Jump to content
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

Æsj. Skal teste magnesium. Kan man ta det utenom gjennom legen? Har en sånn dings her som sender støt opp i leggene som skal forebygge blodpropp og slikt, kanskje den kan funke på dette?

Jeg gjorde det hvertfall, bare kjøpte på helsekost. :)

Det aner jeg ikke, men jeg hadde definitivt prøvd :lol:

Jeg gjorde det hvertfall, bare kjøpte på helsekost. :)

Det aner jeg ikke, men jeg hadde definitivt prøvd :lol:

:P Jeg vet ikke hva dingsen heter :P Men da tester jeg den og!

Så mye unødvendige plager som følger med graviditet altså :aww:

Stakkars L får sin første tann, noe som åpenbart er svært ubehagelig, særlig når tett nese og snørr gjør at smokken heller ikke hjelper fordi pustinga blir så komplisert.., Håper ikke hver tann skal føre til så mye vondt, det høres ivertfall utrolig ubehagelig ut, og mamman får veldig vondt av ungen sin som skriker sånn.,,

Deler her også jeg! Soph er i så herlig alder nå, at det er oppriktig morsomt. Når vi henter fra barnehagen er det ca 250 meter å gå til parkeringsplassen, og vi går forbi busstoppet og en skole (felles parkering med en skole) og igår kom en ungfyr med dreads, og Sophia ble svææær i øynene nesten ropte skikkelig forbauset "MAAMMA! TROLL! SE MAMMA! TROOOOLL!" Det var oppriktig morsomt, kommer til å le av det i flere år fremover :)
Herlig :lol: :lol: Dette synet møtte meg når jeg hentet hos pappaen. Er jeg sær som skulle ønske jeg fikk en heads up?

post-321-13662211998103_thumb.jpg

Herlig :lol: :lol: Dette synet møtte meg når jeg hentet hos pappaen. Er jeg sær som skulle ønske jeg fikk en heads up?

Hvis Kuro hadde hatt et sånt skrubbsår hadde jeg forventet å få vite hva som hadde skjedd umiddelbart når jeg hentet ham, i hvert fall. :aww: Og sannsynligvis også å få vite det da det skjedde. Så da regner jeg med at det er samme greia med unger. :P:lol:

Forumet fortsetter under annonsen
Guest 2ne

Hvor alvorlig er det da, Loke? Det er ikke så godt å se det ut fra det bildet, liksom :)

Så søøt :wub:

Akkurat nå sover alle i huset unntatt meg. (Og nå våket sjefen og bare fordi jeg skrev dette sikkert.)

Har hatt barseltreff her hjemme idag så Johanne kunne ikke risikere å gå glipp av noe ved å sove. :frantics:

Hundene og Øivind ble jaget ut på lang tur i skogen imens så de er også trøtte! :lol:

Noen andre som er igang med barselgrupper? :)

Ja! Her er det ikke noe barselgrupper lenger så vi har gått sammen en gjeng som ville møtes. Triller litt tur og tar kaffe etterpå. Kjempehyggelig!

Restless legs :gaah: Noen andre som hadde det i svangerskapet? Hva kan man gjøre? Skal selvfølgelig spørre jordmor på sykehuset til uka, men hadde vært deilig å sove litt før det :aww:

Beina høyt. Og få mannen til å slå på baksiden av leggene ;) Evt heat lotion. Og magnesium.

Uææ, vi har meldt oss på babysvømming! Så jeg må reise alene i morgen for da kan ikke mannen... Gruer meg skikkelig :lol: Hva må jeg ta med? Babybleie og håndkle til henne, noe mer? Tar jeg bare på badebleie og pakker henne inn i et teppe også går vi ut i hallen eller hva? :lol:

Og akkurat nå hater jeg dåp intenst og gleder meg til alt er ferdig på søndag. Myyye som må fikses!

• Like 1

Prøv sokker av ren ull på beina mot restless legs.

