Gå til innhold
Hundesonen.no

Kronprinsparets doodle venter valper...


Hampus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fantastisk... Nesten så jeg vurderer å sende et skriftelig brev til kongehuset og informere dem litt om drøbak valpefabrikk...

Frøken Ozzy er så utrolig provosert så hun skriver ivei på et kladd-brev til kongen Får se om jeg får skrevet ferdig og formulert meg om i morgen og postet det. Kan ikke sende sinna-brev, så må gjør

Det er vel hevet over enhver tvil at promotering av en vare via kjente mennesker (evt filmer) øker omsetningen? Da Bjørn Dæhlie hadde gordonsetter var det en dramatisk økning i avl på gordonsetter for

Dette er jo egentlig litt trist - men so be it.

HOWEVER - det er MANGE av dere her inne som faktisk støtter disse menneskene, men jeg tror ikke dere vet det.... enda...

På samme adresse som Drøbak Hundehotell finner man nemlig ... tadaaaaa ... Puppia Norge AS - og det er vel mer enn en her inne som sverger til puppia seler?

Jeg finner imidlertid ikke noe regnskapstall på Drøbak Hundehotell på 1881, ei heller får jeg opp org.nummeret når jeg søker på det i 1881

Nå eier ikke jeg Puppia, men kommer ikke til å kjøpe derifra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så siden det er så mange uvitende mennesker rundt omkring i verden, så bør vi legge lista for kongefamilien litt lavt? :D

Det har de vel klart helt på egenhånd, har de ikke? Og som jeg sa, doodle-hunder og andre designerraser har vært populære lenge før kronpen og konemor bestemte seg for å få seg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt greit at folk gneldrer om slike ting, jeg. Uten det hadde jo f.eks. ikke jeg visst at puppia norge eies av DHHdama, og dermed fortsatt å kjøpe seler derfra. Jeg hadde heller ikke visst om petworld.no, og dermed kanskje handlet derfra også. Uten folk som engasjerer seg i umoralske saker ville ikke folk blitt opplyst. Jeg sjekker da ærlig talt ikke hvem som eier merket på alle tingene jeg kjøper til hundene mine, mulig det er fordi jeg er litt naiv, men jeg tror ikke noe på at alle andre gjør det heller. Nå har jeg derimot blitt opplyst fordi folk har engasjert seg, og unngår derfor å støtte to kenneler jeg syns er usmakelige.

Det er vel ingen her som bevisst støtter raseoppdrettere som driver rovavl heller - stort sett handler det da om å ikke være opplyst og ikke ha gjort nok/riktig research. Jeg skjønner ikke hvorfor argumenter i diskusjoner om DHH hele tiden vris på til å handle om rase/blanding - poenget er jo MORALEN. En familievenn har ren rase, men har hatt 3 kull på 2,5 år - jeg syns det er like problematisk som om det skulle vært blanding. En venninne av meg har en blandingstispe av "skumle raser" og vil pare henne med en rottweiler fordi det er en populær blanding som er etterspurt, men hun hadde ikke tenkt over at utseendet på valpene kunne føre til avliving. Problemet hos begge er jo at de ikke er opplyst.

Jeg tipper at kongefamilien, som samtlige andre hundeeiere i dette landet, er glade i sin hund, selv om hun bare er en ussel doodle-hund. Jeg tipper at som de fleste hundeeiere i landet, mener det at deres hund er så bra at den burde gå videre i avl. Hvorfor skulle de vite bedre? Ikke engang alle hundefolk veit bedre enn som så. Ikke engang folk som burde vite bedre, veit bedre enn som så alltid. Så hvorfor skal kronprinsparet være bedre enn såkalte seriøse hundefolk?

Men 2ne, hvorfor skal det være grunn til å ikke snakke litt høyt om det? Hvorfor kan ikke de som kan masse få opplyse folk? Som jeg sa, så har jeg blitt mye mer opplyst på den lille tiden jeg har vært her, bl.a. ang puppia og petworld, fordi folk som vet noe om det har snakka om det. Det er flere hundeeiere enn hundenerder, men hvordan kan hundeeieren borti gata ta skade av litt opplysning? Folk reiser til DHH og ser rene hundegårder og søte hunder, og tenker ikke mer over det fordi de ikke har kunnskapen. Ser virkelig ikke problemet med litt høy gneldring om slike ting.

