Gå til innhold
Hundesonen.no

Taste of the Wild?


Titovn
 Share

Recommended Posts

Noen som har erfaring med dette fòret? Har hørt at det er et kornfritt hundefòr, på linje med Orijen og slikt. Men lurer på om det er noen som har prøvd det ut? Vet det selvsagt varierer fra individ til individ altså. Var i Sverige forrige uke, og i den ene dyrebutikken der fortalte de at de solgte ut Orijen og Acana (kanskje et-par til, husker ikke) og tok heller inn dette fòret - men fikk ikke noe mer begrunnelse enn at de hadde problemer med leverandøren liksom. Fòrer fult ut på V&H egentlig, men pga. yngstehunden skal litt opp i vekt og det er dette med fryseplass, vurderer jeg å ha tørrfòr ved siden av også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lurer du på? Smakeligheten på det valpefôret er i hvert fall høy, men vi blander med både Orijen og V&H, så jeg kan ikke si noe om pels og ånde etc.

Om folk har erfaringer, meninger, ett eller annet med det :) Er det f.eks på lik linje med orijen/acana? Hvis ikke, hva er det som gjør det dårligere/bedre? Er prisforskjellen stor/liten ift. til de andre ligende produktene på markede? Eller er det ett fett om det er TOTW, Orijen eller Acana man bruker? Prøver rett og slett å finne et å supplere med ved siden av V&H for hunden på 1 1/2 år, og er nysgjerrig på TOTW, men finner liksom ikke så mye om det på nett, annet enn det somskrives av dem selv eller forhandlere, og er rett og slett nysgjerrig på forbrukerenes side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg prøvd det foret selv, men det eneste jeg har lagt merke til er at det inneholder ganske mye potet. Orijen og Acana har også noe søtpotet i seg, men i mindre grad.

Hvis du skal ha hunden opp i vekt så er det vel Orijen Six Fish som har høyest fettprosent :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er halvveis nede i første sekk nå, og jeg skal ikke fortsette med det. Her drites det som om det mengder av en annen verden og den er bløt, og stinker høgg. Nei, resten går inn i blandingsforhold mellom v&h og Taste of the wild.

Nå er det jo så himla individuelt dette med for, så vanskelig å si noe som helst egentlig føler jeg. Foret skal jo være veldig bra :)

 

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til alle, fikk noen nyttige tips jeg ikke hadde hørt om før også. Vet som sagt at det er veldig inviduelt, men liker å høre andres synspunkter/meninger :) Ikke at det er noe umiddelbart stress enda, men driver nå å sjekker ut litt da. Kom også over et annet tørrfôr som jeg ble anbefalt av ei bekjent, så det skal jeg også sjekke opp litt nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er dumt å ha et fast tørrfór, for det blir som å spise en bestemt brødtype hver dag. Derfor blander jeg flere ulike tørrfór slik at de utfyller hverandre der de evnt. skulle mangle noen viktige ingredienser. Her får hundene en primærblanding av Taste of the Wild, Orijen/Acana og Kingsmoor, og får gjerne andre fórmerker blandet inn blandingen i perioder. Det fungerer bra. Synes at de har fått en mer sterk mage av det, dvs. at de ikke blir fort dårlig hvis de skulle få tak i mat de ikke pleier å spise :)

Til tynne hunder, har jeg hørt at V&H kyllingfett er bra. Mange har gått opp med det som tilleggsfór. Kanskje verdt et forsøk? Fóret fins i 1 kgs pakke som ikke tar store plass i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOTW er faktisk eneste maten mine ekstremt matglade whippeter ikke syns er spesielt godt... Til vanlig inhalerer de all mat, men her var det liksom sakte spising i forhold til normalt. Til og med tygging av kulene. Så jeg ble veldig overrasket over det. Dvergpinscheren avsto fullstendig. 

De elsker orijen alle sammen. (Bruker V&H til vanlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spennende å høre alle svarene, takk for svar!

Ei venninne av meg testet ut TOTW for litt siden på sin ca 1/2 år gamle hund (litt eldre kanskje) og han fikk økt matlyst av det (fikk RC før). Nå har jo han ikke gått så lenge på det så om det har vedvart og vil vedvare, eller vil dabbe av vet jeg jo ikke da.

Forøvrig har jeg fått tak i to småpakker av Orijen, riktignok senior så er jo beregnet til gamlefar. Men jeg syns det luktet mye bedre av det enn RC som jeg gikk på i fjor. Men yngstehunden fikk smake litt og det falt i smak, så får se hva jeg lander på. (Kan nevnes at eldstehunden har fått bløtere og mer luktende avføring etter at han fikk supplert Orijen til, men det kan være fordi han rett og slett ikke er vandt til tørt helt enda etter noen år på kun rått/V&H)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...