Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilityåret 2016


mokken
 Share

Recommended Posts

Skal, skal ikke...

Lykke har hatt konkurransepause siden slutten av juni , vi har tent jevnlig men jobbet med detaljer og små kombinasjoner (4-8 hinder stort sett). Nå nærmer det seg påmeldingsfrist for stevne på hjemmebane i slutten av mnd og jeg vurderer å melde henne på 1 dag for å se hvordan ståa er.

Men vi har ikke fått trent de siste 2 ukene pga såret i foten. Såret er snart grodd så jeg regner med hun kan trene til helgen igjen. Sliter veldig med å bestemme meg. Neste stevne blir muligens ikke før i 2017. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hopp 3 i dag, 3. plass og Cert!      

Keo hentet med seg noe hjem fra helga, om enn ikke napp   Vi hadde det veldig morro, banene var enkle, men sinnsykt(!) mye rett frem. Keo overrasket stort på lørdag med nyyydelig fremmadsendinger, b

Jeg husker ikke hva jeg hadde satt meg som mål for 2016, men jeg håpet på et napp eller 2 i kl. 2. Ved inngangen til året hadde vi ingen napp i AG1. Nå er vi ferdignappet i AG2! Vi VANT til og med et

Posted Images

Guest Christine
3 minutter siden, mokken skrev:

Fikk etterpåmeldt Lykke til stevnet. 3 1/2 uke med skjerm og potesokk er nok ikke beste opplading, så vi starter kun 1 dag. Fin fin trening i dag, der hun var overraskende bra på nett. Flinke jenten :ahappy:

Spennende! Lykke til, så må du oppdatere oss om hvordan det gikk! :)

Syns stevnene i ditt område virker så trivelige, sånn som vi har det oppi her! Må se om jeg kommer meg nedover en gang ila neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Spennende! Lykke til, så må du oppdatere oss om hvordan det gikk! :)

Syns stevnene i ditt område virker så trivelige, sånn som vi har det oppi her! Må se om jeg kommer meg nedover en gang ila neste år!

Tusen takk det skal jeg! :)

Ja jeg synes stevnene her vestpå er veldig trivelige. Os agilityfestival anbefales på det sterkeste, fantastisk bra stevne i år! :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
10 minutter siden, mokken skrev:

Tusen takk det skal jeg! :)

Ja jeg synes stevnene her vestpå er veldig trivelige. Os agilityfestival anbefales på det sterkeste, fantastisk bra stevne i år! :ahappy:

 

Er Os jeg har i kikkerten ja :) Passer perfekt med den tiden av året! Med mindre jeg reiser minst 5 timer har vi ikke stevne i nærheten før seint i juni her i fylket - så reise må man, og hørt mye bra om Os så :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stevne på hjemmebane i helgen! Ag løpet lørdag var Harly rimelig høyt oppe, tror vi disket 3 ganger på de samme 3 hindrene :lol: Til hoppløpet hadde han fått landet litt, feilfritt og nr 3. Lykke var selskapspike lørdagen.

Søndag startet Lykke ballet i hopp1. Første løpet har vært veldig vanskelig for henne tidligere. Hun trenger å rase av seg litt, et fjell eller tre er ypperlig oppvarming,  men det er begrenset hvor mange fjell man rekker før kl 09 om morgenen.... Vel kort prosess, feilfritt, første plass og napp! Harly kan ikke være dårligere i Hopp 3, feilfritt første plass og cert, og han er dermed fullcertet i hopp! :D

Lykke Ag 1, 1 riv og andre plass. På dette tidspunktet er føreren over middels sjokkskadet...:rofl: 

Lander fort og brutalt når Harly faller stygt av stigen i ag 3. Kjenner over han, også rusler vi en liten tur i skogen. Han viser ingen tegn til vondt men jeg velger å trekke han fra lagløpet. Prøver å få time til fysio mandag for en grundig sjekk. 

