Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Yay!! Penger tilbake på skatten!! :banana: Og det før jeg har korrigert at det er satt for høy ligningsverdi på huset :ahappy:

Noen som aner hvor mye ca 80 000 i for høy ligningsverdi vil slå ut på beløpet man får igjen?

Siden jeg nå har funnet ut det jeg satt oppe og ventet på, så kan jeg legge meg. Blir lang dag i morgen når jeg må opp grisetidlig og har foreldrekonferanser utover ettermiddagen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Da har jeg hatt en lengre samtale med veterinæren og mamman min. Det er bestemt at Pyh reiser fra oss i morgen kveld. Jeg har det alt annet enn bra nå..

:hug:

Må nesten forsvare banker (litt..), men vær klar over banker vet ikke hvor mye gjeld man har - det er ingen "samlet" gjeldsregister som de har tilgang til. De har boligverdien, nettogjeld på likningsattesten (som kan være oppimot 2 år gammel avhengig av låneøyeblikket, og det man har i nettogjeld sier ikke stort om totalgjeld hvis du feks har bil, båt.hus etc som regnes som formue som trekkes fra total gjelden, da behøver ikke nettogjeld se så verst ut ) og forøvrig kan de sjekke opp betalingsanmerkninger. Kredittkort er det enda verre med, man har ingen mulighet til å kontrollere hvor mange kredittkort en person har. Banker har overhodet ikke noe ønske om å låne penger til folk som ikke gjør opp for seg!! Det er gammel overtro som antagelig stammer fra hvordan bankene var på 80-tallet før forrige bank-krise.

Jeg har ikke sagt noe negativt om banken eller banker generellt, men man kan jo lure da, på hvordan noen med betalingsanmerkninger til langt oppover ørene får huslån, mens andre med plettfri økonomi og fast jobb ikke får.. De fikk jo ikke kredittkort en gang lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, hvordan er det mulig og få baksmell 4 år på rad? Hvem kan jeg sende klagen til? *irritert* Ikke så mye i år da, men jeg trodde det var meningen de skulle justere etter inntekt, dessuten hadde det vært mye værre hadde jeg tjent like mye som året før. 'flaks' man har vært sykmeldt og ikke fått jobbet overtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er vaken! Fy søren, for noko møkk. Eg er A-menneske så det lysar av meg, og var meir enn klar for senga klokka 21. Men her sit eg altså. Og om 5 timar skal eg opp.

Fekk telefon i ettermiddag frå ein sjåfør som ikkje kunne kome på jobb i morgon. Ingen problem, tenkte eg, eg har jo to sjåførar som står disponibel (oppført på jobb, men har ikkje fått noko oppdrag). Så no har eg ringd dei begge i heile kveld, og for tre timar sidan sendte eg melding til dei begge at dei skal på jobb i morgon tidleg, og at dei får ringje meg når dei får meldinga. Har framleis ikkje høyrd noko. Her luktar det lønstrekk. Eg blir forbanna! :gaah:

Nei, får vel kanskje sjå om eg finn senga.

---

Gråtass: Så trist med Pyh! :console: Vil gjerne seie noko fint, men det er vel ingenting som kan hjelpe nett no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på animal planet hvor en mann ble bitt over fingrene av en alligator etter og ha prøvd på et 'triks', og konkluderer med at jeg hadde vært skikkelig screwed om det hadde vært meg, for etter x antall år med hest og hund så hadde jeg antagelig smekket til den i ren refleks for og få den til og slippe, noe som mest sannsynlig bare hadde hatt motsatt effekt.. Utrivelig altså, men hva skal man stikke handa inn i munnen på aligatorer for?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hmmm spørs om det blir noe + på meg egentlig i år? Skjønner ikke så mye av dette skattegreiene :P

Skulle egentlig får igjen 10000,-, men så ser jeg at de har lagt inn "gamle" kjøringen min til og fra jobb som står der i -13900,-.

Bort med det og gjør -13 til 0,-. Så nå er jeg spent på om det trekkes kr mot kr eller ikke. Om det gjør det så skylder jeg 3900 i restskatt. Anyone? (Kjekt å vite når feriepengene kommer om det må legges til siden eller om jeg faktisk får ett par tusen ekstra :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du sikkert dratt, så da kan jeg fortelle at jeg for tredje gang så 3D på kino i går, og for tredje gang angret meg som en hund hele filmen :P Det er så oppskrytt altså... slitsomt for øynene,. og jeg ser ikke helt poenget egentlig, det tar så mye fokus bort fra alt... men håper du liker det bedre enn meg da :D Hva skal du se? (Eller hva så du.)

