Tsjekkoslovakisk ulvehund.

7 innlegg i emnet

Ei av jentene mine er borte i helga, der har de nylig fått Tsjekkoslovakisk Ulvehund, seks mnd gammel nå..

Det har blitt noen whatsapp-fotos. Blir spennende å følge han framover.

Foreløpig egeneskapsbeskrivelse: Han er ikke dominant, kløpunktet er under magen. Forøvrig lik vår Donna i farger, kroppsbygning, reservasjon overfor fremmede. Men ulvehunden roligere. Donna har mer ulveadferd i hilsing.

Han er fredelig i lag med de andre andre hundene, har ikke ressursforsvar.

post-11846-0-61421600-1426972456_thumb.j

post-11846-0-46732200-1426972512.jpg

post-11846-0-56480000-1426973873.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende!

Er de vanlige i Spania?

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende!

Er de vanlige i Spania?

Jeg vet ikke, men lette opp rasen på Spanias "finn.no" milanuncios. http://www.milanuncios.com/perros/perro-lobo.htm og antall annonser gir inntrykk av hvilke provinser de finns, i hvertfall. Ang milanucios så selger både seriøse og "useriøse" hunder, og alt mulig annet der.

Men jeg skal høre nå i dag, med eier, om de vet hvor mange det er på Tenerife. Håper å få hilst på den. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det flere her som har hilst på Tsjekkoslovakisk Ulvehund?

Hvordan var de i såfall? Første gang jeg har hilst på en, live.

Eksotisk :ahappy:

En rolig, vennlig og trygg hund. Søt med valpehode på skakke gikk forsiktig forbi fireåringen og babyen som såvidt har begynt å krabbe. Dempende, men ikke unnvikende. Med andre ord, en sympatisk fyr jeg falt for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Norge har det vært en kun en, så vi er noen priviligerte her på forumet som har truffet den. @vivere kan kanskje utdype litt mer.

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

I Norge har det vært en kun en, så vi er noen priviligerte her på forumet som har truffet den. @vivere kan kanskje utdype litt mer.

Ler. Nei jeg tror ikke at jeg skal begi meg inn i denne diskusjonen, slike utdypinger overlater jeg til andre :)

Forøvrig fanns det i 2014 totalt ca 27 - 28000 tsjekkoslovakiske ulvehunder registrert i databasen men det reelle tallet er trolig mye høyere. Samme år var det registrert 11 spanske oppdrettere men det finns sansynligvis flere som ikke er registrerte.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ler. Nei jeg tror ikke at jeg skal begi meg inn i denne diskusjonen, slike utdypinger overlater jeg til andre :)

Forøvrig fanns det i 2014 totalt ca 27 - 28000 tsjekkoslovakiske ulvehunder registrert i databasen men det reelle tallet er trolig mye høyere. Samme år var det registrert 11 spanske oppdrettere men det finns sansynligvis flere som ikke er registrerte.

Har jeg tråkket i en salat uten å vite det? :D

Takk for opplysningene i hvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive