Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

32 minutter siden, Fillerya skrev:

Jeg var også sikker på en helt annen termindato med førstemann. Jeg ante ikke hvor langt jeg var på vei, men fikk en kollega til å ta ultralyd samme uke som jeg hadde positiv test. Der så vi et bankende hjerte. Ordinær ultralyd satte terminen 10 dager tilbake enn hva første legen satte, noe som vi vet var feil fordi det hadde vært for tidlig å se et bankende hjerte da vi gjorde. Jeg ba på mine knær på om å bli satt i gang da jeg var en uke på overtid. Hun kom heldigvis av seg selv dagen før. 

Fikk du inntrykket av at de ville høre på deg da? :P 

6 minutter siden, Martine skrev:

Hun var litt liten da hun ble født (litt under snittet). Så hun var jo tydeligvis liten hele veien. 

Men det de jo str de går utifra, så da har man ikke så mye man skulle sagt. Jeg var jo på ultralyd ekstremt mange ganger nå, fra uke 7. Terminen ble først satt en dag senere enn den jeg hadde satt, men så ble den flyttet på den ordinære. Selv om flere overlegene hadde sagt noe annet.

Ja, jeg må innrømme at jeg blir litt skremt. For de har jo nå på hver ultralyd satt oss enda litt lenger frem på termindato og det betyr vel i utgangspunktet at hun vokser for sakte siden de "skal" vokse likt frem til dette tidspunktet. 

14 minutter siden, Aslan skrev:

I utgangspunktet tror jeg ikke det, men det er kanskje noe jeg ville tatt opp med lege/jordmor? Bare sånn in case?

Ja, får ta det opp og spørre. Synes det er guffent å tenke på å gå SÅ mange dager på overtid selv om det sikkert ikke er stort de kan gjøre heller. Men skal jo på ultralyd igjen i uke 24 for å sjekke vekst og han er jo gynekolog og jobber litt på sykehuset også. Så kanskje, om han er enig med oss, så kan det bli vurdert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

4 minutter siden, soelvd skrev:

Ja, får ta det opp og spørre. Synes det er guffent å tenke på å gå SÅ mange dager på overtid selv om det sikkert ikke er stort de kan gjøre heller. Men skal jo på ultralyd igjen i uke 24 for å sjekke vekst og han er jo gynekolog og jobber litt på sykehuset også. Så kanskje, om han er enig med oss, så kan det bli vurdert..

Ja, den gynekologen er nok bedre da ja. Om ikke annet så blir dere jo fulgt opp mer :) 

Mine to ULer skilte bare en dag heldigvis, og OUL bare en dag seinere enn menstermin (men egen beregning var lik som OUL), får se på neste UL om han er i rute :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, soelvd skrev:

Fikk du inntrykket av at de ville høre på deg da? :P 

 

Nei, de ville ikke høre på det. For det 18 ukers ul som er avgjørende for når termindatoen blir satt :rolleyes: Jordmoren mente at den første legen kanskje målte noen mm feil og noen mm så tidlig kan jo ha mye å si.. Men jeg prøvde å argumentere med at hjertet slo, men det bare avfeide hun. Jeg ba henne lese journalen min, for kollegaen min er en veldig erfaren overlege og han skrev til og med i journalen min, selv om dette var noe vi gjorde i lunsjen :P 

 

Hei @Toya ! Nydelig baby! Hvordan går det med dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fillerya skrev:

Nei, de ville ikke høre på det. For det 18 ukers ul som er avgjørende for når termindatoen blir satt :rolleyes: Jordmoren mente at den første legen kanskje målte noen mm feil og noen mm så tidlig kan jo ha mye å si.. Men jeg prøvde å argumentere med at hjertet slo, men det bare avfeide hun. Jeg ba henne lese journalen min, for kollegaen min er en veldig erfaren overlege og han skrev til og med i journalen min, selv om dette var noe vi gjorde i lunsjen :P 

 

Hei @Toya ! Nydelig baby! Hvordan går det med dere? :)

takk, er jo heeelt enig :wub:

går bra :)  vært mye stress, så ikke fått igang melka :(   så hun delammes , ellers supert :) 
med dere da? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Krelise skrev:

Hva gir man i bursdagsgave til en toåring?

