Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke raser er det som hevder seg i liten og mellom?


Poter
 Share

Recommended Posts

Er det noen kelpier som hevder seg i mellom?

....vet jeg kun om en som går mellom. Den er ganske ung, 2 år. Men hun har 2xcert i AG, og er i kl.3 hopp.

Vel å merke hadde hun måtte gå stor med de Norske reglene. Hun er 43,5 cm høy.

En mellom hund i Norge hadde egentlig vært under rasestandaren for rasen (tisper 43-48). Er vel 42 cm som er maks på mellom om jeg husker rett? Ag er ikke min sterke side ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltie, parson og pyrre. Ut i store verden er det også noen bra pudler og ds :)

Jeanette:

42, 9 er mellom, 43 er stor :)

Er en fransk ak som går i mellomklassen, Aqua mener jeg den heter. I Norge hadde den antageligvis gått i storhund kl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltie, parson og pyrre. Ut i store verden er det også noen bra pudler og ds :)

Jeanette:

42, 9 er mellom, 43 er stor :)

Er en fransk ak som går i mellomklassen, Aqua mener jeg den heter. I Norge hadde den antageligvis gått i storhund kl :)

Mudi i medium(og i large)

Er mudi og pyrre særlig utbredt her i norden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mudi og pyrre særlig utbredt her i norden?

Kan bare svare for mudi :ahappy: Siden rasen populasjonsmessig ikke er så stor, så nei. Den vil uansett ikke væresærlig utbredt uansett hvor du ser hen.

Men jeg synes mudien hevder seg godt uansett rase. Med representanter på både det svenske og finske(og det sveitsiske, tsjekkiske, slovenske, ungarske, nederlandske, det er de jeg kommer på i farta) landslaget. I finland som det begynner å komme en del mudier, så har de hevdet seg på høyt nivå i flere år.

Så nei ikke så utbredt, men de hevder seg godt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pyrineisk gjeterhund.

I Sverige vant pumilaget Same thing different name (tror jeg de kalte seg) gull i Svenska mesterskapet i agility 2013 i mellomklassen :) Pumien blir mer og mer populær i agility og i USA har de også begynt å få øynene opp for rasen som agilityhund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige vant pumilaget Same thing different name (tror jeg de kalte seg) gull i Svenska mesterskapet i agility 2013 i mellomklassen :) Pumien blir mer og mer populær i agility og i USA har de også begynt å få øynene opp for rasen som agilityhund :)

Stilig! Jeg blander egentlig pumi og mudi. Men pumi er de med de "dottede" ørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...