Gå til innhold
Hundesonen.no

Rallytråden!


HeraHiromi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei. Ikke så mye tid til å skravle... MEN NÅ ER JEG AUTORISERT DOMMER!

Ja, det må jo kunne sies å være en vellykket Sverige-tur. 3x kvalik, svensk mellomtittel og søndag klinket vi jammen til med pallplass også  Jeg trodde jeg hadde lest meg godt opp på regelverket for s

Klasse 1-debut i dag, og jammen klinket vi til med 195 poeng og direkteopprykk! Det hadde jeg virkelig ikke trodd i mine villeste fantasier engang

Posted Images

Guest Christine

Vi var vell over 40stk i klasse 2 i Bø :lol:

Da har man jo ihvertfall god tid om en går med to hunder :P Får satse på at Kristin hjelper meg med holding av hund, oppvarming av en og belønning av den andre :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man jo ihvertfall god tid om en går med to hunder :P Får satse på at Kristin hjelper meg med holding av hund, oppvarming av en og belønning av den andre :innocent:

Og 2 stk i min klasse :lol: aldri opplevd så få i klassen før!

Jeg hjelpe! Men satte å vurderte å ta med tøybur å ha ved ringen, så vi enklere kan hente de når det er vår tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 stk i klasse 2 på søndag, i Nord-Trøndelag.. To av de er mine, så håper jeg får litt ekstra tid til å varme opp osv :lol:

Og 2 stk i min klasse :lol: aldri opplevd så få i klassen før!

Jeg hjelpe! Men satte å vurderte å ta med tøybur å ha ved ringen, så vi enklere kan hente de når det er vår tur :P

Og vi er eneste i eliteklassen. :lol: Tror vi får selskap av minst en av de som starter i klasse 3 da, om de gjør det like bra som på trening. Mulig det lave påmeldingsantallet er en kombinasjon av tidspunkt og dommer. Dommeren skal jo dømme i Trondheim neste mnd og, så er vel endel som ikke gidder å kjøre helt til Steinkjer nå når de kan gå for henne "lokalt" i september Jeg vet i alle fall at om jeg får cert på Bris en av dagene så orker jeg ikke å kjøre til Trondheim neste mnd for å gå for samme dommer (selv om dommeren er supertrivelig å gå for!!). :)

Banen kommer i alle fall til å være veldig ferskt i minnet før man skal gå den da, det er jo ingen ulempe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi er eneste i eliteklassen. :lol: Tror vi får selskap av minst en av de som starter i klasse 3 da, om de gjør det like bra som på trening. Mulig det lave påmeldingsantallet er en kombinasjon av tidspunkt og dommer. Dommeren skal jo dømme i Trondheim neste mnd og, så er vel endel som ikke gidder å kjøre helt til Steinkjer nå når de kan gå for henne "lokalt" i september Jeg vet i alle fall at om jeg får cert på Bris en av dagene så orker jeg ikke å kjøre til Trondheim neste mnd for å gå for samme dommer (selv om dommeren er supertrivelig å gå for!). :)

Banen kommer i alle fall til å være veldig ferskt i minnet før man skal gå den da, det er jo ingen ulempe. :P

Jeg er ikke blant det de i klasse 3 som får opprykk :lol: tror jeg setter kortene mine på den andre hunden!

For min (å Christine tror jeg) sin del, går vi dette som siste rallystevnet i år, siden det er agilitystevne samtidig som rallyen er i trondheim i september. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst, trøndere! Det er trippeltstevne rally + en dag lydighet i Bø neste mai. Veldig trivelig stevne! :whistle:

Det begynner å bli fullbooket på campingene! Både Sanda (som ikke offisielt har åpna booking, men er fult og venteliste) og Bø er fult, tre hytter igjen på Beverøya. Stevnet har brukt å være siste helga i mai, så om noen skal anbefales det å booke nå :o

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke blant det de i klasse 3 som får opprykk :lol: tror jeg setter kortene mine på den andre hunden!

