Gå til innhold
Hundesonen.no

Mattilsynet bekymret for polarhunder


QUEST
 Share

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Jeg må si jeg syns det var en ganske intetsigende rapport. Den skal belyse punkter i dyreholdet som kan gå ut over dyrevelferden. Ja, selvfølgelig kan enkelte forhold i  både løp og det å bo ute gå ut over dyrevelferden om det ikke gjøres med tanke på hundens beste. Det gjelder for folk med mange hunder inne og jakthunder som står alene i hundegård også det. Men de skriver jo ingen ting om hva som skal til for at hundene skal ha det bra. Hva må til for at hunder som bor ute skal ha det bra? Hva må til for at trekkhunder skal ha det bra? Når de ikke skriver noe konkret, så er det jo ingen ting å diskutere heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også håpet det var noe med håndfast i den rapporten. Synes ikke man har noe å "legge på bordet med" for å utarbeide nytt regelverk ut fra rapporten. Mattilsynet pleier å gjøre endringer i regelverket på grunnlag av VKMs bestillinger for andre dyreslag så jeg er spent på hva slags endringer det blir. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...