Gå til innhold
Hundesonen.no

øye betennelse


Recommended Posts

Min hund Bruno har fått øyebettenelse, og jeg lurer på om jeg ska kjøpe noe for å få det vekk. Øye er rødt og han blunker veldi mye med venste øye. Jeg har tatt litt kaldt vann på det sånn at det ikke skal bli verre, men jeg vet ikke om jeg ska kjøpe noe, fordi mamma sier at det går vekk etter vert men jeg synes at det ser ut som om det plager hann litt.

PS: det er bare på venste øye og han er 5 måneder gamel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips hvis det klør: Kjøp kamille-te, gjerne helt vanlige te-poser, og lag på vanlig måte. Avkjøl, og drypp og vask øyet med teen. Kamille beroliger huden og demper kløe. Funker kjempefint, har støtt såre øyne selv. 

Rødt øye betyr ikke nødvendigvis betennelse. Det kan bare ha vært irritasjon. Er det betent, kommer det også puss. Så jeg støtter Polfarers råd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt du skal ta en tur til veterinær, det er ikke bra dersom de blir gående for lenge med skader på øynene. En veterinær vil da sjekke om han bare er irritert, har betennelse eller eventuelt sår(!) eller andre ting. Dersom han er tydelig plaget ved å knipe det ene øyet - jo fortere bør du komme deg til veterinæren mener nå jeg.

Hvis han bare hadde hatt litt puss fra øynene ville jeg prøvd skyllemetoden et par dager først, men når han kniper med det ene øyet er det tydelig at det er vondt og plagsomt, og kan være mye mer alvorlig.

Øyeskader er ingenting jeg tar lett på iallefall, og om har han sår på hornhinnen og går ubehandlet for dette i lengre tid kan det få ganske store konsekvenser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. januar 2016 at 9:44 PM, malene-Bruno skrev:

Min hund Bruno har fått øyebettenelse, og jeg lurer på om jeg ska kjøpe noe for å få det vekk. Øye er rødt og han blunker veldi mye med venste øye. Jeg har tatt litt kaldt vann på det sånn at det ikke skal bli verre, men jeg vet ikke om jeg ska kjøpe noe, fordi mamma sier at det går vekk etter vert men jeg synes at det ser ut som om det plager hann litt.

PS: det er bare på venste øye og han er 5 måneder gamel.

Har flyttet tråden din til helse og sykdommer :) .

Admin Mirai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...