Gå til innhold
Hundesonen.no

Fellestreninger Bergen


ingvildoline
 Share

Recommended Posts

Er det ny utstillingstrening på gang snart? :)

Har egentlig litt lyst å prøve å vere med en gang, også berre starte i det små med å få kontakt med Theo mens det er mange andre hunder til stede, også etterkvart kanskje begynne å trene skikkelig. Han er ofte umulig å få kontakt med når det er andre hunder til stede, men han er jo 9 mnd så det er vel alderen for det. Siden dette er min første hund er eg vel egentlig redd for å få en hund som ender opp med utagering/stress i møte med andre hunder, så har lyst å lære han å slappe av og fokusere på meg! Kanskje eg krisemaksimera litt i hodet mitt, men eg veit at han kan bli litt pipete/sutrete om han ikkje får hilse på hunder (særlig dei som kjem nærme) så er har lyst å jobbe med dette. Trur utstilling kan bli vanskelig viss eg ikkje får til dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Veldig med på å gjøre dette til en greie! Ikke nødvendigvis én fast dag, men at vi (som nevnt tidligere) har denne tråden hvor vi kan avtale møter Som dere som var med i går kanskje fikk med dere

Vi kommer litt over seks vi ( vi = meg og Emilie)

Jeg kan godt da ansvar om dere ønsker det Jeg har vært med på en del ringtreninger før, så jeg kan godt stjele opplegget deres Det vi pleier å gjøre der er å først jobbe med kontakt i stå foran.

Valpen her hadde hatt godt av en runde eller to! Er noe planlagt?

Vi kan jo planlegge noke om ikkje noken andre planlegge! Så kan vi sjå om folk henge seg på. Eg kan f eks søndag. Ikkje sånn gryytidlig, men på ettermiddag en gang f eks? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg kan sikkert henge meg på noen ganger :) Kan fint komme uten hund en gang eller to og leke dommer :) Har stilt noen ganger så skal nok greie å pirke på dere. :) *ler* Ellers har jeg en liten frøken som må lære seg å trave pent, siden hun slenger bena all over the place og bare er lykkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg kan sikkert henge meg på noen ganger :) Kan fint komme uten hund en gang eller to og leke dommer :) Har stilt noen ganger så skal nok greie å pirke på dere. :) *ler* Ellers har jeg en liten frøken som må lære seg å trave pent, siden hun slenger bena all over the place og bare er lykkelig :)

Jeg har veldig lyst til å hilse på en mops eller to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger trening på å ikke miste huet når vi er i nærheten av andre hunder. Noe så enkelt som å få øyekontakt, liksom. Jeg skriver hjemmeeksamen denne uken og kan tilpasse meg til hva dere andre finner ut passer :)

Ganske likt her, er vel noke med alderen, kan vertfall skylde på det! Eg prøøøva jo så inderlig å vere kulare og meir spennande enn dei hundane vi møter, men av og til er ikkje meg+pølse+ost godt nok :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur det kan passe for meg torsdag kveld, litt sånn utpå dagen så eg får lest meg lei på eksamenslesing først. Er det nokon andre det passer for? Viss ingen har forslag til kor vi skal vere trur eg det går fint å vere på grusplassen ved Brann stadion, kjem av og til en og anna hund forbi, men er ganske greit å vere der på kveldstid. Ellers er kanskje grusbana ved Wergeland ok? Har berre jogga forbi der på kveldstid, sjelden eg ser masse folk der. Dette er jo plasser eg kjenner til siden det er nærme, kom gjerne med forslag!

Har lyst å møte kjekke sonen-folk og hundane deira, og gjerne lære masse nyttig og smart, så håpa det er nokon det passer for! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlagt noen trening denne uken? Ludvig trenger sosialisering, gjerne rundt deilige tisper med god lukt.. Der er han håpløs :P Ikke helt flink til å få med meg ting, så skriv gjerne hvor/hva/hvem/når hehe :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlagt noen trening denne uken? Ludvig trenger sosialisering, gjerne rundt deilige tisper med god lukt.. Der er han håpløs :P Ikke helt flink til å få med meg ting, så skriv gjerne hvor/hva/hvem/når hehe :innocent:

Tidi har løpetid! Kom på torsdag :D Klokken 17 ble det nå forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpa eg får komt, men er mulig eg blir litt sen såfall, pga skule. Nesten så eg grua meg litt, ana ikkje korleis fjotten kjeme til å oppføre seg. Men det er kanskje greit at det er litt forstyrrande moment der for dokke? :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidi har løpetid! Kom på torsdag :D Klokken 17 ble det nå forresten.

Regner med at jeg jobber imorgen, men kommer om vi rekker :)

EDIT: Jobber til 16:30 i Arna, så rekker det dessverre ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for dagens trening! Kelpiene var dødsbra forstyrrelser for lille spinnville, og nå har jeg sliiiten hund som virkelig fikk brukt hodet sitt :D

Så kjekt! Får veldig lyst å vere med sjølv, så satser på det passer neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt! Får veldig lyst å vere med sjølv, så satser på det passer neste gang! :)

Det håper jeg også :D Ikke vær bekymret for at vi skal se rart på tenåringsloppa di eller noe sånn. Alt jeg gjorde av trening i dag var å gå fra ene enden av parkeringsplassen ved siden av der kelpiejentene trente, og det brukte vi 45 minutter på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også :D Ikke vær bekymret for at vi skal se rart på tenåringsloppa di eller noe sånn. Alt jeg gjorde av trening i dag var å gå fra ene enden av parkeringsplassen ved siden av der kelpiejentene trente, og det brukte vi 45 minutter på :D

Haha! Nei, eg har lært meg å leve med han :P var berre det at det ikkje passa i dag, hadde "kræsj-kurs" i faget eg skal ha eksamen i tirsdag, så måtte få det med meg. Og det varte og varte!

Går det forresten buss ut dit der? Er det som regel der treningane skjer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Nei, eg har lært meg å leve med han :P var berre det at det ikkje passa i dag, hadde "kræsj-kurs" i faget eg skal ha eksamen i tirsdag, så måtte få det med meg. Og det varte og varte!

Går det forresten buss ut dit der? Er det som regel der treningane skjer? :)

Det går buss, ja :) Buss 12 stopper i alle fall like ved. Hvor i Bergen bor du? Om vi ikke bor langt fra hverandre kan jeg plukke dere opp neste gang om jeg kjører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det går buss, ja :) Buss 12 stopper i alle fall like ved. Hvor i Bergen bor du? Om vi ikke bor langt fra hverandre kan jeg plukke dere opp neste gang om jeg kjører :)

Hmm, svarte deg i går synes eg? Sikkert glømt å trykke post eller noke.

Men ja, eg bur vertfall ved Kronstad bybanestopp, eller midt i mellom stoppet og Haukelandshallen, viss det seie deg noke. Har egentlig tilgang på bil sjøl, men synes det er litt mer avslappande å ta buss/sitte på med andre når eg skal til ukjente strøk av byen! Så det hadde vore supert

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...