Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Utstilling Råde

Recommended Posts

Har lyst å dra på utstilling i råde 25-26 juni. Noen som vet om noen overnattingssteder som det er tillat å ha med hund? :) ett sted fra moss - halden ☺

De aller fleste hoteller, campingplasser i østfold har lov med hund. :)

Veldig enkelt å finne overnatting uten at det går over lang reisevei :)

2 timer siden, Sasha&Kiara skrev:

De aller fleste hoteller, campingplasser i østfold har lov med hund. :)

Veldig enkelt å finne overnatting uten at det går over lang reisevei :)

Takk ☺ prøver å undersøke litt. Vi har nå meldt oss på vertfall ☺

Har gått på en skikkelig smell XD meldte oss på men alt av overnatting er fullbooka jo. Hadde ikke trodd det skulle være så vanskelig å finne noe :/

Forumet fortsetter under annonsen

Råde er ikke stort, og Østfold er ikke stort. Hvor har du sjekket i forhold til overnatting? Du har jo reist et stykke, men en klarer å kjøre litt på morgenen. Det skjer ofte at jeg bor en halvtime-time fra utstillingsplassen når jeg overnatter, fordi det gir bedre valgmuligheter enn nærmeste hotell og campingplasser, som da gjerne er smekkfulle av utstillere, med dertilhørende mer bråk og uro.

1 minutt siden, SFX skrev:

Råde er ikke stort, og Østfold er ikke stort. Hvor har du sjekket i forhold til overnatting? Du har jo reist et stykke, men en klarer å kjøre litt på morgenen. Det skjer ofte at jeg bor en halvtime-time fra utstillingsplassen når jeg overnatter, fordi det gir bedre valgmuligheter enn nærmeste hotell og campingplasser, som da gjerne er smekkfulle av utstillere, med dertilhørende mer bråk og uro.

Har sjekket moss-sarpsborg-fredrikstad og halden området. Andre forslag? :)

Hvis du har telt, hørt med arrangøren om du kan sove på stevneplassen? mener å huske noen som har sovet der noen ganger i telt og campingvogner :)

Ser kanske ut som jeg har funnet ett sted nå i fredrikstad😊😊

Får sjekke videre i morgen. Eksamen står på planen da så blr vel prøve å sove nå😂

Vestby hotell og hyttepark har sikkert noe ledig. Ligger rett ved E6, men det er bompenger mellom der og Råde da

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

9 minutter siden, Wildlife skrev:

Har sjekket moss-sarpsborg-fredrikstad og halden området. Andre forslag? :)

Nå vet jeg ikke hva du ønsker, men Quality hotell i Sarpsborg er sterkt anbefalt av andre, vet jeg - der er også badeland, så en kan ha moro etter utstillingen på lørdag.

Det er flyplass på Rygge, og det er et Marché ikke langt unna som reklamerer for gode priser for overnatting og frokost-pakke hver gang jeg kjører forbi.

Fredrikstad har mange hotell.

Vestby har en campingplass jeg vet det har vært utstillinger på, så de godtar nok hund i hytta, og det er ikke mer enn 30 minutter fra utstillingen.

Jeg syntes bare det høres rart ut at ALT er fullbooket så tidlig i sesongen.

Det hender også at folk som har booket overnatting før utstillingen finner ut at de ikke skal dra likevel, og kansellerer bookingen når PM kommer og de ser at hunden er naken/drektig/syk. Så noen ganger er det lettere å finne overnatting torsdagen før enn to uker før. Men da skal en jo ha is i magen også, og litt flaks. Rådeutstillingen er vel ikke den med flest tilreisende, jeg kjører for eksempel opp og ned begge dager når det er under to timer en vei.

Jeg har sendt mail til alle disse😥 å alt er fullbooka. Men fikk napp hos fredrikstad hotell. Selv om vi kunne tenkt oss campinghytte. Men kan ikke få i pose og sekk😊 vi reiser ikke opp med noen tanker om å gjøre det bra pga hvordan pelsen ser ut nå. Men vi ville ha opplevelsen og så håpet vi å ta en kjapp sverigetur i tillegg😊

Har du sjekket Utne Camping?
Så har du Høysand Camping
Du kan også sjekke Feriehjemmet Sjøstrand (har ikke link)
Det er noe i Skiptvet som heter Glennetangen Feriesenter
Fredrikstad Motell og Camping

Selve utstillingen er enkel å finne frem til. Råde er ikke verdens navle, og finner man "sentrum, hvor det bl.annet er en meget innholdsrik hunde-og katteutstyrsforretning, så er du nesten fremme. Det står skiltet mot idrettsparken.
Link