---

Disse hundene bor sikkert i fine kenneler, men de er ikke mindre puppymills av den grunn. Spyr ut ekstreme miniminiatyrer fordi folk vil ha biiiittesmå bebiser, og da er det jo alltid best å hele tiden ha noen til salgs, sant?

http://www.boutiqueteacuppuppies.com/#

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 2ne, hvorfor skal det være grunn til å ikke snakke litt høyt om det? Hvorfor kan ikke de som kan masse få opplyse folk? Som jeg sa, så har jeg blitt mye mer opplyst på den lille tiden jeg har vært her, bl.a. ang puppia og petworld, fordi folk som vet noe om det har snakka om det. Det er flere hundeeiere enn hundenerder, men hvordan kan hundeeieren borti gata ta skade av litt opplysning? Folk reiser til DHH og ser rene hundegårder og søte hunder, og tenker ikke mer over det fordi de ikke har kunnskapen. Ser virkelig ikke problemet med litt høy gneldring om slike ting.

Jeg har så vidt jeg husker ikke sagt man ikke skal snakke om det, det jeg prøvde å poengtere, er at det er bare det man får gjort. Men jeg syns det er drøyt å legge skylda på doodlehundenes popularitet på kongefamilien, i all den tid det har vært populært lenge før Milly Kakao ble født. Det kommer neppe til å bli noe mer etterspørsel etter doodle-hunder bare fordi at hun har hatt valper heller.

Ironisk nok, så er jeg royalist. Jeg syns det er hyggelig med et kongehus jeg. Men å forvente at kongefamilien er mer enn bare helt vanlige mennesker, det ser det ut til at jeg er alene om her i tråden. Akkurat som at det å bli født eller giftet inn i en familie gir deg noe mer moral eller intelligens enn normalt. Sånn er det ikke engang i eventyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det har de vel klart helt på egenhånd, har de ikke? Og som jeg sa, doodle-hunder og andre designerraser har vært populære lenge før kronpen og konemor bestemte seg for å få seg en.

Omsetningen til DHH økte DRASTISK når krompen og co kjøpte hund derfra, da hadde de plutselig LANGE ventelister. Jeg tror du undervurderer de kongeliges påvirkningskraft. At DU ikke følger massene betyr ikke at andre ikke gjør det.- det ER en grunn til at enkelte reklamer fungerer bedre enn andre.

De aller fleste som er tilhengere av kongehuset ser opp til disse og tenker at "det de gjør er rett" - VI vet at det ikke er sånn, men det betyr ikke at alle tenker som oss. Om kongefamilien kjøper doodle, så tenker folk "ahhh - da er det det beste som er på markedet" (tross alt så kjøper de vesker til 20 000 sant, og det er top-end, de går i designer klær - top end) - det er noe med den greia. Hadde kongefamilien kjøpt seg puddel, eller en annen rase så hadde populariteten økt - for da er det det beste som er på markedet. Enkelt og greit.

Nei, jeg har vel ikke det største problemet med rasen selv om jeg nok skulle ønske at kongefamilen hadde valgt en renraset hund, MEN - jeg har problemer med at de er med på å fremme DHH - det synes jeg er trist rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vidt jeg husker ikke sagt man ikke skal snakke om det, det jeg prøvde å poengtere, er at det er bare det man får gjort. Men jeg syns det er drøyt å legge skylda på doodlehundenes popularitet på kongefamilien, i all den tid det har vært populært lenge før Milly Kakao ble født. Det kommer neppe til å bli noe mer etterspørsel etter doodle-hunder bare fordi at hun har hatt valper heller.

Ironisk nok, så er jeg royalist. Jeg syns det er hyggelig med et kongehus jeg. Men å forvente at kongefamilien er mer enn bare helt vanlige mennesker, det ser det ut til at jeg er alene om her i tråden. Akkurat som at det å bli født eller giftet inn i en familie gir deg noe mer moral eller intelligens enn normalt. Sånn er det ikke engang i eventyr.