For min (å Christine tror jeg) sin del, går vi dette som siste rallystevnet i år, siden det er agilitystevne samtidig som rallyen er i trondheim i september. :)

Åh, aldri si aldri. :P Er

Psst, trøndere! Det er trippeltstevne rally + en dag lydighet i Bø neste mai. Veldig trivelig stevne! :whistle:

Det begynner å bli fullbooket på campingene! Både Sanda (som ikke offisielt har åpna booking, men er fult og venteliste) og Bø er fult, tre hytter igjen på Beverøya. Stevnet har brukt å være siste helga i mai, så om noen skal anbefales det å booke nå :o

Høres kanonmorsomt ut, men satser på valpefødsel her i istedet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lenge siden jeg har stilt så totalt uforberedt og med så lite trening før et stevne :lol:
Vært i svært dårlig form hele sommeren, pluss oppussing i huset og en ettåring som krever sitt = null og niks motivasjon til trening.

Så dette kan bli en interessant affære :lol: Har ikke forhåninger i det hele tatt, dersom jeg unngår 4 x disk i løpet av helga så er jeg fornøyd :P

Men blir gøy med to stevnedager og hundedager på rad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Og 2 stk i min klasse :lol: aldri opplevd så få i klassen før!

Jeg hjelpe! Men satte å vurderte å ta med tøybur å ha ved ringen, så vi enklere kan hente de når det er vår tur :P

Satser på å få parkere bilen i nærheten :P

Og vi er eneste i eliteklassen. :lol: Tror vi får selskap av minst en av de som starter i klasse 3 da, om de gjør det like bra som på trening. Mulig det lave påmeldingsantallet er en kombinasjon av tidspunkt og dommer. Dommeren skal jo dømme i Trondheim neste mnd og, så er vel endel som ikke gidder å kjøre helt til Steinkjer nå når de kan gå for henne "lokalt" i september Jeg vet i alle fall at om jeg får cert på Bris en av dagene så orker jeg ikke å kjøre til Trondheim neste mnd for å gå for samme dommer (selv om dommeren er supertrivelig å gå for!). :)

Banen kommer i alle fall til å være veldig ferskt i minnet før man skal gå den da, det er jo ingen ulempe. :P

Dommeren er supertrivelig ja, så uansett resultater blir det en trivelig helg :)

Som Kristin skriver krasjer det i september med ag-stevne, så dette blir årets siste stevne for oss. Vi har dog mulighet til å melde på etter fristen hvis tidsplan for ag sier vi rekker det (5 min å gå mellom ag og rally), men det blir litt mye på en helg :P

Psst, trøndere! Det er trippeltstevne rally + en dag lydighet i Bø neste mai. Veldig trivelig stevne! :whistle:Det begynner å bli fullbooket på campingene! Både Sanda (som ikke offisielt har åpna booking, men er fult og venteliste) og Bø er fult, tre hytter igjen på Beverøya. Stevnet har brukt å være siste helga i mai, så om noen skal anbefales det å booke nå :o

Rally er gøy å ha på si, men ikke noe jeg gidder å kjøre lengre enn maks to timer for :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rally er gøy å ha på si, men ikke noe jeg gidder å kjøre lengre enn maks to timer for :P

Nevnte jeg at det var lydighet i samme sleng, trolig også freestyle? :aww:

Hihi, skjønner den! Bø-stevnene er noe for seg selv, og vell verdt når man kan gå tre-fire stevner på en helg. Men om de er verdt å kjøre fra Trøndelag uten ekstra agenda, det må en bare se selv :D

De har jo RL, LP og AG i Sandefjord i juni(?), somregel. Om man føler for litt nytt og mye på samme tid, soverom og sovesofa er alltids tilgjengelig her om noen ønsker :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nevnte jeg at det var lydighet i samme sleng, trolig også freestyle? :aww:

Hihi, skjønner den! Bø-stevnene er noe for seg selv, og vell verdt når man kan gå tre-fire stevner på en helg. Men om de er verdt å kjøre fra Trøndelag uten ekstra agenda, det må en bare se selv :D

De har jo RL, LP og AG i Sandefjord i juni(?), somregel. Om man føler for litt nytt og mye på samme tid, soverom og sovesofa er alltids tilgjengelig her om noen ønsker :ahappy:

Å kjøre langt for lp/rally gidder jeg ikke, hehe. Å kjøre 12/13 timer for agility derimot :lol:

Det i juni kan jo høres interessant ut! Frister med ag i Danmark til sommeren, så spørs hva økonomien sier om mange turer sørover mot sommeren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre langt for lp/rally gidder jeg ikke, hehe. Å kjøre 12/13 timer for agility derimot :lol:

Det i juni kan jo høres interessant ut! Frister med ag i Danmark til sommeren, så spørs hva økonomien sier om mange turer sørover mot sommeren :P

