Gå til innhold
Hundesonen.no

Mac lader ikke


borderen
 Share

Recommended Posts

Nå nettopp oppdaget jeg at det plutselig står "lader ikke" ved ladesymbolet på skjermen på min MacBook pro. Lyset på ledningen lyser.

Dataen var fulladet i morges og ladet en liten stund når jeg kom hjem fra skolen idag også. Altså har den ikke blitt utsatt for noe som fikk den til å slutte å lade.

Jeg rakk å ta backup av alt skoleaebeidet 2 min før batteriet slukket! Det var godt siden jeg har innlevering av 3 store semesteroppgaver denne helgen og ikke har tatt noen backup tidligere!! Puh! Men hva gjør jeg med min kjære Mac?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg ikke så mye om mac, men med pc når slik skjer prøver jeg først med en restart, om det ikke fungerer så tar jeg ut batteriet og setter det inn igjen. Det har fungert de gangene min pc har rotet med ladingen.

(Det er kanskje vanskeligere å ta ut batteriet i en mac, må vel kanskje til med å skru og slikt? Om mac'en er helt ny er vel ikke det noe man skal gjøre selv, pga. garanti og slik, er litt usikker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med min mac og sist uke! Kjenner flere med mac som har opplevd det samme faktisk.. Min fungerer helt fint igjen nå da! Gjorde egentlig ingenting spesielt, funka halvannet døgn senere eller noe sånt. Merkelige greier.

Kan legge til at ingen dokumenter eller lignende forsvant hos meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magsafe (laderen) til macbook har en lei tendens til og bare "Plutselig" dø ved strømbrudd eller spenningsfall.

I enkelt tilfeller kan det være at det også slår ut batteriet i pcen, for og fikse dette åpner man rett og slett macen, og kobler fra batteriet i 10 sekunder og kobler tilbake (ikkje anbefalt med mindre du vet hva du gjør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Vært forskjellige feil og svakheter i flere generasjoner.

Hadde en som etter kort tid, første året begynte tøyse med ladinga, pinnene i kontakta ble dytta inn mens andre vart i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...