Skjønner hva du mener nå, regner med jeg har lest litt for fort. Neida, de er ikke direkte skyld i deres popularitet, men salget økte betraktelig når de fikk seg doodle, og jeg er ikke helt enig i at salget av doodler kommer til å ligge på samme nivå som pdd. Jeg tror faktisk noen folk er så dumme at de kjøper derfra i sommer fordi de kanskje kan få en kongelig valp.

Men..vi er jo helt vanlige mennesker vi også? Det er snakk om at når de har en så høy stilling så bør de undersøke mye bedre enn de har gjort, spesielt når de i tillegg er "NKKs høye beskytter" - NKK har forsåvidt ikke noe i mot blandingshunder de heller, da hadde de ikke opprettet NOX, men de jobber for riktig avl. Ingen planlagte blandingskull er riktig avl i mine øyne (oopsies kan skje), men heller ikke mye av avlen som forgår i rasemiljøene. Derfor mener jeg og flere andre her at de burde gå foran med et godt eksempel og ikke støtte valpefabrikker og mongoavl. Så vanskelig er det ikke å gjøre litt research, altså.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de vel klart helt på egenhånd, har de ikke? Og som jeg sa, doodle-hunder og andre designerraser har vært populære lenge før kronpen og konemor bestemte seg for å få seg en.

Så du tror ikke det at kongefamilien går ut med dette nok en gang, og at DH dras frem nok en gang, bidrar til å få opp øya til ENNÅ flere når det kommer til denne "rasen" og hvilken fantastisk kennel som avler frem disse feilfrie hundene?

Jeg har så vidt jeg husker ikke sagt man ikke skal snakke om det, det jeg prøvde å poengtere, er at det er bare det man får gjort. Men jeg syns det er drøyt å legge skylda på doodlehundenes popularitet på kongefamilien, i all den tid det har vært populært lenge før Milly Kakao ble født. Det kommer neppe til å bli noe mer etterspørsel etter doodle-hunder bare fordi at hun har hatt valper heller.

Ironisk nok, så er jeg royalist. Jeg syns det er hyggelig med et kongehus jeg. Men å forvente at kongefamilien er mer enn bare helt vanlige mennesker, det ser det ut til at jeg er alene om her i tråden. Akkurat som at det å bli født eller giftet inn i en familie gir deg noe mer moral eller intelligens enn normalt. Sånn er det ikke engang i eventyr.

Jeg mener man har ett viss ansvar ved å være i kongefamilien... Og om man ikke klarer å følge det ansvaret får man fraskrive seg enhver tittel!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsetningen til DHH økte DRASTISK når krompen og co kjøpte hund derfra, da hadde de plutselig LANGE ventelister. Jeg tror du undervurderer de kongeliges påvirkningskraft. At DU ikke følger massene betyr ikke at andre ikke gjør det.- det ER en grunn til at enkelte reklamer fungerer bedre enn andre.

De aller fleste som er tilhengere av kongehuset ser opp til disse og tenker at "det de gjør er rett" - VI vet at det ikke er sånn, men det betyr ikke at alle tenker som oss. Om kongefamilien kjøper doodle, så tenker folk "ahhh - da er det det beste som er på markedet" (tross alt så kjøper de vesker til 20 000 sant, og det er top-end, de går i designer klær - top end) - det er noe med den greia. Hadde kongefamilien kjøpt seg puddel, eller en annen rase så hadde populariteten økt - for da er det det beste som er på markedet. Enkelt og greit.

Nei, jeg har vel ikke det største problemet med rasen selv om jeg nok skulle ønske at kongefamilen hadde valgt en renraset hund, MEN - jeg har problemer med at de er med på å fremme DHH - det synes jeg er trist rett og slett.

