Jump to content
Hundesonen.no

Vargs bildetråd

Recommended Posts

På 1. januar 2016 at 8:49 PM, Kenneth1981 skrev:

Akvariehunden Myggen

12476221_10153743476295336_286836502_n.jpg

Fine hunder og det var akvariet sitt det! :) Hvor mange liter er det? 

• Like 1

Akkurat nå, Kenneth1981 skrev:

Takk. Det er en liten balje på cirka 350 liter 👍

Akvarier er bedre jo større de er! :ahappy: Hadde tidligere 'huset fullt' av akvarier , nå er det bare ett enslig lite på 200 liter igjen. Hadde man hatt plass og ikke minst gulv som tålte det, så hadde det vært flott å kunne hatt ett på minimum 2000 liter :) 

Husker jeg helt feil nå eller var det litt 'krøll' mellom gutta dine tidligere? I så fall, hvordan går det nå? :) 

3 timer siden, QUEST skrev:

Akvarier er bedre jo større de er! :ahappy: Hadde tidligere 'huset fullt' av akvarier , nå er det bare ett enslig lite på 200 liter igjen. Hadde man hatt plass og ikke minst gulv som tålte det, så hadde det vært flott å kunne hatt ett på minimum 2000 liter :) 

Husker jeg helt feil nå eller var det litt 'krøll' mellom gutta dine tidligere? I så fall, hvordan går det nå? :) 

Skulle gjerne hatt et par akvarier til 😇 Men samboeren sier nei.

Det går mye bedre med gutta. Ikke perlevenner. Men veldig lite aggresjon mot hverandre. Det er veldig godt! 

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen
På 4. februar 2018 at 1:58 PM, Kenneth1981 skrev:

Skulle gjerne hatt et par akvarier til 😇 Men samboeren sier nei.

Altså..hvis han er så vrien, så må du bytte han ut i en mer medgjørlig modell..:P

• Haha 1

Tenk at jeg startet denne tråden i 2013. Tida flyr! 

status nå: Myggen er selvfølgelig fortsatt her. Kattene Minken og Puma. I tillegg kommer det ny valp om et par måneder 😍

05424A99-5ECA-4544-AF6B-15D2EE57A9B7.jpeg

C79EF6CE-AE33-46E5-81CF-293DE35A58FB.jpeg

2ED3F48A-503A-4638-BD90-9C9880ACC1F7.jpeg

• Like 4

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• På lørdag måtte jeg ta farvel med min elskede venn💔 Takk for alt, Eine❤️    
    • Takk for mange gode tips 🙂 Det har nå gått noen måneder og hun har bikket året. Alenetreningen går smått framover, prøver å ikke forhaste oss. Foreløpig har vi mye hjemmekontor og de dagene vi må på jobb er hun i hundebarnehage hvor hun stortrives. Vi har installert overvåkningskamera (veldig betryggende å kunne følge med på henne) og har på prateprogram på radio når vi er borte slik at det ikke er helt stille hjemme. Det går litt opp og ned, men vi er nå der at hun ikke reagerer like sterkt når vi går. Hun blir ofte liggende å slappe av/sove på plassen sin, tygge bein/kong, eller så følger hun oss til grinda og legger seg og venter. Hun må være trøtt og sliten for at det skal gå bra. Noen ganger har vi måttet avbryte fordi at hun protesterer med en gang, men det er nesten så jeg lurer på om det like gjerne kan være fordi at hun vil være med på det som skjer og ikke separasjonsangst..? Hun har nå kunnet være alene i litt over en time på det meste. I det siste har vi prøvd å øke alenetiden, men får problemer når det blir mer enn en time. Virker som det per nå er maksgrensen hennes. Hun sover sjelden mer enn en times tid av gangen og når hun våkner tasser hun litt rundt for så å begynne å pipe/bjeffe og skrape på grinda. Etter en liten stund (1-2 min) legger hun seg rolig ned og venter. Før hun eventuelt begynner på en ny runde med protestering. Er redd for å få tilbakefall i treningen, så vi har som oftest gått inn igjen i det tidsrommet hun er rolig, men helst før hun protesterer. Noen som har råd om hvordan vi kan komme oss videre i alenetreningen? 🙂
    • Ny dag, ny uke, ny måned🤗 Har gått inn i uke 3 av praksisen som er på åtte uker. Er veldig gøy, og føler nå jeg har kommet skikkelig inn i det. Selv om jeg går med 120 i puls😂 Blir uansett lange dager da jeg må arbeide på mine arbeidsplasser utenom. Har heldigvis min mor som stiller opp med både tur og kos til Lapras! 
    • Høres veldig kjent ut, Opie! Vi har nesten eksakt samme lufterutiner som deg, bare at vår hund gjerne må ut 5 ganger om dagen, kl 07, 11-12 tiden, 15-16 tiden, 18-19 tiden og kl 23. Vår kan også begynne å mase veldig allerede kl 10, men prøver å drøye til 11-12 tiden. Hun har mye energi på formiddagen og sover ikke så mye da, så mulig vi må prøve lengre morgentur 🤔 Det gjør oss ingenting nå som vi som oftest har hjemmekontor, men skjønner ikke hvordan hun skal greie seg hjemme alene en hel arbeidsdag når hun må så ofte ut. Foreløbig har hun plass i hundebarnehage de dagene vi er på jobb (hun har litt separasjonsangst, som vi trener på), men målet er jo at hun skal kunne være alene hjemme etterhvert. Lykke til med hunden din 😊
    • Sliter litt med det samme
      Min har egentlig hatt samme rutiner fra han var kanskje 9 mnd til nå 11 mnd.

Holder seg rundt 9 timer på natta. Ut på morgentur kl. 7, men så må han ut igjen 11..!
      Noen ganger begynner han å mase igjen allered eklokka 9-10 😓 
      Men prøver å vente til hvert fall tidligst 11, og jobbe videre med å forskyve lenger og lenger - til hjemmekontortiden plutselig tar slutt  😮
      De gangene jeg er streng, f.eks. opptatt med møter på hjemmekontoret så må han bare legge seg og vente/sovner.

Det positive for oss er at vi nå holder oss til 4 turer om dagen da. Det tenker jeg er helt greit, minimum bør jo være 3-4 turer om dagen.
      7 - 11 - 16 - 21 sånn cirka, og så er jo 16-turen på hvertfall en times tid. 

Men vi må absolutt få skyve på den lunsjturen, til den dagen jeg må tilbake på jobb og være der i 8 timer, som jo blir 9 timer borte, kanskje 10 timer han må holde seg. Off, må få meg hundepasser, vil ikke at han skal være alene hjemme såå lenge egentlig!
  • Nylig opprettede emner