Kommer jo litt an på prisklasse? Her var lego og puslespill store favoritter. Og såpebobler, men det er kanskje litt feil sesong for det :P 

@soelvdNå har jeg likt alle innlegg som sier Anne Margrete, for det skulle jeg selv foreslå :aww: Eller Anne Marte :)
Fine bilder av (snart) storesøster! Skulle dele mitt favorittbilde av jentene fra i sommer, men får ikke til å sette inn bilde med bare link? Teite greier. Anyways, det jeg skulle frem til var at det er ganske fantastisk å kunne ta bilde av dem sammen! :wub:

Vi var på 7/8-mnd igår, og helsesøster mente vi fint kunne flytte inn på eget rom nå for å prøve å få bukt med alle nattmåltidene. Vurderer det sterkt altså, skjønt en del av meg synes det er superkoselig å ha henne i senga hele natta. Men det er utrolig slitsomt i lengda å aldri få sove skikkelig.. Idag måtte jeg sove førsteduppen med lillemor, for inatt har vi amma en gang i timen fra klokka 23. Når jeg presterer å ligge forkjært og få kink i nakken i tillegg så ble det rett og slett dupp imorges. 

Helsesøster mente også vi burde begynne å jobbe med at hun finner søvnen selv, for nå har de visstnok "viljestyrt søvn". Jeg har tenkt tanken selv, men bare ikke orka å sette igang. Igår var dagen, og det gikk ikke så aller verst. Fra å ha henne slossende i armene, lå hun heller i senga si. Jeg holdt henne fast da, med en arm over brystet og en over beina, men det godtok hun helt fint. Fikk til å vri seg rundt et par ganger, men ble ikke sint. Etter 20 minutter sovna hun faktisk! Håper det vedvarer til vi til slutt ikke må holde henne fast og hun skjønner at i senga skal jeg sove :)

 Nå sover hun dupp i vogna i kjellergangen. -17 her idag, så da blir det ikke utedupp!

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Toya skrev:

takk, er jo heeelt enig :wub:

går bra :)  vært mye stress, så ikke fått igang melka :(   så hun delammes , ellers supert :) 
med dere da? 

 

 

Det går fint, han er 5 måneder i dag. Tiden går så alt for fort! Tror melka mi begynner å ta slutt, han tuller mye og når han er lei så biter han, og han biter hardt! Flere tenner er på vei, så jeg vurderer å legge ned melkefabrikken for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Det går fint, han er 5 måneder i dag. Tiden går så alt for fort! Tror melka mi begynner å ta slutt, han tuller mye og når han er lei så biter han, og han biter hardt! Flere tenner er på vei, så jeg vurderer å legge ned melkefabrikken for godt.

her var det helsesøster som mente hun gikk opp for lite, og ville ha henne toppet med mme

jeg var så sliten at jeg gjotde det. det ødla nok litt :) 