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er vel ingen som påstår at det MÅ være slik for alle, men heller at det har blitt slik eller kanskje til og med må bli slik for akkurat dem. Og da blir det en del av vurderingen. Folk er forskjellige. Det kan skyldes alt fra kontaktnett (egnede/villige hundepassere), sær/vanskelig hund eller rett og slett at man ikke klarer tanken på å forlate hunden over lengre tid. For min del er det nok en blanding av det første og det siste. Kan det gjøres noe med? Mulig, men det blir jo også en del av kabalen - om det er realistisk at man faktisk kommer til å gjøre noe med det.
    • Tusen takk for gode svar!  Jeg setter stor pris på det!  Takk til @Julie123 for påminnelsen om at puddel kan ha jaktinstinkt. Det skal jeg undersøke godt når jeg ser på oppdrettere. 
    • Hei! Vi er et par som har lyst på hund av rasen border collie. Vi har erfaring med puddel, st. Bernard, svensk lapphund og corgi. Vi har passet flere, men her listet vi bare de vi har tilbrunget mer enn 1 hverdag med. Med den siste hunden vår gikk vi omtrent to timer tur tilsammen (15 min morgenen og kveld, 40 min tur, 1 t tur). For neste hund ønsker vi en som kan gå enda lenger og jeg ønsker å strekke det til omtrent 4 timer. En to timers tur fra meg, 1 halvtime kveld og morgentur og 1 t tur fra samboer (det kan være han sløyfer det noen dager) Vi ønsker også å drive med agility, spor, lydighet, kløv og kickbike. Har noen erfaringer med dette? Hvor mye vekt kan en BC bære/trekke?  Er border collie den rette rasen for oss? 
    • Man må såklart prioritere hunden, men jeg ser heller ikke at livet forsvinner av den grunn. Nå er jeg kraftig begrenset på grunn av kronisk sykdom, men selv nå har jeg greit med andre aktiviteter, og reising. Men vi har familie og kjente hundepassere som passer, og var senest i fjor to uker i USA på roadtrip, og var vel borte i en måned på det lengste da vi kjørte USA på tvers. Siden jeg har godt av varme om vinteren har vi også hatt toukers ferier til varmere strøk. Festing driver vi lite med, men det er da heller ikke noe problem å gå ut en gang iblant. Skal vi typisk i bryllup fra formiddag til langt på natt ordner vi hundepass, ellers får hundene en ytterst sjelden lang dag alene hjemme. Nå er de lite hjemme på dagtid, så det å dra ut på ettermiddagen med en sen middag (og eventuelt påfølgende fest om vi hadde holdt på med slikt) hadde ikke vært noe problem, så lenge vi kom hjem i løpet av natta. Det er klart, det er sjelden anledning til nachspiel... Det jeg savner mest er å kunne bli med mannen på jobbreiser og bare sløve rundt, fordi det sjelden føles verdt å betale hundepass for å gjøre det. Og så er det mer pes å orge pass til to hunder enn én over to uker, eventuelt dyrere. Det er klart man blir mer bundet enn uten hund, man kan ikke spontant hoppe på et fly til London om man føler for det, men selv med et aktivt hundehold går det helt fint å gjøre andre ting også.
    • Men hallo. Jeg skjønner ikke hvorfor folk mener at med en gang man skaffer seg hund er det slutt på fest og utenlandsturer? Greit det blir mindre av det, og noen ganger får man det ikke til å gå opp, men jeg mener da absolutt at man kan fortsette å være et sosialt menneske og like å reise selv om man skaffer seg hund. Jeg elsker å være sosial og treffe venner, gå ut og spise og på fest, nesten like mye som jeg elsker hundene. Og jeg ser ikke hvorfor jeg ikke kan ha begge deler. Jeg fester på ingen måte hver helg, langt i fra, nærmere annenhver mnd kanskje - men om jeg er invitert til noe, går jeg enten en god tur med hundene og bruker resten av dagen på dem, ellers så finner jeg pass. Med litt hundenettverk er det sjelden et problem - hvis det er det, så kan foreldrene mine passe. Blir litt kjøring hit og dit og mindre fleksibilitet, men jeg hadde aldri gitt opp mitt sosiale liv selv om jeg har skaffet meg to hunder. Heldigvis liker ca alle vennene mine og familie hund, så de er som regel alltid med på besøk, men en sjelden gang det er fest eller å gå ut, er de hjemme. Null problem om man har hunder som takler å være alene hjemme. Klart man ikke kan feste hele tiden og gå ut på ting hver dag etter jobb, men å si at det er SLUTT på alt av fest og reiser, blir overdrevet synes jeg. 

Reise gjør man jo i ferier, men det er jo flest hverdager. Jeg ser ikke problemet med å la familie eller venner passe ved reising, eller til og med en god kennel kunne jeg fint vurdert. Økonomi blir jo en annen ting såklart, koster jo å ha hund og reise, så kan se om det er der prioriteringene ligger. 

• Nylig opprettede emner