Gå til innhold
Hundesonen.no

Kuma og Tanuki, shibakita


MaritaS
 Share

Recommended Posts

Så fin han er :wub: Jeg får helt vondt jeg, har så lyst på akita, og det hjelper ikke noe på å se på de bildene her :) Den dagen dronningen er borte (og det er forhåpentligvis mange år til), da kommer det en akita i hus ja.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fryktelig treg å oppdatere her, men jeg og Kuma hadde ETT mål for 2017, og det var å få storcertet, koste hva det koste ville. Som ungarsk champion trengte han kun stortcertet og første muligheten vår

Lørdag som var ble valpen min champion, 2 år og 7 måneder gammel. Det som er litt ekstra morsomt er at siden det var akitaklubbens utstilling så har championrosetten hans et fint bilde av akita i midt

Da har Nuki blitt mann. Jomfrudommen røyk nå i helga. Det ble ikke noe heng, men vi krysser fingrene for at svømmerne er spreke nok til å finne veien selv! Gutten slokna på gulvet idet han kom inn dør

Posted Images

Jeg hadde klart å glemme minnekortet til kameraet hjemme i Norge, men fant et til en billig penge. Så nå jeg bare legge ut et par bilder :P

Gutten funderer på hvordan i alle dager man får ut godbitene:

P1105769_zps9ace4829.jpg

Godingene mine:

P1105758_zps222f1452.jpg

P1095736_zpse998bbc8.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker gammel :D

Ser mye av det samme i denne karen som i Kuma, samtidig som det er en del forskjellig. De må begge finne noe å vise meg når jeg kommer hjem, valpen vil gjerne vise meg akkurat det Kuma viser meg.

Om det er noe skummelt så kan valpiss finne på å boffe litt lavt, men det er ikke skummelt lenge. Litt rart å ha en hund med lyd i, men håper ikke det blir så mye mer.

Det jeg synes de er mest lik på er når vi møter fremmede på gata. Det er jo en del som stopper og spør om de får lov å hilse på. Begge to kommer til og sniffer på hånda deres før de fortsetter videre bortover. Ikke akkurat superinteressert i fremmedfolk.

Ellers er de veldig like på måten de leker på, og jeg ser mye av shiba i akitaen på bevegelser og ikke minst i verdensoppfatningen. En stor forskjell er at valpen faktisk kommer gallopperende når jeg roper mens Kuma bare fortsetter med sitt. Satser på at det er noe vi får til å vare.

P1125785_zps77a4c3cb.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk noen bilder mens vi var på tur i dag. Gutten vokser så fort! Nå har han fått masse voksenhår på ryggen og det har ploppet opp et par i nakken også. Ørene plopper ikke like mye opp og ned lenger heller. *sukk* Han er så søøøøøøt!

Ei venninne og frivillig valpepasser:

P1256042_zps64668186.jpg

P1256049_zps83efa9ca.jpg

P1255893_zps708f3e9c.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo så klart masse bilder i starten når valpen er liten, søt og rampete, men kjenner jeg sonen rett så har ikke folk noe imot valpebilder (dvs. jeg har i alle fall ikke det).

Venter pent på å gå over veien:

P1276122_zpsf8e3af76.jpg

Nærbilde (sjekk de pailabbene!):

P1276126_zpsc9cde8fd.jpg

Plutselig var Tanuki borte vekke. Jeg så han ingen steder! Helt til hun jeg gikk tur sammen med pekte han ut på en snøbar flekk med løv.. god kamuflasje med snøpoter og løv-kropp. Han hadde funnet en gulrot som han lå og koste seg med:

P1276131_zps208492fc.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så herlig!! Hva kalles fargen? Alltid hatt lyst på sort og hvit tegnet akita men denne var jo virkelig spesiell! Sikler masse!! ;)

Brindle heter fargen, eller tigret. For å få en sort og hvit tegnet akita må du nok over på den amerikanske rasen, de kommer visstnok i alle farger (er ikke helt inne i american akita) så du finner brindle der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brindle heter fargen, eller tigret. For å få en sort og hvit tegnet akita må du nok over på den amerikanske rasen, de kommer visstnok i alle farger (er ikke helt inne i american akita) så du finner brindle der også :)

Men jeg trur ikke du får helbrindle på am. akita, men brindle på de mørke flekkene på hvitt. (Men jeg er åpen for at jeg tar feil her!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg trur ikke du får helbrindle på am. akita, men brindle på de mørke flekkene på hvitt. (Men jeg er åpen for at jeg tar feil her!)

Jeg vet heller ikke om det stemmer ;) Men når jeg søker på "brindle akita" så kommer det opp mange mer eller mindre hel-tigrede som er amerikanske ut (kan jo være blanding også siden det er i usa), men flesteparten er tigrede utenom det hvite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

17 uker har gutten blitt. Nå har han fått ståører selv om de dupper opp og ned når han løper. Og for noen dager siden fant jeg testikkel nummer to (sånne koselige ting man tenker på når man har hund). Alle tennene henger fremdeles i, men de starter nok å falle ut snart.. han er rene kaninen når det kommer til gnaging.

P2106312_zpscd26a11e.jpg

P2106311-Kopi_zps7133bc2c.jpg

P2026231_zps304a677f.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...