aaau ! vondt nok med gommene :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Morsomt det der med termindatoer - har en bekjent som har en mann som jobber borte, dvs. han er borte 6 uker i svingen, og så hjemme i 8 uker før han drar igjen. De ble gravide, og den vordene mor hadde regnet ut termin, og fikk denne bekreftet på legekontroll (riktig talt i forhold til syklus osv. med høyde for minus 3 uker ish), så skulle de på ultralyd, dette passet med perioden den vordene far var hjemme så han var med. Der ble termin flyttet tre uker frem, hvorpå den vordene mor påpekte at det måtte være feil, for hun hadde kommet frem til slik og sånn, lenger kom hun ikke før UL dama fnyste relativt foraktelig og insisterte på at hun hadde rett hvorpå den vordene far reiste seg fort fra stolen, så den velta, snudde seg mot kona og brølte "hvem **** har du hatt deg med" (*fniser enda med tanke på gjenfortellingen*) - så strena han mot døra, skula på UL dama (jordmor antar jeg) og freste "dette fåra fikse på egen hånd, for har'a termin når du påstår så er det **** ikke jeg som er faren for jeg i *****  når den ble unfanga" - og så trampa han ut. 
Stakkars UL dama hadde blitt helt blek, og fikk ikke sagt så mye - men flytte termin det var uaktuelt.
(til info, gubben tulla altså)
Svangerskapet gikk sin gang, og de var på en UL til, hvorpå de presterte å flytte frem datoen ytterligere. (samma kjærringa) - etter det gadd ikke den blivende mor å gå på flere kontroller, det fikk være grenser for hvor langt dette svangerskapet skulle bli, frisk var hun, to barn fra tidligere hadde hun, så hun var ferdig med kontroller, og 6,5 uker før UL termin var fødselen et faktum, og det ble veldig styr fordi de mente at ungen var prematur, ut kom en gutt på drøye fire kilo med temperament som en terrier, og ved synet av ungen så sa barnelegen som var til stede fordi de trodde barnet var prematurt "tror vi kan gå jeg, den der er det ikke noen fare med" ........ *ler enda med tanke på fortellinga*
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Toya skrev:

her var det helsesøster som mente hun gikk opp for lite, og ville ha henne toppet med mme

jeg var så sliten at jeg gjotde det. det ødla nok litt :) 

aaau ! vondt nok med gommene :lol: 

Uff, det er ikke moro. Sånn hadde jeg det med storesøster også. Hun hadde en liten pause i vektoppgangen. Jeg fikk beskjed om å gi mme etter hver amming. Da ble det stress og jeg mistet melk, fikk brystbetennelse og bare tull. Så hun ble heller ikke fullammet så veldig lenge. 

Denne gangen har jeg en annen helsesøster som ikke stresser i det heletatt! Det er skikkelig deilig, for lillegutt var jo 4,8 når ham ble født og har jo bare dalt og dalt på kurvene sine. Men hun sa at bare vent, han finner seg snart den kurven det er meningen at han skal ha. Og den har han funnet nå. Han er lengre enn snittet, men lettere enn snittet, så han har en litt rar kurve, men han følger den heldigvis. Man blir jo redd for at man har gjort noe galt når andre i barselgruppa veier 2 kg mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fillerya skrev:

Denne gangen har jeg en annen helsesøster som ikke stresser i det heletatt! Det er skikkelig deilig, for lillegutt var jo 4,8 når ham ble født og har jo bare dalt og dalt på kurvene sine. Men hun sa at bare vent, han finner seg snart den kurven det er meningen at han skal ha. Og den har han funnet nå. Han er lengre enn snittet, men lettere enn snittet, så han har en litt rar kurve, men han følger den heldigvis. Man blir jo redd for at man har gjort noe galt når andre i barselgruppa veier 2 kg mer!

Sånn var H også lenge, lettere og lenger enn snittet :) Deilig at helsesøster ikke stresser deg! Jeg er knallfornøyd med hun vi har nå. I har knapt lagt på seg i det hele tatt på over en måned, men hun har heller ikke vokst i lengda noe særlig, og samtidig fått masse fart på gulvet. Helsesøster mente det var heeeelt normalt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Uff, det er ikke moro. Sånn hadde jeg det med storesøster også. Hun hadde en liten pause i vektoppgangen. Jeg fikk beskjed om å gi mme etter hver amming. Da ble det stress og jeg mistet melk, fikk brystbetennelse og bare tull. Så hun ble heller ikke fullammet så veldig lenge. 

Denne gangen har jeg en annen helsesøster som ikke stresser i det heletatt! Det er skikkelig deilig, for lillegutt var jo 4,8 når ham ble født og har jo bare dalt og dalt på kurvene sine. Men hun sa at bare vent, han finner seg snart den kurven det er meningen at han skal ha. Og den har han funnet nå. Han er lengre enn snittet, men lettere enn snittet, så han har en litt rar kurve, men han følger den heldigvis. Man blir jo redd for at man har gjort noe galt når andre i barselgruppa veier 2 kg mer!

hu gikk opp. barnelegen på syjeguset stressa ikke, opp var opp... 
men stresset, hun bæsja ikke på 5 dager og hs stressa verre.. fullammt baby liksom... idiotisk... men men

de prøvde nå, 1 kg opp siden fødsel ( på 5,5 uker ) at det var for lite... 

jeg har gjort som de sa, kan ikke tvinge i ungen mat heller ? hu vokser, har de bleiene hu skal av nr1+2 og litt til, og er happy :)

har en victoria som bare vil sove PÅ mamman i dag... :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cloudberry skrev:

Sånn var H også lenge, lettere og lenger enn snittet :) Deilig at helsesøster ikke stresser deg! Jeg er knallfornøyd med hun vi har nå. I har knapt lagt på seg i det hele tatt på over en måned, men hun har heller ikke vokst i lengda noe særlig, og samtidig fått masse fart på gulvet. Helsesøster mente det var heeeelt normalt :) 

Fantastisk med sånne helsesøstre!

Akkurat nå, Toya skrev:

hu gikk opp. barnelegen på syjeguset stressa ikke, opp var opp... 
men stresset, hun bæsja ikke på 5 dager og hs stressa verre.. fullammt baby liksom... idiotisk... men men

de prøvde nå, 1 kg opp siden fødsel ( på 5,5 uker ) at det var for lite... 

jeg har gjort som de sa, kan ikke tvinge i ungen mat heller ? hu vokser, har de bleiene hu skal av nr1+2 og litt til, og er happy :)

har en victoria som bare vil sove PÅ mamman i dag... :wub: 

Ikke bæsjet på 5 dager? Vi har fått beskjed om at fullammede babyer ikke kan bli forstoppet. Da jeg fullammet bæsjet hansjeldent, hver 10.dag eller no. Det med vekta virker også tullete. Min har gått opp 2,2 kg på 5 måneder :)

Utrolig dumt at helsepersonell gjør at foreldre blir så stresset og usikre! Skriv en "ris" lapp i ris og ros boksen deres :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Aslan skrev:

Ja, den gynekologen er nok bedre da ja. Om ikke annet så blir dere jo fulgt opp mer :) 

Mine to ULer skilte bare en dag heldigvis, og OUL bare en dag seinere enn menstermin (men egen beregning var lik som OUL), får se på neste UL om han er i rute :) 

Ja, med Tuva var det sånn, vi ble vel muligens flyttet en dag med henne men det var jo ikke noe stress. Kjenner jeg er himla kjent på ultralyd i uke 24 og hvor stor hun er i forhold da. 

32 minutter siden, Fillerya skrev:

Nei, de ville ikke høre på det. For det 18 ukers ul som er avgjørende for når termindatoen blir satt :rolleyes: Jordmoren mente at den første legen kanskje målte noen mm feil og noen mm så tidlig kan jo ha mye å si.. Men jeg prøvde å argumentere med at hjertet slo, men det bare avfeide hun. Jeg ba henne lese journalen min, for kollegaen min er en veldig erfaren overlege og han skrev til og med i journalen min, selv om dette var noe vi gjorde i lunsjen :P 

Merkelig at de har så frykelig stor tro på sine egne målinger på sånt..