Vi så Oz filmen. Likte 3D, jeg. Det var snøfugg og sommerfugler og blomster og fossefall, da. Så vakkert :) Skumle ting som kom fykende ut, var ikke spesielt festlig. Dessuten må øynene være samkjørte hele tiden og det var litt slitsomt, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm spørs om det blir noe + på meg egentlig i år? Skjønner ikke så mye av dette skattegreiene :P

Skulle egentlig får igjen 10000,-, men så ser jeg at de har lagt inn "gamle" kjøringen min til og fra jobb som står der i -13900,-.

Bort med det og gjør -13 til 0,-. Så nå er jeg spent på om det trekkes kr mot kr eller ikke. Om det gjør det så skylder jeg 3900 i restskatt. Anyone? (Kjekt å vite når feriepengene kommer om det må legges til siden eller om jeg faktisk får ett par tusen ekstra :P )

-13900 er jo egenandelen som står "fratrukket" på alles selvangivelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
-13900 er jo egenandelen som står "fratrukket" på alles selvangivelse :P

Vel, når jeg bare har 10 km å kjøre t/r så ble den gjort om til 0,- på min selvangivelse. Så jeg antar at den da er borte ettersom den er endret fra 80 km. Ergo jeg har ingen egenandel som skal trekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når jeg bare har 10 km å kjøre t/r så ble den gjort om til 0,- på min selvangivelse. Så jeg antar at den da er borte ettersom den er endret fra 80 km. Ergo jeg har ingen egenandel som skal trekkes.

Den ville jeg ikke ha satset på... Få noen til å hjelpe deg med den. Vil heller tippe at det er en feil der, enn at du skal ha fritak for egenandelen.

Oppe, etter å ha sovet alt for dårlig og lytta etter den teite vasken. :P Godt jeg ikke skal reise før etter de oppe har stått opp og er ferdig med å bruke vann der oppe. :P

Det er mest bakdeler med å leie økonomisk, sånn annet enn nå som jeg bare kan sende SMS og peke "Fikse!". :P Og de må gjøre det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Den ville jeg ikke ha satset på... Få noen til å hjelpe deg med den. Vil heller tippe at det er en feil der, enn at du skal ha fritak for egenandelen.

Jeg har for kort vei til å ha noe grunnlag for egenandel, derfor ble den gjort om til 0,- . Så spørsmålet er egentlig om det at den er gjort om til 0,- fra -13k, vil jeg da gå til 0,- når jeg egentlig skulle hatt igjen 13000? Går den kr mot kr når den egentlig var oppført som -13 i selvangivelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for kort vei til å ha noe grunnlag for egenandel, derfor ble den gjort om til 0,- . Så spørsmålet er egentlig om det at den er gjort om til 0,- fra -13k, vil jeg da gå til 0,- når jeg egentlig skulle hatt igjen 13000? Går den kr mot kr når den egentlig var oppført som -13 i selvangivelsen?

Vi som har for kort vei til jobb skal ikke ha noe fratrekk på kjøringa. Det er vel derfor egenandelen er der. Samme med å få fratrekk fra bom, man må over en viss avstand for å få det, selv om det er mange av oss som må gjennom bom for å overhode komme oss på jobb.

Så dersom ikke yrket ditt har noen særregler på det, så vil jeg tippe det er en feil der. Men jeg er ikke så god på det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Vi som har for kort vei til jobb skal ikke ha noe fratrekk på kjøringa. Det er vel derfor egenandelen er der. Samme med å få fratrekk fra bom, man må over en viss avstand for å få det, selv om det er mange av oss som må gjennom bom for å overhode komme oss på jobb.

Så dersom ikke yrket ditt har noen særregler på det, så vil jeg tippe det er en feil der. Men jeg er ikke så god på det. :P

Jaja jeg har nå rettet km også får jeg se om jeg noen gang får noe oppgjør før oktober. :lol:

Når jeg endret ble bare de 13k slått strek over og justert til 0 i ny versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe og hopper. Har glemt kortet til jobben, så håper jeg ikke er den eneste som kommer litt før..

Ellers virker det som om M er noe mer nedtonet i dag, så jeg krysser fingrene. SEC er hjemme, så hun får vel has på det om han klikker.

Garadjeporten stod oppe da jeg gikk, men valget stod mellom å rekke jobben eller lukke den. Sånn carportsak er ikke bare-bare, den tåler ingen ting før den lukker seg opp.

Ellers går tankene til Gråtass i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja jeg har nå rettet km også får jeg se om jeg noen gang får noe oppgjør før oktober. :lol:

Når jeg endret ble bare de 13k slått strek over og justert til 0 i ny versjon.

Kanskje jeg skal se om jeg får skrevet av km her også. :lol:

Oh the joy her. De har brukt vann for første gang over meg, og det drypper i bøtta under vasken. Ergo jeg får vann fra de i retur. :getlost: Håper husverten leser SMSen og ser det vakre bildet snart, slik at de kanskje er litt forsiktig med vannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...