Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Løpetid etter valper

Recommended Posts

Vet ikke om det er i riktig kategori, i så fall kan emne flyttes.

Noen som har opplevd at løpetiden er kommet senere enn "normalt" etter valpekull? Hadde et valpekull i sommer, hvor valpene er nå 5 mnd. Tispen har alltid hatt regelmessige løpetider på 6-7 mnds intervaller. Er dette noe som kan endre seg etter et valpekull, eller er hun bare sent ute denne gangen? Etter mine beregninger skulle hun gått i løp for over 1 mnd siden. Så klart den kan enda komme, men hun viser liksom ingen tegn heller :P  Noen som har observert endring i intervallet etter valper forresten? Sjeldnere eller oftere?

Guest Jonna

Jeg har opplevd at tisper løper når de skulle løpt igjen etter forje løpetid, og jeg har opplevd at tispen har startet syklusen etter levering på nytt- altså 6 mnd etter levering av valpene. Bare for å gjøre deg enda mer forvirret så var dette samme tispe :lol: 

47 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg har opplevd at tisper løper når de skulle løpt igjen etter forje løpetid, og jeg har opplevd at tispen har startet syklusen etter levering på nytt- altså 6 mnd etter levering av valpene. Bare for å gjøre deg enda mer forvirret så var dette samme tispe :lol: 

Jeg har opplevd akkurat samme forvirringen, også forskjellige forløp på samme tispe.

Mine har stort sett utsatt løpetiden med to mnd etter kull. Unntaket har jeg nå, denne gang er hun dratt med av at de andre tispene løper og har løpetid bare 6mnd etter forrige. 

Hun har hatt to tidligere kull hvor da løpetiden ble utsatt ca 2 mnd 

Min hoppet over en løpetid og drøyde så det gikk et år siden siste løpetid (den hun ble parret på ) til neste

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Ser endelig slutten på perioden som arbeidsledig nå, begynner i jobb igjen 1.jan etter 6mnd som arbeidsledig. Må flytte 3,5 timer unna familie og venner, så håper det etter hvert er mulig å flytte "hjem" igjen. 
    • Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver ☹️ Jeg er inne i en prosess hvor man skal vurdere om jeg har krav på noen andre rettigheter hos NAV. Har heldigvis en fantastisk veileder i det tiltaket jeg er i, som har hjulpet meg masse 😊 Men det er vanskelig å komme seg ajour med regninger og den slags, når "inntekt" ikke står i forhold til utgifter ☹️ Jeg har heldigvis en veldig snill samboer, men er jo ikke rettferdig at alt av utgifter skal falle på han... ☹️ Håper det ordner seg for deg også snart 😊 Noe må vi jo være brukanes til... 😊
    • Jeg forer med litt Apetitt tørrfor (senior til han gamle og høyenergi til hu ynste) på morgenen, og  VIP storfemix til middag/kvelds. Så får de en del annet, litt sånn ettersom, som VIP vitaminmix, lakseolje, tørrfisk, eventuelt middagsrester, blodpulver, rått egg, og  grønnsaksrester. Grønnsaker i kjøleskapet som begynner å bli gamle blir kokt eller kjørt i blenderen, blanda med vann og olje, og blir fryst ned i isbitformer.    
    • Tusen tusen takk! 😊😊
    • Jeg tror også alderen spiller mot meg selv om jeg "bare" er 42. Har mest arbeidserfaring innen salg og kundeservice, der blir 19-20 åringene prioritert. Litt arbeidserfaring innen industri, der kommer også ungdommen først. At jeg ikke har ordentlig utdannelse eller fagbrev er jo min egen feil. Nå har jeg vært arbeidsledig i litt over et år, uten å få napp på noe av det jeg har søkt på. Har heldigvis dagpenger, men er livredd for å ikke finne jobb før de går ut. Hverken fysisk eller psykisk helse er helt på topp men nav her har gjort det helt klart at ufør er helt uaktuelt, selv om det er tydelig at det er nok til at arbeidsgivere nøler og gjør at jeg må velge bort noen jobber. Så jeg føler meg ganske låst og syns det er vanskelig å holde motet oppe iblant...
  • Nylig opprettede emner