Gå til innhold
Hundesonen.no

Førstegangs og Enyas operasjonsEFIT 1.april


førstegangs
 Share

Recommended Posts

Litt forsinket efit etter alt som har skjedd de siste dagene med operasjon og mye obligatorisk på skolen. Men bedre sent enn aldri vel? :) Bildene er ikke akkurat på timen, men sånn ca iallefall.

Stod opp litt før halv 6, men har ikke bilde før kl 6 da jeg går inn på soverommet og møter en trøtt samboer og denne krabaten:

post-10953-0-90674300-1396550630_thumb.j

Kl 07 går vi for å rekke lokalbussen til bussen som går til dyrlegen

post-10953-0-74187700-1396550639_thumb.j

Kl 8 sitter vi på bussen til dyrlegen som er heeelt på andre siden av byen

post-10953-0-54617100-1396550664_thumb.j

Kl 9 har vi levert Enya til dyrlegen og er på vei tilbake til bussen for å dra på skolen

post-10953-0-22337000-1396550673_thumb.j

Kl 10 sitter jeg på biblioteket på skolen og prøver å lese pensum, noe som ikke går så bra :P

post-10953-0-24435700-1396550698_thumb.j

Kl 11 sitter jeg fortsatt på biblioteket og sjekker klokka hele tiden for å se hvor lang tid som har gått. Får tiden til å gå ved å sjekke instagram og finner dette bildet:

post-10953-0-36142800-1396550688_thumb.p

Sitter på biblioteket til 14.30 og har fått lest et kapittel på 20 sider. Var ikke lett å konsentrere seg når lillemor blir operert og man venter på telefon fra dyrlegen. Tar en is med sambo kl 15 før bussen går til sørlandssenteret

post-10953-0-31983400-1396550720_thumb.j

Kl 15:30 er vi på apoteket og henter medisiner til Enya etter å ha fått tlf fra kirurgen om at operasjonen var vellykket og at vi kunne hente henne om ca 1 time

post-10953-0-39570800-1396550731_thumb.j

kl 16 går vi på McDonalds for å få i oss litt mat og for å få tiden til å gå.

post-10953-0-20176000-1396550743_thumb.j

kl 17 har vi hentet en redusert Enya som logret forsiktig med halen når vi hentet henne. Her venter vi på bussen.

post-10953-0-85038300-1396550751_thumb.j

fortsettelse i neste innlegg...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd siden hun måtte operere :o ?

Skjønner godt at du ikke klarer å konsentrere deg med skolearbeid da altså..

Nam, is! :drool:

PL grad 2.. Så nå er det rolige dager frem til opptreningen begynner igjen :)

Mangosorbet og oreois :drool: Var skikkelig godt!

God bedring til den lille søte

Takk :ahappy:

Næmmen, stakkar lille Enya.... Håper ikke det var noe alvorlig? :) Søt er hun uansett, faktisk en av de fineste dvergpuddelen jeg har sett :):wub:

Var PL operasjon, men hun er i god form etter operasjonen synes jeg :) Aaww, takk :wub: Koselig å høre :ahappy::icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjipt! Men håper hun blir bra igjen :)

Jepp og veldig rart siden begge foreldrene er fri og det kun er en bestemor som har hatt grad 1 på ett kne. Mens Enya har grad 1 på ett kne og grad 2 på det hu opererte.

Men vi har en positiv instilling og satser på at det ordner seg og at vi kan holde på med lydighet og slikt likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring til pasienten! Grusomt og vente på den telefonen frå veterinæren, tida går så alt for sakte.
Har ei frøken som vart operert for det samme for snart 1 år sidan, ho er tipp topp no :D Litt av ei bandasjering forresten, her var det ikkje eit plaster på såret eingong :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring til pasienten! Grusomt og vente på den telefonen frå veterinæren, tida går så alt for sakte.

