Gå til innhold
Hundesonen.no

Drammen Hundefestival 2014


Kaja
 Share

Recommended Posts

Snakket med Yoshi sin opdretter, hun mente at stamtavla burde være på plass før 8 mars, så da melder jeg ham på, får bare satse på at det ikke blir noen form for kontroll når vi er der :)

Jeg har bare meldt pålørdag :( passet ikke søndag:(

Vi kommer også bare på lørdag, eneste dagen jeg fikk ordna transport.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mange soniser er bra. Fuglehunden her kan ikke stå for fem øre!

skrev 00000 på pi sine jeg på alle utstillingene jeg meldte hun på som ureg. Også riktig navn på foreldre. Var aldri noe spm

Shooot.... jeg er et nek . Lille frøken fryd er jo ikke gammel nok til å delta på valpeshow før etter 1. april, hun... jeg har aldri påberopt meg å være god til å regne.. .

Snakket med Yoshi sin opdretter, hun mente at stamtavla burde være på plass før 8 mars, så da melder jeg ham på, får bare satse på at det ikke blir noen form for kontroll når vi er der :)

Vi kommer også bare på lørdag, eneste dagen jeg fikk ordna transport.

Jeg får opp "ID eller stamtavle" :)

Jeg har ikke stamtavla til Ymse enda. Har aldri blitt sjekket verken ID eller stamtavle på, på utstilling. Vaksinekort bare :)

Gleder meg til å se mange av dere igjen, og nye jeg ikke har sett før :) Sonenfolk er kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får opp "ID eller stamtavle" :)

Jeg har ikke stamtavla til Ymse enda. Har aldri blitt sjekket verken ID eller stamtavle på, på utstilling. Vaksinekort bare :)

Gleder meg til å se mange av dere igjen, og nye jeg ikke har sett før :) Sonenfolk er kos!

Kanskje det kommer opp nå, skal prøve :) Legger ved screenshot av hvordan det så ut.

1010958_10152160683885091_997771927_n.jp

Å jeg aner ikke hvordan noen her ser ut jeg, unntatt to-tre stykker , har ikke akkuratt vært så sosial sånn utenom nettet hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kommer opp nå, skal prøve :) Legger ved screenshot av hvordan det så ut.

1010958_10152160683885091_997771927_n.jp

Å jeg aner ikke hvordan noen her ser ut jeg, unntatt to-tre stykker , har ikke akkuratt vært så sosial sånn utenom nettet hihi

om hunden er registrert kan du velge Chip eller stamtavle som identifikasjon, som ureg har du bare den beskjeden du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er eksempel dersom hunden er registrert:

Da er vi påmeldt begge dager :)

Ahhh... Men jeg synes jo det er litt besyndelig at de vil ha registreringsbevis/stamtavle på en uregistrert valp da men, men jeg satser på at jeg har fått den innen 8 mars, så får jeg ta med den danske, for jeg tror ikke jeg har fått den danske innen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh... Men jeg synes jo det er litt besyndelig at de vil ha registreringsbevis/stamtavle på en uregistrert valp da men, men jeg satser på at jeg har fått den innen 8 mars, så får jeg ta med den danske, for jeg tror ikke jeg har fått den danske innen da..

De sjekker det jo aldri, selv ikke på Dogs4All sjekkes slikt, foruten kanskje noen stikkprøver en sjelden gang.

Hvis du ikke har stamtavle så ta med kjøpskontrakt eller noe som ihvertfall beviser at hunden er din osv. Det bør jo holde om man er så "uheldig" at man blir stoppet i "kontroll".

Jeg kommer ihvertfall lørdag med Tetris og Pelle (mammas ES valp) og søndag kun med Tetris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjekker det jo aldri, selv ikke på Dogs4All sjekkes slikt, foruten kanskje noen stikkprøver en sjelden gang.

Hvis du ikke har stamtavle så ta med kjøpskontrakt eller noe som ihvertfall beviser at hunden er din osv. Det bør jo holde om man er så "uheldig" at man blir stoppet i "kontroll".

