de variantene jeg vet han spiser, men hva må jeg tilsette for at de skal dekke hele næringsbehovet hans? Spurt annerledes, hva mangler i taste for at de skal regnes som fullfor? Han får pr nå lakseolje, men ingen andre tilskudd. 
    • Hei!

Skjønner veldig godt at du ønsker hund når du skal studere. Jeg er nå ferdig utdannet, og har noen innspill. 

Jeg ville absolutt ha gått første året før du får deg hund. På den måten vet du litt mer om hverdagen din er, og du får kjent på hvilke deler av studiehverdagen du ønsker å prioritere. Kanskje ender du opp med å bli mer sosial enn du trodde, og vil være med på mer med venner, eller kanskje blir det omvendt, at du finner ut at dette er den perfekte hverdagen for å ha hund. Men det vet du ikke før du er student. En annen viktig ting er at om du begynner studiet uten hund i ny by, får du mulighet til å bli kjent med byen og områdene, og trenger ikke stresse med å fine bolig det er lov å ha hund i. Dersom du bestemmer deg for å få hund etter første året, har du god tid til å undersøke steder og søke etter bolig hvor det er lov å ha hund. Når du finner det, da kan du gå all in for å skaffe hund Det ville jeg ha gjort. Kan love deg at det kan være vanskelig, og en stressende prosess å lete etter et sted å bo med hund som student.  Jeg har gjort det både i Bergen og i Oslo. Kunne aldri tenke meg å begynne den prosessen før jeg hadde bodd i byen.

Det jeg prøver å si er at ; det går fint an å ha hund som student hvis det er den hverdagen du trives med. Man har ofte mye fleksibilitet. Men jeg ville absolutt testet et år først uten, for å bli kjent med byen, studiehverdagen, og ikke minst den økonomiske situasjonen. Da er det mye lettere å kjenne på om det passer med hund   Selv bodde jeg mesteparten av bachelorgraden min uten hund, og det var ganske greit selvom jeg savnet hund. Men jeg fikk opplevd studenthverdagen, og ikke minst reist på utveksling, noe som var uforglemmelig. Da jeg skulle ta mastergrad tok jeg med meg hunden som hadde bodd hjemme med familien, og siste året av masteren skaffet jeg meg en valp og det har gått utolig bra. Men anbefaler virkelig å bli kjent med by, bosituasjon og hverdag før du hopper i det   En annen ting; jeg bor i Oslo og har studert her i 2,5 år. Man må ikke nødvendigvis ut av byen og langt uti gokk for å ha hund. Jeg har bodd to steder veldig sentralt med hund. Begge steder bodd i 2-mannskollektiv og betalt 6000kr i leie. Jeg har bodd på Sinsen og bor nå på Torshov, veldig sentralt med kafeer og parker omkring Men ellers er jo Oslo omringet av skog, så om man ikke vil bo så sentralt, er det helt innafor å bo nærmere skogen uten at det er altfor langt vekke.
    • Jeg har ikke en ren jakthundrase, men blanding som har to jakthund-raser i seg (elghund og setter). Han blir ikke brukt på jakt og fungerer helt utmerket i hverdagen. Han kan gå løs på tur og har forholdsvis kort radius. Han går løs i en hage som ikke er 100% inngjerdet. Jaktinstinktet hans er faktisk ganske dempet og han fungerer kjempebra som "bare" familiehund. Samarbeidsvillig med meg er han også og han gjør det meste for en godbit Nå skal det sies at jeg har jobbet MYE med å få han hverdags-lydig Poenget mitt er at man ikke skal slå alle jakthund raser over en kam. Noen fungerer faktisk som en vanlig familiehund.  Det er ikke dermed sagt at TS bør skaffe seg elghund, bare fordi det er en elghund. Da finnes det nok raser som er bedre egnet. 
    • Kan du forklare hva du mener med utvidet forsikring? 😊 Må innrømme at det er litt deilig å høre at vi ikke er de eneste som får gjennomgå, haha   For det aller meste er det utrolig koselig og ikke minst morsomt å ha valp, da, synes jeg, guri malla så mye jeg ler av den rakkeren min. 😍 _ @Paranomia Utrolig herlig valp ❤️ Og kondolerer med Amiga. 
    • Hei!   jeg kjøpte 3 dverg silker i går.. den ene ble slapp på bilturen og døde iløpet av natten.. Nå er resten av de å ustø og den ene er vel nesten å regne som død allerede..  Hva kan jeg gjøre og hva er det som foråraker dette?.. og kan det smitte kochinene mine? Vi har lett lenge etter silkehøns og betalte jo en del for dem å, Så dette er utrolig leit.. jeg ringte veterinæren, men var ikke stort med hjelp å få fra dem Kyllingene har stått i eget rom uten de større høenen.
  • Nylig opprettede emner