20 minutter siden, Cloudberry skrev:

 

@soelvdNå har jeg likt alle innlegg som sier Anne Margrete, for det skulle jeg selv foreslå :aww: Eller Anne Marte :)
Fine bilder av (snart) storesøster! Skulle dele mitt favorittbilde av jentene fra i sommer, men får ikke til å sette inn bilde med bare link? Teite greier. Anyways, det jeg skulle frem til var at det er ganske fantastisk å kunne ta bilde av dem sammen! :wub:

 

Trykk på legg til andre filer så kan du putte inn URL :D Så fint du liker Anne Margrete du og :D Tror på at det er fantastisk med bilder av de sammen, jeg jo litt over gjennomsnittet glad i å ta de bildene og :P Guri så koselig det blir med to :wub: Hva synes du om å ha to? Ang legging, det er så slitsomt. Vi gjorde det samme med Tuva når hun var på den alderen og jeg gruet meg så veldig for jeg følte hun var så avhengig av hjelp for å sovne. Men vi la henne ned og hvis hun ble skikkelig sint/lei seg tok vi opp. Om hun klaget litt bare fikk hun bli der. Gikk overraskende lett og jeg trort ingen fikk traumer av det heller :P 

7 minutter siden, Belgerpia skrev:

Morsomt det der med termindatoer - har en bekjent som har en mann som jobber borte, dvs. han er borte 6 uker i svingen, og så hjemme i 8 uker før han drar igjen. De ble gravide, og den vordene mor hadde regnet ut termin, og fikk denne bekreftet på legekontroll (riktig talt i forhold til syklus osv. med høyde for minus 3 uker ish), så skulle de på ultralyd, dette passet med perioden den vordene far var hjemme så han var med. Der ble termin flyttet tre uker frem, hvorpå den vordene mor påpekte at det måtte være feil, for hun hadde kommet frem til slik og sånn, lenger kom hun ikke før UL dama fnyste relativt foraktelig og insisterte på at hun hadde rett hvorpå den vordene far reiste seg fort fra stolen, så den velta, snudde seg mot kona og brølte "hvem **** har du hatt deg med" (*fniser enda med tanke på gjenfortellingen*) - så strena han mot døra, skula på UL dama (jordmor antar jeg) og freste "dette fåra fikse på egen hånd, for har'a termin når du påstår så er det **** ikke jeg som er faren for jeg i *****  når den ble unfanga" - og så trampa han ut. 
Stakkars UL dama hadde blitt helt blek, og fikk ikke sagt så mye - men flytte termin det var uaktuelt.
(til info, gubben tulla altså)
Svangerskapet gikk sin gang, og de var på en UL til, hvorpå de presterte å flytte frem datoen ytterligere. (samma kjærringa) - etter det gadd ikke den blivende mor å gå på flere kontroller, det fikk være grenser for hvor langt dette svangerskapet skulle bli, frisk var hun, to barn fra tidligere hadde hun, så hun var ferdig med kontroller, og 6,5 uker før UL termin var fødselen et faktum, og det ble veldig styr fordi de mente at ungen var prematur, ut kom en gutt på drøye fire kilo med temperament som en terrier, og ved synet av ungen så sa barnelegen som var til stede fordi de trodde barnet var prematurt "tror vi kan gå jeg, den der er det ikke noen fare med" ........ *ler enda med tanke på fortellinga*
 

Herregud så fantastisk :P At det går an å være så påståelige! Håper jordmoren fikk med seg når ungen kom og i hvilken tilstand/størrelse. Fordelen må vel være at foreldrene var vel lite stressa over at fødselen startet så "tidlig". Svigesøsteren min mente hele tiden at de regnet feil på førstejenta deres, hun mente de bommet med 3-4 uker og at hun var lenger på vei enn de trodde. Men nei, der var de like påståelige. Ungen kom tre uker før termin og var veldig på gjennomsnittet og helt "ferdig". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forøvrig helt matt av NAV.. Jeg skal jobbe mine 30% i fellerperioden i permisjon, da kan far ta ut 30%. Men 30% er jo en og en halv dag i uka, veldig upraktisk for han som har vanlige arbeidsdager på 7,5 timer.
Men nei, det finnes overhode ingen mulighet for at den halve dagen han mangler i uka kan tas ut på noen som helst måte. Verken ferie, ulønna permisjon, bare fri, etc.
Selv om det økonomisk ikke spiller noen rolle for NAV eller arbeidsgiver.