Skjønner hva du mener nå, regner med jeg har lest litt for fort. Neida, de er ikke direkte skyld i deres popularitet, men salget økte betraktelig når de fikk seg doodle, og jeg er ikke helt enig i at salget av doodler kommer til å ligge på samme nivå som pdd. Jeg tror faktisk noen folk er så dumme at de kjøper derfra i sommer fordi de kanskje kan få en kongelig valp.

Men..vi er jo helt vanlige mennesker vi også? Det er snakk om at når de har en så høy stilling så bør de undersøke mye bedre enn de har gjort, spesielt når de i tillegg er "NKKs høye beskytter" - NKK har forsåvidt ikke noe i mot blandingshunder de heller, da hadde de ikke opprettet NOX, men de jobber for riktig avl. Ingen planlagte blandingskull er riktig avl i mine øyne (oopsies kan skje), men heller ikke mye av avlen som forgår i rasemiljøene. Derfor mener jeg og flere andre her at de burde gå foran med et godt eksempel og ikke støtte valpefabrikker og mongoavl. Så vanskelig er det ikke å gjøre litt research, altså.

Så du tror ikke det at kongefamilien går ut med dette nok en gang, og at DH dras frem nok en gang, bidrar til å få opp øya til ENNÅ flere når det kommer til denne "rasen" og hvilken fantastisk kennel som avler frem disse feilfrie hundene?

Jeg mener man har ett viss ansvar ved å være i kongefamilien... Og om man ikke klarer å følge det ansvaret får man fraskrive seg enhver tittel!

All omsetning av designerraser har økt, i alle land, så jeg står for det jeg sa - jeg tviler på at det har noe med den norske kongefamilien å gjøre. Det er en greie folk har holdt på med i noen hundre år nå, å lage nye raser. At motivasjonen for å lage nye raser er en annen nå enn før, betyr ikke at det er en nyhet.

Når det ikke holder med en toypuddel f.eks (jeg mener, 3 kg hund er jo mye hund), så lager man teacup-puddel

tumblr_lml85meaXD1qhw2pto1_400.jpg

Man lager mini-husky, mini-aussie, mini-malteser (igjen, kjempestore hunder, ikke sant?), puggle, levatitt bulldog osv osv. Ja, i tillegg til alle puddelblandinger da, som cockapoo, maltapoo, jackipoo osv. På finn.no får du opp 42 treff på puddel, minst 12 av de er puddelblandinger, de aller fleste små (som i ikke-retriver blandinger). Er alt dette også kongefamilien og DHHs skyld, eller følger de bare en trend, tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ALT, men de BIDRAR (føler jeg må stave det...).

Siden vi driver og staver, så er jeg UENIG. Hvor populære kongefamilien enn måtte være i Norge, så er jeg ganske sikker på at de gir blanke **** i mix&fix-landet over alle land, USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi driver og staver, så er jeg UENIG. Hvor populære kongefamilien enn måtte være i Norge, så er jeg ganske sikker på at de gir blanke **** i mix&fix-landet over alle land, USA.

Jamen nå er det snakk om DHH her i Norge, ikke USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi driver og staver, så er jeg UENIG. Hvor populære kongefamilien enn måtte være i Norge, så er jeg ganske sikker på at de gir blanke **** i mix&fix-landet over alle land, USA.

Men de skal være forbilde for den NORSKE befolkningen (og selvsagt for resten av verden), og da er stedet å starte og IKKE støtte DH når det kommer til hundehold... (dette er jo bare småting, men det er ofte småting som som blir en større sak).

Hvorfor trekker du egentlig USA inn i dette?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi USA er ganske mye lenger i alle disse blandingshund-designerrase-greiene sine. Vi har adoptert den greia av amerikanere, ikke kongefamilien.

Så at kongefamilien kjøper valp av DH, så får valper (med hjelp av DH) fremstiller ikke som at det er heeelt greit? Du tror ikke det kan bidra til at ennå fler får opp øynene for rasen, når det står klistra utover vg, db, fb, twitter osv osv...? Syns du virkelig ikke det følger med et viss ansvar som medlem av den norske kongefamilie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi USA er ganske mye lenger i alle disse blandingshund-designerrase-greiene sine. Vi har adoptert den greia av amerikanere, ikke kongefamilien.