Lykke hopper inn som laghund, viser noen fine takter med gode felter men havner i feil tunellinngang og disk. Litt vanskelig bane for henne men mye bra takter! 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Christine skrev:

Så gøy @mokken! Ble så glad på deres vegne! :ahappy: Håper Harly hadde flaks! 

Tusen takk! 

Og ja, Harly har flaks! :ahappy: Har vært hos massør nå, han er litt mørbanket, men ikke noe alvorlig, øm i høyre skulder og lenden. Har fått laser og vært på vibragulv. Samme runde på torsdag. Ingen begrensninger på tur, men skal vente til neste uke med agility. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga reiste vi til Tromsø for å delta på dobbelt agility og hopp stevne. Forrige gang vi konkurerte i Tromsø var jeg ekstremt nervøs, som endte med en hund som snuste og dempet seg igjennom 4 løp.

Denne helga derimot, starter vi med å gå ett feilfritt AG1 løp, napp og 2.plass. Feilfritt AGH1 løp, siste nappet og 2.plass, så nå er vi i hopp klasse 2! Også avslutter vi lørdagen med å gå et feilfritt løp i åpen hopp uoffisielt, som resulterte i en fin 2.plass.

Søndagen starter også bra, 1 vegring på mønet i AG1, men det holdt alikevell til en 2.plass. Siste løpet var debuten i H2, vi var slitne begge to, så det endte med en DISK etter hinder nr. 2. Alfa tok seg en tur ut av banen for å hilse på matfar. Hun kom heldigvis tilbake på innkalling og vi fullførte løpet!

Jeg er så stolt over det vi har fått til i vår første sesong som konkurerende ekvipasje! :)

(Følg oss gjerne på instagram, @alfa_and_me)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva jeg hadde satt meg som mål for 2016, men jeg håpet på et napp eller 2 i kl. 2. Ved inngangen til året hadde vi ingen napp i AG1. Nå er vi ferdignappet i AG2! Vi VANT til og med et løp på OODKs stevne :) Og så mangler vi ett napp i H2. Dette går virkelig over all forventning. Venter med å melde opprykk i AG til alle nappene i hopp er i boks. Håper å få til det i løpet av året, det er fortsatt 4-5 muligheter igjen :) 
Ett lagnapp til NM har vi også klart. 

Jeg er så fornøyd, vi er virkelig inne i en god periode. Håper den varer en stund til, mens vi jobber med fart for å kunne ha noe sjans som helst i klasse 3 :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på temakveld i klubben i dag, altså Lykke og jeg, tema var linjevalg. 

En instruktør/dommer jeg liker godt. Mye bra påfyll, morsomme utfordringer men som med riktig verktøy var mulig å løse. Gikk hjem full av motivasjon og tanker for videre trening, og for en gangs skyld ser man lyset i enden av tunellen. Og det er ikke toget som kommer... :P 

Ny temakveld på torsdag, da er det grunnferdigheter. Det tegner til å bli en bra høst :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Agilityåret vårt er blitt meeeget kupert, men akk så, vi får ta det igjen til neste år! Keo har gått to stevner og Lyn har startet blåbærstevne, og med det tror jeg deres sesong er over.

Kjenner at det hadde vært kjekt med treningsmuligheter rett utenfor døren, for motivasjonen har ikke helt vært tilstede. Hvis vi kommer oss i gang med trening så er målet en startklar Lyn til NO 2017 - tjohei!

Jeg står i stampe på hvordan jeg skal lære henne slalåm, dog. Det er et hinder vi iallefall ikke har god tilgang til... Hun er alt for rask og 'uforsiktig'/uoppmerksom å trene 2/2 med (spesielt siden det ikke er en måte jeg er helt inne med), allé går ikke pga. liten tilgang, gjerder osv har vi ei. Så var spørsmålet om vi bare skulle prøve oss på lokking med det samme, rett og slett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, maysofie skrev:

 

Jeg står i stampe på hvordan jeg skal lære henne slalåm, dog. Det er et hinder vi iallefall ikke har god tilgang til... Hun er alt for rask og 'uforsiktig'/uoppmerksom å trene 2/2 med (spesielt siden det ikke er en måte jeg er helt inne med), allé går ikke pga. liten tilgang, gjerder osv har vi ei. Så var spørsmålet om vi bare skulle prøve oss på lokking med det samme, rett og slett?

