Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland 2016

Recommended Posts

Første påmeldingsfrist til NKK Rogaland er på mandag.  Jeg skal stille Storm på lørdagen - er det andre soniser som kommer dit i år?  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vet man hvilken dag rasen skal stilles? Jeg har så klart jobbhelg den helga, men om jeg vet hvilken dag jeg skal stille, så kan jeg kanskje få bytta bort den dagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Sprettballen skrev:

Når vet man hvilken dag rasen skal stilles? Jeg har så klart jobbhelg den helga, men om jeg vet hvilken dag jeg skal stille, så kan jeg kanskje få bytta bort den dagen.

På NKKs hjemmeside ligger gruppefordeling for deres internasjonale utstillinger ute et par år i forveien, og dommerlista kommer ut i veldig god tid. Så du kan finne ut hvilken dag din rase bedømmes for hele 2017 nå. Og resten av 2016, selvfølgelig. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
1 time siden, SFX skrev:

På NKKs hjemmeside ligger gruppefordeling for deres internasjonale utstillinger ute et par år i forveien, og dommerlista kommer ut i veldig god tid. Så du kan finne ut hvilken dag din rase bedømmes for hele 2017 nå. Og resten av 2016, selvfølgelig. 

Takk! Det var jeg ikke klar over, så genialt :)

Jeg har en feriedag igjen å ta ut, så satser på at jeg får fri :) Vi skal visst stille på søndag og jakter storcert :D Spørs hvordan det går da, men vi må jo bare prøve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Sprettballen skrev:

Takk! Det var jeg ikke klar over, så genialt :)

Jeg har en feriedag igjen å ta ut, så satser på at jeg får fri :) Vi skal visst stille på søndag og jakter storcert :D Spørs hvordan det går da, men vi må jo bare prøve.

Ja, veldig kjekt å kunne plotte fridager/ferie, booke overnatting og gjøre seg klar i god tid. Jeg har flere ganger booket overnatting for når rasen går, også heller avbooket om jeg ser at jeg ikke skal stille likevel, på grunn av pels eller dommer eller løpetid eller hva som helst. På en del større utstillinger kan det være vanskelig å få bra og billig overnatting når det nærmer seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, SFX skrev:

Ja, veldig kjekt å kunne plotte fridager/ferie, booke overnatting og gjøre seg klar i god tid. Jeg har flere ganger booket overnatting for når rasen går, også heller avbooket om jeg ser at jeg ikke skal stille likevel, på grunn av pels eller dommer eller løpetid eller hva som helst. På en del større utstillinger kan det være vanskelig å få bra og billig overnatting når det nærmer seg.

Veldig greit å vite ja. Foreløbig har jeg ikke tenkt at jeg gidder å reise så langt for å dra på utstilling(altså overnatting og sånt), men vi får se, kanskje jeg blir bitt av basillen :) Var jo utrolig gøy sist gang når vi ble BIR og fikk cert :) Denne utstillinga er ikke så langt unna, en liten biltur bare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, SaraSL skrev:

Noen som vet når PM kommer? :P Det er bare 13 dager til utstillingen.

Sikkert mot slutten av neste uke. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 minutter siden, SaraSL skrev:

Noen som vet når PM kommer? :P Det er bare 13 dager til utstillingen.

Oi :o
Bare 13 dager? 

"Noen" blir nødt til å trene mer :whistle: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er spent da vi rundet det magiske 13 mnds tallet 22 august og det var akuratt som å skru på en knapp og hele hunden forandra seg og full av f😅

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Wildlife skrev:

Jeg er spent da vi rundet det magiske 13 mnds tallet 22 august og det var akuratt som å skru på en knapp og hele hunden forandra seg og full av f😅

Ovenfor folk og dyr rundt så går jeg ut fra at Sjef blir en kenguru jeg helst har lyst til å vri ørene av :P (Og jeg mener det så positivt som over hodet mulig altså!)

