Jodlevalper født på overtid

16 innlegg i emnet

De som har fulgt oss på snap har fått med seg at det å få valper på overtid er en tålmodighetsprøve. 
Alt gikk bra, og 3 (4) dager over tiden kom 5 nydelige valper til verden i natt. 
Det er 5 valper. 3 rød/hvite hannhunder, 1 rød/hvit tispe og 1 brindle/hvit tispe. 
Kullet kan dere lese mer om her: 
http://kingwanas.com/puppies_now.php

Dette er et V-kull, og tar gjerne i mot navneforslag. Vurderer Virginia Woof og Victorias Secret til jentene, men i så fall må gutta ha tilsvarende navn. 
Forslag tas i mor med takk! Også V-navn i andre kategorier mottas med takk da ingenting er bestemt enda (f.eks er andre navn på listen Vice Versa og Virtual Reality)

Vi venter også et kull om en mnd tid. 
Det kan dere lese mer om her:
http://kingwanas.com/puppies_plans.php
Dette blir et W-kull, og har dere noen gode forslag her også blir jeg glad!

bugsyvalper.jpg

16 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilmodeller på V:
Victor, Vectra, Viva, Velox, Viceroy, Ventora,  Valliant, Vitara, Virage, Viper, Volt, Venza, Veyron...

Gratulerer med småtroll :) 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kommet et ønske fra en valpekjøper -så en av tispene blir hetende Viva Las Vegas. 
Finner jeg andre navn på V i den kategorien mon tro? 
Eller andre navn på V sånn generelt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med de søte små! :wub: 

Likte skikkelig godt Virginia Woof 👌🏻

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo enten gå for by/steds relatert. Viva Las Vegas og Virginia Woof passer jo begge til det. 

Eller gamling? Det er vel de de fleste forbinder Las Vegas med. 

Victory Gambler/Raffle/Sweepstake/Speculation/Numbers
Venture City - Venture With Perils/Fortune
Valley Of Luck
Very Risky Business
Vast Stake Down
View The Odds
Virtually Tempting Fate (Virtually Run The Risk - Virtually Put In Jeopardy)

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Gratulerer! 

Du vil kanskje helst ha engelske navn? Ellers kunne du jo spilt på at de kom på overtid. Venta På Jenta, Ventet Lenge Nok, Venter På Noe Godt, Vet Ikke Når, Ventesuppe Og Luftboller.

Eventuelt om du er villig til å tweake med skrivemåte? Vaiting Day and Night, Vaiting Game, Vait Up Mr Postman, osv.

W er da et åpenbart winter-kull?

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med valper forresten! :wub: Glemte helt å skrive det i forrige innlegg. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere med valpene 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, Rocket skrev:

Du kan jo enten gå for by/steds relatert. Viva Las Vegas og Virginia Woof passer jo begge til det. 

Eller gamling? Det er vel de de fleste forbinder Las Vegas med. 

Victory Gambler/Raffle/Sweepstake/Speculation/Numbers
Venture City - Venture With Perils/Fortune
Valley Of Luck
Very Risky Business
Vast Stake Down
View The Odds
Virtually Tempting Fate (Virtually Run The Risk - Virtually Put In Jeopardy)

Kule forslag! Vi har hatt et poker-kull, så prøver noe nytt nå tror jeg :)

20 timer siden, SFX skrev:

Gratulerer! 

Du vil kanskje helst ha engelske navn? Ellers kunne du jo spilt på at de kom på overtid. Venta På Jenta, Ventet Lenge Nok, Venter På Noe Godt, Vet Ikke Når, Ventesuppe Og Luftboller.

Eventuelt om du er villig til å tweake med skrivemåte? Vaiting Day and Night, Vaiting Game, Vait Up Mr Postman, osv.

W er da et åpenbart winter-kull?

Hadde jeg brukt Norske navn hadde de forslagene der vært bankers! Fantastisk :D 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har navnenene nesten blitt bestemt! I alle fall 4 / 5.
De får navn på V / tatt fra en sangtittel. 