Har ei frøken som vart operert for det samme for snart 1 år sidan, ho er tipp topp no :D Litt av ei bandasjering forresten, her var det ikkje eit plaster på såret eingong :P

Tusen takk! Og godt å høre at alt gikk bra med din frøken, for hver gang jeg hører at PL operasjon har gått bra for andre så stiger håpet om at Enya også blir helt bra igjen :) Og det syns jeg også! :P Men hu hadde den bare på første dagen heldigvis. Hvordan trente du opp din hund igjen etter operasjon? Har du noen erfaringer du vil dele? :)

God bedring til lille Enya!

Tusen takk :ahappy:

God bedring til lille frøkna!

Takk takk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Og godt å høre at alt gikk bra med din frøken, for hver gang jeg hører at PL operasjon har gått bra for andre så stiger håpet om at Enya også blir helt bra igjen :) Og det syns jeg også! :P Men hu hadde den bare på første dagen heldigvis. Hvordan trente du opp din hund igjen etter operasjon? Har du noen erfaringer du vil dele? :)

I følge fleire, så skulle eg eigentleg fått ein opptreningsplan av veterinæren. Men sidan eg ikkje fikk det, så vart det vassing i vannkanten, litt svømming og ellers korte turar i ulent terreng. Var også innom ein massør ein månads tid etter operasjonen, sidan Catania var veldig stiv, så med øvelsar derifrå fikk vi løyst opp stivheten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I følge fleire, så skulle eg eigentleg fått ein opptreningsplan av veterinæren. Men sidan eg ikkje fikk det, så vart det vassing i vannkanten, litt svømming og ellers korte turar i ulent terreng. Var også innom ein massør ein månads tid etter operasjonen, sidan Catania var veldig stiv, så med øvelsar derifrå fikk vi løyst opp stivheten også :)

Så rart at du ikke fikk noe mer oppfølging av veterinæren.. Trodde det var standard prosedyre. Men bra at hu har klart seg bra likevel og bra at du tok saken i egne hender :) og jeg tror nok massasje hadde vært tingen for Enya også, hun er allerede veldig stiv i det friske beinet sitt. Men vi har fått beskjed om å massere det litt selv frem til mandag :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER DU SERIØS? Fy flate, så vanvittig kjipt!  :no:

:console:  :console:

 

Hvordan oppdaget dere det?

 

Dere får vel dekket det fordi foreldrene er fri? Ble plutselig uaktuelt med valper etter den samme kombinasjonen nå.

Ja, skikkelig kjipe greier.. Men vi prøver å se det positive i situasjonen :)

Hun begynte å hinke/halte/hoppe over et skritt med det ene beinet hver gang vi gikk tur. Bare vi gikk ut døra for å tisse så hoppa hun over et skritt. Etterhvert så begynte hun å hoppe over et skritt når hun løp inne også.. Og jeg har jo lest litt om ulike sykdommer en puddel kan ha og tenkte med en gang på PL. Jeg håpet kanskje at det bare var en muskel som var strukket, men når vi fikk påvist PL grad 1 først, så trodde jeg ikke helt på det siden hun hadde symptomer som tilsa at hun hadde en høyere grad. Så vi gikk til en veterinær som er veldig god på slike ting og det ble da påvist grad 2 utifra de gamle standardene, slik jeg hadde trodd hele tiden.

Slik jeg har forstått det kan vel PL komme av skade også, men hun fikk bemerkning på at den ene kneskåla var litt løsere enn den andre når hu var bitteliten valp, men at det antagelig kom til å rette seg opp med alderen. Hun var helt fin en laaaang stund før det plutselig begynte å komme symptomer på PL.

Så det kan jo ha vært flere faktorer som har påvirket i tillegg til mulig arv. Jeg stusset jo veldig på det siden foreldrene er fri og fortalte det til oppdretter som også syntes det var rart siden det visstnok er ganske PL-frie linjer.