Uansett så har kongefamilien mer å si for om flere her i Norge kjøper fra DHH enn at det er populært i USA, mener jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at kongefamilien kjøper valp av DH, så får valper (med hjelp av DH) fremstiller ikke som at det er heeelt greit? Du tror ikke det kan bidra til at ennå fler får opp øynene for rasen, når det står klistra utover vg, db, fb, twitter osv osv...? Syns du virkelig ikke det følger med et viss ansvar som medlem av den norske kongefamilie?

Uansett så har kongefamilien mer å si for om flere her i Norge kjøper fra DHH enn at det er populært i USA, mener jeg.

Vel, da får jeg vel stave igjen da, det er jeg UENIG i. Dere må ikke være enig med meg, men å diskutere det frem og tilbake med de samme argumentene, det gidder jeg ikke. Det er en motedille. Designerhundavl øker over hele verden. Legg skylda på hvem dere vil, jeg er fortsatt UENIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vel, da får jeg vel stave igjen da, det er jeg UENIG i. Dere må ikke være enig med meg, men å diskutere det frem og tilbake med de samme argumentene, det gidder jeg ikke. Det er en motedille. Designerhundavl øker over hele verden. Legg skylda på hvem dere vil, jeg er fortsatt UENIG.

Så du tror ikke en viss type f.eks. solbriller ville blitt mer populært om Justin Bieber reklamerte for det enn om du reklamerte for de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da får jeg vel stave igjen da, det er jeg UENIG i. Dere må ikke være enig med meg, men å diskutere det frem og tilbake med de samme argumentene, det gidder jeg ikke. Det er en motedille. Designerhundavl øker over hele verden. Legg skylda på hvem dere vil, jeg er fortsatt UENIG.

uenig og naiv...

Så du tror ikke en viss type f.eks. solbriller ville blitt mer populært om Justin Bieber reklamerte for det enn om du reklamerte for de?

Selvfølgelig ikke... Det er bare en motesak, det kommer heeelt av seg selv... (ironi) :P

Edit: Forøvrig et veldig godt eksempel, BP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke en viss type f.eks. solbriller ville blitt mer populært om Justin Bieber reklamerte for det enn om du reklamerte for de?

Det er stor etterspørsel etter disse nå om dagen:

8510328.jpg

Justin Bieber er forøvirg langt mer populær enn kongefamilien, hos en kjøpegruppe som har stor makt. Sammenligninga er ikke helt reel eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor etterspørsel etter disse nå om dagen:

8510328.jpg

Justin Bieber er forøvirg langt mer populær enn kongefamilien, hos en kjøpegruppe som har stor makt. Sammenligninga er ikke helt reel eller?

Om ikke sammligninga er helt reel så er den ihvertfall inne på noe. Om kongefamilien kun påvirker 20stk, kontra Bieber som påvirker 20.000stk, så er det faktisk 20 mer solgte doodler enn dersom kongefamilien hadde gått ut og sagt at dem ikke ønsker å støtte DHH noe videre. Da hadde dem kanskje oppnådd motsatt effekt, 20stk som velger å kjøpe noe annet enn doodle.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hevet over enhver tvil at promotering av en vare via kjente mennesker (evt filmer) øker omsetningen? Da Bjørn Dæhlie hadde gordonsetter var det en dramatisk økning i avl på gordonsetter fordi "alle" skulle ha en Dæhlie-hund... Og dalmatiner hadde neppe fått voldsomme oppsving i omsetningen om det ikke var for filmen 101 dalmatinere - eller St Berhardshunder pga Båtsman i Vi på Saltkråkan... Eller chihuahua pga Paris Hilton... Joda, eksempelets makt er stort, det.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor etterspørsel etter disse nå om dagen:

8510328.jpg

Justin Bieber er forøvirg langt mer populær enn kongefamilien, hos en kjøpegruppe som har stor makt. Sammenligninga er ikke helt reel eller?

Siden når ble aper og hunder same shit? Det er ingen ting normalt med ape-kjæledyr. Solbriller og hunder er hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...