Jeg kommer ihvertfall lørdag med Tetris og Pelle (mammas ES valp) og søndag kun med Tetris.

Ja jeg tar med det jeg har av papirer på han, kontrakt, pass og vaksinasjonsbok. Jatzy blir nok med også, selvom hun ikke er meldt på til noe. Så ser du ei med flette i håret med en sobel kortis og en rød merle aussie, så er det vel meg hehe :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tar med det jeg har av papirer på han, kontrakt, pass og vaksinasjonsbok. Jatzy blir nok med også, selvom hun ikke er meldt på til noe. Så ser du ei med flette i håret med en sobel kortis og en rød merle aussie, så er det vel meg hehe :P

Da sees vi :) Gleder meg til å hilse på valpisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh... Men jeg synes jo det er litt besyndelig at de vil ha registreringsbevis/stamtavle på en uregistrert valp da men, men jeg satser på at jeg har fått den innen 8 mars, så får jeg ta med den danske, for jeg tror ikke jeg har fått den danske innen da..

Jeg trur simpelthen du får opp dette fordi det er standardscriptet til NKK's påmeldingssystem, og at det ikke differensieres mellom ureg og reg, men at påmelding er påmelding. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur simpelthen du får opp dette fordi det er standardscriptet til NKK's påmeldingssystem, og at det ikke differensieres mellom ureg og reg, men at påmelding er påmelding. :)

Ja vi får satse på at det er det som er årsaken :)

Dette blir spennede, håper vi møter trivelige folk og hunder 8 mars ! For nå er han iallefall meldt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som vet hvordan de gjør de det med gruppene?

Det fine med å stille på valpeshow, er at de alltid avvikler gruppene rett etter at alle rasebedømmelsene er over, så en slipper å vente så lenge, med mindre en vinner gruppa, da. ;) Jeg har jo stilt Imouto på veldig mange valpeshow som dette (også på samme festival), og de avholder gruppefinaler også der hvor få raser er påmeldt i gruppa. Feks blir den ene fuglehundvalpen som er påmeldt ganske ofte BIG1. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med å stille på valpeshow, er at de alltid avvikler gruppene rett etter at alle rasebedømmelsene er over, så en slipper å vente så lenge, med mindre en vinner gruppa, da. ;) Jeg har jo stilt Imouto på veldig mange valpeshow som dette (også på samme festival), og de avholder gruppefinaler også der hvor få raser er påmeldt i gruppa. Feks blir den ene fuglehundvalpen som er påmeldt ganske ofte BIG1. :D

Jwg har opplevd det sjeldrene enn rett til BIS eller grupppene til slutt, men da satser vi på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jwg har opplevd det sjeldrene enn rett til BIS eller grupppene til slutt, men da satser vi på det:)

Jeg har stilt Imouto på nærmere 15 valpeshow (I know! :D), og det var nesten utelukkende avvikla på den måten jeg nå skisserer over. Dette er jo riktignok noen år siden, men dette med å gå rett til BIS og sånn skjedde aldri da. Skjer det på valpeshow også, altså? Jeg trudde det i hovedsak var en sånn kjekk og hurtig løsning for arrangører på vanlige utstillinger, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med å stille på valpeshow, er at de alltid avvikler gruppene rett etter at alle rasebedømmelsene er over, så en slipper å vente så lenge, med mindre en vinner gruppa, da. ;)

Første valpeshowet vi stilte på sist helg tok gruppene helt til sist. Det ble leeenge å vente siden vi var eneste i rasen. Men hvis det er annerledes på Drammen angrer jeg veldig på at jeg ikke meldte på :/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første valpeshowet vi stilte på sist helg tok gruppene helt til sist. Det ble leeenge å vente siden vi var eneste i rasen. Men hvis det er annerledes på Drammen angrer jeg veldig på at jeg ikke meldte på :/

Det var i alle fall sånn sist jeg stilte der, og håper på det samme nå. :) Var det du stilte på valpeshow, eller valper utstilt på vanlig utstilling?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...