Det som er så fint er jo at ferga til Danmark går fra Larvik, som er et par minutter fra Sandefjord :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det som er så fint er jo at ferga til Danmark går fra Larvik, som er et par minutter fra Sandefjord :D

Uh! Blir det danmarkstur og det klaffer slik at jeg kunne gått i Sandefjord for så å ta ferga videre så kommer jeg :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Woho, vi har hatt en steinbra helg! Eller ikke :lol: Terven ble trekt pga skade, så hun fikk ikke gå noe i helga. I går var settervimsen SÅ klar på oppvarmingen og både lå og satt i bløtt gress, men litt før det var vår tur begynte det å striregne og settervimsen fikk akutt angst for å drukne. Gikk inn med friskt mot, men brøt ganske raskt da vi skal ha positive opplevelser i ringen og jeg ikke gidder å stå å mase når han er tydelig ukomfortabel med været og situasjonen. Idet vi gikk ut av ringen fikk han gledesutrbrudd, så tror nesten han ble litt lettet over at vi var ferdige :P I dag følte jeg det ble litt mye mas, men hadde et lite håp om at det holdt til en 2.premie i det minste. Det ble disk. Han hadde satt seg skjevt og jeg hadde rettet det opp før jeg gikk videre. Regnet sammen poengene og la på trekk for skjev sitt, og hadde vi bare gått videre hadde vi endt med napp og 2.plass. Gjett hvem som var grinete hele veien hjem? :D

Det er bare et stevne igjen i distriktet, men da er jeg opptatt med annet stevne, så når neste stevne blir er uvisst. Håper det blir noe på vinteren på nyåret, og at det ikke krasjer med ag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi disket og :teehe: Gikk rett etter @Christine, og det regnet sånn at noen like gjerne kunne spruta Thorvald i fjeset med hageslange... Så første skiltet ble bare kluss, var sånt sitt foran-rygge skilt, og Thorvald nektet å gjøre noe annet enn utgangsstilling siden han rett og slett ikke klarte å se meg ordentlig, men ba om å få gå ferdig runden, og da gikk han nesten perfekt, hadde vel bare en DK hele resten av runden, og Thorvaldsen var veldig fin å gå med og ikke noe stress med sitt og dekk på svømmebassengbane heldigvis (så han fikk gafle i seg fiskekake etterpå). Ikke lenge etter at vi gikk av banen ble det opphold (så regn igjen, så opphold), så bittelitt surt var det jo, men sånn er det jo bare.. Vi får gått om tre uker igjen da, dobbelstevne, hååååper på to siste nappene da :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt :|:|:bananas::bananas: etter helga, jeg :frantics:

Hadde vel i grunn ikke så mye forhåpninger annet enn å unngå 4 x disk, men Ganzie fiksa biffen, hun :heart:
I et sabla høljeregn gikk hun som ei klokke, og gikk til 198 poeng og klassevinner :D
Og lille frøken Inya med null konkurranseerfaring og altfor dårlig grunnlydighet fikk 165 poeng og 4.plass :ahappy:
Det regnet såpass at Inya gikk med øynene knepet igjen halve runden :lol:

Og i dag gjorde Ganzie det igjen, 194 poeng og 2.plass med en knallrunde, feilene var mine egne, jeg greide å rote med lina (sukk) så den kom i veien og ødela litt.
Inya gikk til 168 poeng (sukk, to bittesmå poeng unna napp) og nok en 4.plass :D

11953162_891374864250998_571535517538839

:D:D

Guri malla jeg er stolt av jentene mine, altså :wub::wub:

(kanskje vi skal begynne å trene litt nå? :icon_redface: )

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke ekvipasjer som trosser regnværet! :ahappy:

Vi har debut i klasse 3 på lørdag. Enda i vurdering om vi skal starte ettersom Keo er inne i en dårlig periode, men vi får se på dagen tenker jeg. Øvelsene begynner å sitte, rygginga på plass er ikke like skjev, må bare dra han opp litt før skiltet. Rygginga foran er kort men blir godkjent, eventuelt med en ekstra DK så blir den god. Snurr under marsj har kommet seg veldig! Matskåler og noen motivasjon i FVF-økter til uka så tror jeg vi egentlig er klar :lol:

Skal bli kjekt å begynne på kurs i morgen da,

iallefall.

Edit:

Sånn på siden så venter jeg enda på at NRL/NKK skal legge inn resultatene fra Bø slik at Keo kan få tittelen sin *tromme fingre* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...