Når jeg forsikret henne når vi fikk henne så valgte jeg alle mulige tilleggsforsikringer unntatt avlsforsikring i Agria. Så forsikringen dekker både operasjon og rehabilitering, men vi må betale en egenandel. Men jeg er UTROLIG glad for at jeg valgte å forsikre henne så godt, klok av skade ;)

Men sånt skjer.. Nå må vi iallefall satse på at ting ordner seg og at lille sølvklupen vår blir helt frisk igjen etter opptreningen :)

Men jeg synes det er skikkelig kjipe greier på oppdretters vegne også jeg da.. Er jo ikke noe gøy å få vite at en av valpene har fått påvist PL.

Og jeg skjønner at du revurderer kjøp av valp. Det her er ikke noe morro, men man må bare gjøre det beste ut av det og følge opp så godt vi kan :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skikkelig kjipe greier.. Men vi prøver å se det positive i situasjonen :)

Hun begynte å hinke/halte/hoppe over et skritt med det ene beinet hver gang vi gikk tur. Bare vi gikk ut døra for å tisse så hoppa hun over et skritt. Etterhvert så begynte hun å hoppe over et skritt når hun løp inne også.. Og jeg har jo lest litt om ulike sykdommer en puddel kan ha og tenkte med en gang på PL. Jeg håpet kanskje at det bare var en muskel som var strukket, men når vi fikk påvist PL grad 1 først, så trodde jeg ikke helt på det siden hun hadde symptomer som tilsa at hun hadde en høyere grad. Så vi gikk til en veterinær som er veldig god på slike ting og det ble da påvist grad 2 utifra de gamle standardene, slik jeg hadde trodd hele tiden.

Slik jeg har forstått det kan vel PL komme av skade også, men hun fikk bemerkning på at den ene kneskåla var litt løsere enn den andre når hu var bitteliten valp, men at det antagelig kom til å rette seg opp med alderen. Hun var helt fin en laaaang stund før det plutselig begynte å komme symptomer på PL.

Så det kan jo ha vært flere faktorer som har påvirket i tillegg til mulig arv. Jeg stusset jo veldig på det siden foreldrene er fri og fortalte det til oppdretter som også syntes det var rart siden det visstnok er ganske PL-frie linjer.

Når jeg forsikret henne når vi fikk henne så valgte jeg alle mulige tilleggsforsikringer unntatt avlsforsikring i Agria. Så forsikringen dekker både operasjon og rehabilitering, men vi må betale en egenandel. Men jeg er UTROLIG glad for at jeg valgte å forsikre henne så godt, klok av skade ;)

Men sånt skjer.. Nå må vi iallefall satse på at ting ordner seg og at lille sølvklupen vår blir helt frisk igjen etter opptreningen :)

Men jeg synes det er skikkelig kjipe greier på oppdretters vegne også jeg da.. Er jo ikke noe gøy å få vite at en av valpene har fått påvist PL.

Og jeg skjønner at du revurderer kjøp av valp. Det her er ikke noe morro, men man må bare gjøre det beste ut av det og følge opp så godt vi kan :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er jo sånne ting som kan dukke opp uansett hvor mange frie det er bakover. Noen ganger er to hunder en dårlig match, uansett så friske de er hver for seg!

Utrolig kjedelig å høre i hvertfall, men patella kan i hvertfall opereres selv om det er smertefullt for Enya :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sånne ting som kan dukke opp uansett hvor mange frie det er bakover. Noen ganger er to hunder en dårlig match, uansett så friske de er hver for seg!

 

Utrolig kjedelig å høre i hvertfall, men patella kan i hvertfall opereres selv om det er smertefullt for Enya :sweat:

Jepp, så nå syns jeg vi har brukt opp kvota vår for å være uheldig med sykdom på hunder :P

Og jeg er på en måte glad for at det "bare" var patella siden det kan opereres som du sier. Heldigvis er veterinæren våres veldig opptatt av at hu ikke skal ha det vondt, så hu har fått nytt smerteplaster i dag som varer frem til mandag når vi skal til fysio :) jeg er veldig glad for at vi fant en dyktig veterinær som virkelig bryr seg om pasientene sine, det er gull verdt! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...