Jeg har shapet inn slalomen, baklengs. Begynte med utgangen, jobbet parallelt med begge sider. Det gikk relativt raskt med Harly (ikke så raskt med Lykke men det er neppe slalomen sin feil :P ). 

Som med allé så er jo fordelen at belønningsposisjonen alltid er den samme, og forutsigbarhet er jo ofte en god ting. Helt klart en innlæringsmetode jeg kan benytte meg av flere ganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et av årets siste stevner klarte Luiz og jeg å dra i land 2016-målet!! :D Målet for året var å komme i kl. 2 i både hopp og agility. Kanskje noe ambisiøst mål mtp at Luiz har stukket av mye/vært (er) ukonsentrert, og hadde i starten av juli INGEN napp. 

Før helgen manglet Luiz 1 napp i hver gren. Etter helgen har Luiz gått 6 løp: 2 uoffisielle disk (men det ene løpet var knallfint og feilfritt til nest siste hinder), 3 feilfrie løp og 1 løp med en vegring pga jeg tråkket over og lå på bakken og sprellet:icon_redface: Resultatet ble to 2. plasser, en 5. plass og en et-eller-annet-plass. 

Nå går eklingen (Luiz) under navnet premiedyret, hvert fall en liten stund:wub:

Neste og årets siste stevne blir dogs4all, og klasse 2 (!!):D

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Elita2005 skrev:

På et av årets siste stevner klarte Luiz og jeg å dra i land 2016-målet!! :D Målet for året var å komme i kl. 2 i både hopp og agility. Kanskje noe ambisiøst mål mtp at Luiz har stukket av mye/vært (er) ukonsentrert, og hadde i starten av juli INGEN napp. 

Før helgen manglet Luiz 1 napp i hver gren. Etter helgen har Luiz gått 6 løp: 2 uoffisielle disk (men det ene løpet var knallfint og feilfritt til nest siste hinder), 3 feilfrie løp og 1 løp med en vegring pga jeg tråkket over og lå på bakken og sprellet:icon_redface: Resultatet ble to 2. plasser, en 5. plass og en et-eller-annet-plass. 

Nå går eklingen (Luiz) under navnet premiedyret, hvert fall en liten stund:wub:

Neste og årets siste stevne blir dogs4all, og klasse 2 (!!):D

 

Bra jobbet, gratulerer! 

Kos deg på D4A,  angrer nå på at jeg ikke skal bort, super dommer! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med planlegging av 2017, ingenting er avklart før dommerlister og annet er på plass. Men sånn ca:

2017 planer (foreløpig)

  • 14.-15.01 Sør-Rogaland Brukshundklubb. Usikker.
  • 25.02 Agility. Bergen Agilityklubb. Harly & Lykke.
  • 29.04-01.05 Agility, Os agilityfestival. Usikker.
  • 06.-07.05 Agility, Nordhordland Hundeklubb. Harly & Lykke.
  • 10.-11.06 Agility NM, NKK Drammen. Harly, usikker.
  • 17.-18.06 Agility, Bergen Agilityklubb. Usikker.
  • 28.06 Agility, Ølen Etne Vindafjord Hundeklubb.Harly & Lykke.
  • 08.-09.07 Agility, Årdal Hundeklubb. Harly & Lykke.
  • 02.-03.09 Agility, Haugesund og Omegn Hundeklubb. Harly & Lykke.
  • 21.-22.10 Agility, Norwegian Open - Kongsvingerhallen. Harly.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...