Jentene: 
Viva Las Vegas (Elvis)
Viva La Vida (Coldplay)

Guttene
Va Va Voom (Nicki Minaj- betyr forøvrig noe/ noen som er veldig tiltrekkende)
Veni Vedi Vici (kjent sitat fra Julius Cæsar som betyr en lett seier «jeg kom, jeg så, jeg vant». Har også blitt laget til en sang av flere, dog mindre kjente, artister). 

Så er jeg usikker på den siste gutten: 
Noen alternativer:
Vice Versa (også en sangtittel dog ikke fra kjente artister)
Valkyrie (kallenavn MÅ jo bli Kyrre, men usikker på om dette navnet går så godt til de andre)
Vicitim Of Love (Eagles) men kanskje Vice Versa er mer i kategorien til de andre navnene?

...Andre alternativer? 

Edit: Valpekjøper (som skal kalle valpen «Pyro») ville gjerne ha «Valkyrie» som stamtavlenavn, så da prøver jeg å etterkomme det :)
Skal man da bruke kun valkyrie eller f.eks. Voice Of The Valkyrie eller Valkyrie Warrior e.l.? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Valkyrie, also spelled Walkyrie, Old Norse Valkyrja (“Chooser of the Slain”), in Norse mythology, any of a group of maidens who served the god Odin and were sent by him to the battlefields to choose the slain who were worthy of a place in Valhalla. "

Så hva med Valkyrie of Valhalla? 

Endret: Det er navnet til en tispe, ikkesant? :lol:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, mushi skrev:

"Valkyrie, also spelled Walkyrie, Old Norse Valkyrja (“Chooser of the Slain”), in Norse mythology, any of a group of maidens who served the god Odin and were sent by him to the battlefields to choose the slain who were worthy of a place in Valhalla. "

Så hva med Valkyrie of Valhalla? 

Endret: Det er navnet til en tispe, ikkesant? :lol:

Det likte jeg! Det er en hannhund, men det går kanskje bra? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Yodel skrev:

Det likte jeg! Det er en hannhund, men det går kanskje bra? 