Forstår ikke hvorfor dette er noe NAV trenger bry seg om, han har jo rett på 30% permisjon. Om han og arbeidsgiver blir enige om en halv dag i uka fri så bør ikke det spille noen rolle for de.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ganske flat kurve på magemål og litt flatere enn ønskelig hodemål. Men blodtrykk og urin er normalt i motsetning til forrige gang... Og alt annet er fint og normalt, så nå skal vi til "fosterdiagnostikk" neste uke for bedre ul og ekspertvurdering i tilfelle det er noe målefeil inni bildet og for å finne ut evt hva grunnen til lav vekt/avflatende kurve... Men ifølge damen ikke noe kritisk, "ingen snarlig forløsning"... Men jeg kunne jo fått hvilken som helst beskjed og begynt å grine i dag, for spenningsnivået er mildt sagt høyt... Får holde meg til den beskjeden om "ingen snarlig forløsning". Og puste med magen... Og gi L en stor klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Fortsatt ganske flat kurve på magemål og litt flatere enn ønskelig hodemål. Men blodtrykk og urin er normalt i motsetning til forrige gang... Og alt annet er fint og normalt, så nå skal vi til "fosterdiagnostikk" neste uke for bedre ul og ekspertvurdering i tilfelle det er noe målefeil inni bildet og for å finne ut evt hva grunnen til lav vekt/avflatende kurve... Men ifølge damen ikke noe kritisk, "ingen snarlig forløsning"... Men jeg kunne jo fått hvilken som helst beskjed og begynt å grine i dag, for spenningsnivået er mildt sagt høyt... Får holde meg til den beskjeden om "ingen snarlig forløsning". Og puste med magen... Og gi L en stor klem...

Hold på det og at blodtrykk og urin var fint, det er jo veldig bra :) :hug: til deg! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Fortsatt ganske flat kurve på magemål og litt flatere enn ønskelig hodemål. Men blodtrykk og urin er normalt i motsetning til forrige gang... Og alt annet er fint og normalt, så nå skal vi til "fosterdiagnostikk" neste uke for bedre ul og ekspertvurdering i tilfelle det er noe målefeil inni bildet og for å finne ut evt hva grunnen til lav vekt/avflatende kurve... Men ifølge damen ikke noe kritisk, "ingen snarlig forløsning"... Men jeg kunne jo fått hvilken som helst beskjed og begynt å grine i dag, for spenningsnivået er mildt sagt høyt... Får holde meg til den beskjeden om "ingen snarlig forløsning". Og puste med magen... Og gi L en stor klem...

Uff :hug::hug:  Begynner å skjønne hvor heldig jeg var med svangerskap fra ******* for meg, men hele tiden riktig for barnet. :hug: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom det at de aldri kan si noe konkret og sikkert på en måte... Men jeg vet jo at jeg er i gode hender. Er bare så vanskelig å fokusere på de bra tingene når man liksom vet litt for mye fra før...   Men damen SA at det ikke er noe som helst kritisk. Så nå skal jeg jobbe hardt for å bare kose meg i helgen. Sjansen for å komme forbi uke 32 nå er ivertfall veldig stor...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nektet faktisk å bøye seg på UL-termin hos meg også,  noe som gjorde at A ble satt i gang selv om vi ikke var på overtid :P 

Jeg og legen på 12 ukers UL  mente 24-25 september,  18 uker ul ( som kom i uke 20 fordi de var trege ), mente 15 september, og brått ble A satt i gang på termindato.  

Jeg visste jeg hadde rett jeg , og er veldig glad de satte terminen tilbake og ikke frem for ikke pokker om de hørte på meg, selv om han var på perfekt 12 uker størrelse på 12 uker UL. 

Så egentlig ble A født 1 dag på overtid,   ikke 11 dager på overtid som se mente.