Det jeg er mest spent på fremover er om han har roet seg såpass at en god tur kvelden før, og forhåpentligvis en sykkeltur før vi setter oss i bilen og kjører den dagen er nok til at han klarer å IKKE hive rumpa inntil dommeren og faktisk stå i ro og la seg håndtere uten å kreve kos i stedet :icon_redface:

Han er en uforbederlig kosegris han der :lol:  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar med begge guttene og hopper i det. Vet ingenting om dommer, Chibs er naken og Chumlee har så og si null trening. Det får bare briste eller bære. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må da PMen snart komme :| Nervøøøs! Vil vite hvor mange det er som vil ha det certet :D

Syns forøvrig det var skikkelig dårlig gjort at ikke nkk la ut info om at lp-ringene IKKE skulle ligge knotete til som i fjor, slik at vi antok vi ikke rakk det og ikke meldte på, og så blir det samme sted som utstillingen likevel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha... 1 Beauceron valp, og 3 voksne. Sjef er den første av voksne (junior) som skal stilles. 

Er ganske sikker på hvem som har de to andre. Men det tar jeg med knusende ro :) Trenger ikke certet, for det fikk vi i Bergen. Men har som mål å ta BIR eller BIM :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Denne tråden var spennende! Hvilken slowcooker anbefales? Vi er en voksen og to barn til vanlig. 
    • YESSSSSS. Og slik burde det ikke være!  Mynter ikke til at noen her er late altså, nå snakker jeg om den generelle holdningen folk ofte har til katt: "Har ikke tid til bikkje, men katta slepper man jo bare ut døra så ordner den resten sjæl, så det er ikke noe stress"- type holdning. Ønsker også å påpeke at jeg har ikke noe hat mot hverken katter eller katteeiere som forsøker å gjøre sitt beste. Det er ikke derfra min frustrasjon rundt temaet har vokst fra.
    • Fine bilder og corgier er utrolig kule dyr  
    • Jeg betviler ikke at det finnes vettuge ‘kattefolk’ også, dessverre ser disse ut til å drukne i hylekoret av ‘Alt skal reddes! ‘ ( enten disse kattene behøver å ‘reddes’ eller ei..)  . Jeg hater ikke katter ( jeg har katt selv) men jeg har etterhvert fått et svært anstrengt forhold til hysteriske og mildt sagt gærne   ‘kattedamer’ og tildels ikke minst løsgående katter som pisser og skiter ned tomt og garasje og som kommer hit og sloss med egne katter, rett utenfor inngangsdøra.. Dessverre så er det ikke slik at det er bare ukastrerte katter som er problemet, jeg vet av en del av disse problemkattene og de er kastrerte.  Kattepiss stinker uansett og stort sett er det bare å kaste, hvis noe har blitt pisset på. Lukta er omtrent umulig å få helt vekk. Fremmede katter som driter i hagen, ( gjerne under veranda) er et problem, da hunder som kjent gjerne spiser katteavføring med påfølgende uheldige konsekvenser. Der mangler såvisst ikke på muligheter for å ‘gå på do’ her i området, skogen er rett bak husene.  Jeg tror ikke man får bukt med overproduksjonen av katter før man bruker noe sterkere lut, så og si. Dvs at ulike straffetiltak/avliving/ bøter innføres for hold av ukastrerte katter . Gi også saftige bøter til de som annonserer kattunger ( ikke rasekatter) i ulike fora, så vil nok muligens flere av ‘uhellene’ ikke skje.. Innfør båndtvang på katt, i hekke/ynglesesong for diverse arter. Slik det er nå er kattehold dyrehold for late eiere . Det er i realiteten bare å skaffe seg en katt eller flere og så slippe de ut, uten hensyn til hvilken skade disse påfører natur/naboer.  Katteeiere henviser til at det er da LOV å ha kattene frittgående året rundt, dyrplageri, katter SKAL og MÅ gå løse, året rundt og diverse annet,  og sist men ikke minst , toppen av frekkhet og mangel på vett og forstand; hvis noen klager over ødelagt eiendom..  Ansvaret for å hindre ødeleggelser blir overført til de som får sin eiendom ødelagt.. eierne fraskriver seg nemlig alt ansvar..  Jeg fatter virkelig ikke at disse selverklærte katteelskerne eller slavene som de ynder å kalle seg..ikke ser at det er ‘pelsklingene’ og ‘pelsbarna’ deres som til syvende og sist må betale prisen..  
    • Så artig, i tidligere sesonger?  
  • Nylig opprettede emner