Valkyriene er vel kvinnelige krigere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp- da går vi for noe annet. 
Forslag? Helst gå til de andre navnene. 
Han skal hete Pyro til daglig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ingen av mine heller. Rent fysisk får vel de fleste valper kontroll på blærefunksjonen rundt 3-4 mnd gammel - evt tidligere. Når hunder blir eldre og fortsatt ikke GREIER å holde seg, så handler det nok om andre ting enn blærekontroll. 
    • Ups,,her ble det krøll så det ble to innlegg etter hverandre :/ Når jeg snakker om jakt, så er det jakt på viltlevende fugl/dyr, ikke utsatte sådanne.  Siden du nevner hunderaser med mye jakt i seg..Hunder uansett rase må jo finne seg i en svært  begrenset livskvalitet av til dels ulne grunner.. Båndtvang blir brukt som argument der det ikke finnes noe å jage, hverken husdyr eller vilt.. Båndtvang ble innført som sikkerhet for husdyr /ynglende vilt, ikke fordi hundehatere ikke tåler bikkjer..( en liten avstikker fra det egentlige temaet ser jeg)  Men tilbake til livskvalitet..Hvis man er  opptatt av nettopp det og ikke bare for egen del, så bør man vel tilkjenne diverse 'burdyr' samme rett? Enten det dreier seg om herptiler eller 'smådyr' så er det vel liten eller ingen tvil om at de eneste som får økt 'livskvalitet' i slike tilfeller er eierne..på bekostning i aller høyeste grad av disse dyrenes livskvalitet.. Flere av reptilartene krever 'levende' for, dvs at det masseoppdrettes mus og rotter som gasses ihjel, ene og alene for at reptileiere skal ha for til sine dyr.. Jeg vil påstå at eierenes glede av herptiler, på ingen måte kan forsvare betydelig nedsatt livskvalitet ( og lengde...) for både herptiler og fordyrene.. Hvis du lurer på hva 'smådyr/herptilhold' har med jegere og livskvalitet å gjøre, så er det just det at slikt dyrehold ikke helt sjeldent blir forsvart med at eierne har stor glede av det ( livskvalitet vil jeg anta det kan kalles) . Det er vel et uomtvistelig faktum at omtrent 100% av disse dyrene hadde sagt by,by og takk for seg, hadde de fått sjansen..Mao, de har ingen glede av fangenskapet og ingen økt eller samme livskvalitet i forhold til et liv i frihet. Jeg finner det jo litt interessant at man jubler over opphør av burdrift på pelsdyr, når man også jubler over at burhold av herptiler ble tillatt.. At det er MYE elendig stell på disse dyrene og derav stor avgang, er ikke til å komme bort fra..På samme måte som smådyr som hamstere f.eks.  Argumenter som at det likevel fantes mange herptiler i Norge er ikke holdbare, det blir som å si at siden mange likevel kjører i fylla, så kan vi likeså godt tillate det.  Du nevner jegeres egoisme når de ønsker å kunne bruke hund i marka uten fare, joda det er egoistisk det akkurat som det er minst like egoistisk å holde dyr i fangenskap som overhodet ikke har noen glede av 'samlivet' med mennesker. For ikke å snakke om hvor egoistisk det er å oppdrette fordyr i stor skala , ene og alene som for til dyr som ikke har noe som helt utbytte av sitt påtvungne fangenskap.  Eller katter..katter har en særstilling som innført husdyr i bl.a Norge,og som attpåtil får gå fritt.. katter tar bare i Europa mange millioner fugler og andre dyr og likevel får de gå løse. Opplevelsen av natur blir jo noe amputert når flere arter forsvinner mer eller mindre, bl.a pga stor predasjon fra katter.. So..jepp det finnes absolutt folk med tvilsomme motiver for jakt , som det vil finnes i enhver aktivitet der dyr inngår. Ikke minst i 'kjæledyr'industrien.. Menne..siden du nå ikke har så voldsomt mye til overs for jegere later det til men er desto mer begeistret for katter, du får tenke på dem som katter..katter er de eneste dyrene som later til å ha stor glede av å seigpine byttedyrene sine ihjel..          
    • Det er nok veldig individuelt. Ingen av mine har vært 6-7 mnd før de har hatt kontroll på blæra.
    • Du har akkurat samme holdning som jeg hadde tidligere- og som jeg nå selv synes er litt svart/hvitt. Selv om jeg er enig med deg i mye. Jeg gjentar igjen at jeg har kun omplassert en hund tidligere, og det var til en venn som trengte en læremester for sine hunder (deriblant en valp hun kjøpte av meg). Vi har ellers hatt våre hunder til de blir gamle og må avlives av helsemessige årsaker, nå har vi en på 10 og en på 12 år, og to som fyller åtte (men de går i vanlig trening). For MEG er hvert individ viktig, men jeg ville heller ikke nølt med å omplassere en hund som ikke passer inn hos oss om den kan få det bedre et annet sted.  Foreløpig har vi hatt et kull, så jeg føler meg ikke truffet av den kommentaren om kull heller, jeg er faktisk helt enig med deg- i mitt miljø er det veldig mange kull! Da vi hadde kull satte vi ikke på før vi hadde hjem til mange valper. Trenger man flere hunder, kan man gå sammen og ha et samarbeidskull (det har jeg vært med på, og har to valper derfra nå).  Når du snakker om avl i brukshundmiljøene- og at man skal kun avle når man har plass til det som kommer ut. Hvordan tenker du da om selskapshundavl, der hele kull ofte selges- kan hende med en eller to tisper på avlsavtale da? Hvordan skal folk få kjøpt hund om det kun skal avles om man beholder alt selv?        
    • Nå kjenner jeg stort sett til elgjakt, og for de jegerne jeg kjenner er det et viktig aspekt ved jakten at man faktisk bidrar til å forvalte bestanden. Så merkelig det enn høres ut så er faktisk elgjakt dyrevelferd, blir bestanden for stor er det rett og slett ikke nok mat og de sulter ihjel: https://www.nordlys.no/nyheter/pa-denne-lille-oya-sultet-tre-elg-ihjel/s/1-79-7599249 Det er jo ikke sånn at jegerne kan løpe rundt og plaffe ned det de måtte ønske, de har en nøye utvalgt kvote som bestemmer både alder og kjønn på det som kan tas ut - nettopp for å skape en bærekraftig bestand.
  • Nylig opprettede emner