Det syntes når han kom ut også , han var helt middels stor og ikke tørr :) 

Ikke at jeg prøvde å stoppe de fra å sette meg i gang akkurat *host* 

Fødselen hadde uansett ikke startet naturlig viste det seg. 

 

@*Marianne*:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cloudberry skrev:

Kommer jo litt an på prisklasse? Her var lego og puslespill store favoritter. Og såpebobler, men det er kanskje litt feil sesong for det :P 

@soelvdNå har jeg likt alle innlegg som sier Anne Margrete, for det skulle jeg selv foreslå :aww: Eller Anne Marte :)
Fine bilder av (snart) storesøster! Skulle dele mitt favorittbilde av jentene fra i sommer, men får ikke til å sette inn bilde med bare link? Teite greier. Anyways, det jeg skulle frem til var at det er ganske fantastisk å kunne ta bilde av dem sammen! :wub:

Vi var på 7/8-mnd igår, og helsesøster mente vi fint kunne flytte inn på eget rom nå for å prøve å få bukt med alle nattmåltidene. Vurderer det sterkt altså, skjønt en del av meg synes det er superkoselig å ha henne i senga hele natta. Men det er utrolig slitsomt i lengda å aldri få sove skikkelig.. Idag måtte jeg sove førsteduppen med lillemor, for inatt har vi amma en gang i timen fra klokka 23. Når jeg presterer å ligge forkjært og få kink i nakken i tillegg så ble det rett og slett dupp imorges. 

Helsesøster mente også vi burde begynne å jobbe med at hun finner søvnen selv, for nå har de visstnok "viljestyrt søvn". Jeg har tenkt tanken selv, men bare ikke orka å sette igang. Igår var dagen, og det gikk ikke så aller verst. Fra å ha henne slossende i armene, lå hun heller i senga si. Jeg holdt henne fast da, med en arm over brystet og en over beina, men det godtok hun helt fint. Fikk til å vri seg rundt et par ganger, men ble ikke sint. Etter 20 minutter sovna hun faktisk! Håper det vedvarer til vi til slutt ikke må holde henne fast og hun skjønner at i senga skal jeg sove :)

 Nå sover hun dupp i vogna i kjellergangen. -17 her idag, så da blir det ikke utedupp!

Har vel landa på puslespill ja :) Så skal ut i morgen og se om jeg finner. Et med traktor på hadde vært midt i blinken tror jeg, men spørs jo hva de har.

 

 

Nå har vi brukt sovepose/babysafe i tre netter og du verden for en forskjell! :D Fra å kave rundt på magen og sutre og gråte en god del, ligger han nå i rolig og pludrer litt i ca 20 minutter før han sovner. Kanskje bittelitt sutring når han blir veldig trøtt. Godtar helt at han ikke kan snu seg rundt, trodde kanskje det ville bli protester på det men nei. Vi har festet posen for han får til å snu seg rundt ellers, og jeg vil ikke at han skal sove på magen hvis jeg kan unngå det. Våkner fortsatt til ca to amminger men det er jo greit.

På knappe to uker har vi nå godt fra å bære i søvn i sele, ingen rutiner og leggetid mellom kl 22 og 02, til at han finner søvnen selv i egen seng (nesten i mål der i hvert fall), dagsoving i vogn på forutsigbare tider(ut i fra når han våkner på morgenen så klart), leggetid mellom 19 og 20 og stå opp tid mellom 07 og 09. Mye av jobben har han gjort helt selv egentlig :)

Venta i tre dager med å si noe så da jinxes det ikke for tenk :aww:

Så nå er det bare denne våkenperioden på 1 1/2 - 2 1/2 time midt på natten igjen. Den blir jeg ikke helt klok på :P Han er jo helt klart trøtt. I natt ble det i hvert fall nesten ingen sutring, og det er jo framskritt.

Mat er ikke så interessant enda da. Liker melk han :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...