Jump to content
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest

Kan jo evt prøve å gå rundt drammenselva! Er jo ikke så mye mennesker og hunder der på dagtid :) Og er nær alt mulig, men alikevel litt for seg selv. Som en start :)

Jeg er med! :)

Kan jo evt prøve å gå rundt drammenselva! Er jo ikke så mye mennesker og hunder der på dagtid :) Og er nær alt mulig, men alikevel litt for seg selv. Som en start :)

Bytur? Hmpf :P

Har ikke biil:p

Kan jo hente deg på vei hjem fra jobb (det er jo ikke sååå omvei), så henter jeg Tetris and off we go :)

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen

Bytur? Hmpf :P

Ingen kom jo med forslag haha! Er mye andre turer å gå, men alle krever bil ;) Turen rundt Drammenselva er det nærmeste man kommer. Og ikke rundt sentrum altså, tenker helt opp til Gulskogen og over :P

Det er lite tørre stier dessverre.

Jeg skulle gjerne vært med (med nabokjøteren), men det er vanskelig med barn på lengre turer nå som han ikke bruker vogn :(

Hvor skulle vi gå da? :)

Hvis det blir rundt elva tur er det greiest å parkere på Gulskogen gård, der er det gratis, hvis ikke så er det vel noen steder på Strømsø også, litt usikker på hvor det er gratis men...

Guest

Søren at jeg ikke så dette før,men men da blir det skauen på meg :innocent:

Vi skal jo ikke gå før klokken 12 da, så du har jo noen timer på deg. :)

Vi skal jo ikke gå før klokken 12 da, så du har jo noen timer på deg. :)

Hvis jeg rekker det så slenger jeg meg med. Men må se om jeg finner noen som kan passe eldste mor i huset for hun har fått løpetid

Sent from my iPhone using Tapatalk

Her ute er det storm, så blåser nok litt i Drammen, men pleier å blåse mindre der heldigvis ;)

Tar du medd jordbæret?:D

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Dersom welsh ss er aktuell, så er vel kanskje engelsk springer spaniel vel så interessant? Mye likt, men med flere oppdrettere (og mindre rusk?) å velge i. Ellers høres golden ut som et mulig godt valg. Og da kan man også se til labrador, kanskje flat coated.  Ellers lurer jeg på hvilke type hunder dere LIKER? Ikke grunnet nivå av aktivitet, pelsstell, hjernetrim eller ikke og slikt, men rett og slett hvilke typer hunder dere like væremåten til. Det er enorm forskjell. Staff, beagle, eurasier, spaniel ... kanskje golden ... det er jo for så vidt greit å gå bredt ut med tanke på hva dere kan takle av rasers krav og egenskaper, men dette er jo raser med svært forskjellige væremåter (spaniel og golden er vel litt samme ulla, dog, men forskjeller der også). Ikke alle som bryr seg om disse forskjellene, men for de aller fleste er det ikke tilfeldig om man ender opp med en golden eller en terrier - også grunnet væremåte.
    • Hei dere! samboer og jeg eier en liten blanding av yorkshire terrier og shih tzu. han er ca 13,5 mnd gammel. jeg har inntrykk av at hunden ikke bryr seg særlig om oss eiere, dette er hvertfall tydelig når andre er til stede - da er det aldri bort til oss eiere og aldri først oss å hilse på, for eksempel. Hvorfor er det slik? Er det vanlig? dessuten har han en tendens til å knurre litt, kanskje pga usikkerhet? Når feks en annen holder ham og en person kommer bort til ham, gjerne for å hilse/kose, kan han plutselig bare knurre. dette gjelder også når jeg som eier for eksempel skal flytte han fra spisebordet / stolen ved spisebordet han har hoppet opp på. også av og til når barn nærmer seg / eller løper etter ham / fikler med han o.l. har kanskje hatt for stor tendens til å kjefte på ham og være for streng / overreagere / straffe med bur. I så fall, hvordan kan jeg forbedre forholdet vårt? trist at hunden er mer opptatt av alle andre (selv om disse er selskapssyke), og kun vil ha deilig mat, tur og det som er til fordel for hunden selv. Ikke lytter han heller hvis han er opptatt av å følge med på noe / noen - da er han helt i transe. Forslag? tenker det hadde vært bedre med en stor hund... feks en retriever. men ellers er han en snill hund også med greie egenskaper også i hele bildet. Mistenker han har hatt det for godt i oppveksten når han har vært med svigerforeldre, masse god mat og lite grenser, og blitt bært på ...  takk for alle svar og tanker som kommer!  
    • Jeg derimot synes eurasieren virker mye mindre komplisert generelt enn welshen, dessverre tilgode å møte (eller bare se) en eneste welsh uten åpenbare diller...
    • Du kan prøve å rapportere innleggene og be om å få de splittet i en egen tråd. Er dog usikker på om det er aktive moderatorer igjen her...
    • Jo, selvsagt, veldig forskjellige raser, men vi har prøvd å se bredt. Eurasier var attraktiv fordi den ikke hadde et såå høyt aktivitetsbehov, springer spanier pga. lærevillighet, størrelse mm.  Med tanke på pelsstell så kan vi tåle litt - ukentlig børsting er ikke noe problem, og om den må trimmes noen ganger i året så går det fint. Røyting går greit. Vi har jo sett mest på de mellomstore hundene: noe større enn nevnte papillon, men ingen berner sennen. Vi har ikke egen bil, og må evt. låne bil ved vertrinærbesøk, reising etc., så sånn sett har størrelse litt å si. Men veldig fint å høre at størrelsen på leiligheten vår ikke er noe stort hinder.  Vil også legge til at vi gjerne vil holde på litt med hjernetrim, annet enn ren såkalt hverdagslydighet. Ikke på konkurransenivå, men daglig/ukentlig. En hund det går an å kose litt med er også viktig for oss.
  • Nylig opprettede emner