Gå til innhold
Hundesonen.no

Sesongallergi?


Recommended Posts

Siden det ble sommer her har Uno klødd og klødd. Han klør seg på kroppen, gnager litt på labbene og tygger på et par klør. Ørene ser ok ut, litt voks i det ene men ikke noe rødt eller irritert, øynene er fine og jeg kan ikke finne noen sår eller merker på kroppen. Nå er han jo kortklipt også, så nå er det mye lettere å se om det skulle vært noe der. Har ikke funnet flått på ham, men har kjent et par små kuler i huden jeg har tenkt på som mulige flåttbitt. Men når jeg da skal sjekke nærmere finner jeg ikke igjen kulen, så de er ikke akkurat store...

Han bader så snart han får sjansen, i bekker og i en stor dam i nærheten. Skoleunger bader i samme dammen, tror ikke det er noe spesielt i vannet. Han dusjes uansett når vi kommer hjem. Han ligger i gresset så ofte han kan, utesenga har et fint lag med pollen, og han er ute i vegetasjonen så ofte han kan når vi går tur.

Er det noen som har erfaring med hund som reagerer på gress eller reagerer med kløe når varmen kommer? Frustrerende å se ham sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en som slo seg helt ut når det bikket sommer og høysesong for allergier, det var helt klart en sammenheng... Han var riktignok plaget av annen type allergier også, men det ble krise med dette kombinert. Hårtap, kløe, dårlig allmenntilstand, væskende øyne, 'ekkel' hud osv, ikke noe ålreit. Det kunne kontrolleres sånn høvelig med kortison om man var tidlig nok ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Nora reagerer på burrot, det har hun gjort i noen år nå. I år har hun også vært ille nå som det har vært mye bjørk- og salix-pollen, så jeg antar hun har begynt å reagere på det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...