Soelvd: Stort håndkle til baby så hun ikke blir liggende på kaldt golv mens du kler deg. Hvis du da ikke tar bag eller bilsete med inn.

Det går fint. Selv jeg med vannskrekk har vært i svømmehall med baby.

Hvor alvorlig er det da, Loke? Det er ikke så godt å se det ut fra det bildet, liksom :)

Alvorlig er det ikke, men det er kutt, ikke skrubbsår, så han får nok arr. Trynet i en steinrøys.

Hoven og fin. ..

Jeg fikk ikke heads up når han fikk et gjerde over seg og havnet på legevakta heller liksom, jeg liker å vite sånt før jeg ser ungen jeg.

Guest 2ne
Alvorlig er det ikke, men det er kutt, ikke skrubbsår, så han får nok arr. Trynet i en steinrøys.

Hoven og fin. ..

Jeg fikk ikke heads up når han fikk et gjerde over seg og havnet på legevakta heller liksom, jeg liker å vite sånt før jeg ser ungen jeg.

Når de havner på legevakta, så er det greit å få beskjed, syns jeg. Småsår.. Datterbarnet har alltid vært en sånn en som skader seg - hun kom hjem fra påskeferie nå med et 3 cm langt kutt over øyet fordi hun kræsja i et tre da hun kjørte hundespann - så der tror jeg kanskje hverken eksen eller jeg har sagt i fra de gangene det har vært småting. Fordi det har det vært hele tiden med henne, så det er liksom ikke noe nytt :P

Ja ullsokker mot restless legs glemte jeg, det hjalp faktisk. :)

Vi fikk badebleie i svømmehallen da vi betalte. :) Så gikk vi ned i garderoben, la henne på håndkle på gulvet, skiftet på henne og oss, låste ting inn i skap, la henne på håndkle på gulvet mens vi dusjet og gikk opp med henne i svømmehallen med håndkle ja. Gled deg :D

Og lykke til med dåpsforberedelsene. :)

Idag er Johanne 2 måneder. :)

Den siste tiden har vært kjempefin!

• Like 2

Legekontroll igjen i dag. Legen mener at babyen ligger i hodeleiet, men det passer egentlig ikke med hvor ungen sparker eller hvor legen hører doppleren tydeligst. Effektiv lege for hun har skaffet med time på ullevål for sjekk av leie og størrelse allerede på mandag :)

• Like 2

Ja! Her er det ikke noe barselgrupper lenger så vi har gått sammen en gjeng som ville møtes. Triller litt tur og tar kaffe etterpå. Kjempehyggelig!

Beina høyt. Og få mannen til å slå på baksiden av leggene ;) Evt heat lotion. Og magnesium.

Uææ, vi har meldt oss på babysvømming! Så jeg må reise alene i morgen for da kan ikke mannen... Gruer meg skikkelig :lol: Hva må jeg ta med? Babybleie og håndkle til henne, noe mer? Tar jeg bare på badebleie og pakker henne inn i et teppe også går vi ut i hallen eller hva? :lol:

Og akkurat nå hater jeg dåp intenst og gleder meg til alt er ferdig på søndag. Myyye som må fikses!

Det jeg gjorde:

tok med babybleie, for det var billigere å kjøpe selv enn å kjøpe i svømmehallen. så pakket jeg han inn i hånkle hans når vi gikk inn i hallen, evt så kan du ta med litt å spise om hun blir sulten og du ikke ammer. Liam ble ofte sulten rett etter badet

Okey, nå begynner det vel å bli på tide å handle inn ting her. Men jeg aner ikke hva eller hvor. :o Gulpekluter har jeg fått tips om, så det skal handles på jysk nestegang vi er der. Men hva mer må jeg begynne å handle inn?

Okey, nå begynner det vel å bli på tide å handle inn ting her. Men jeg aner ikke hva eller hvor. :o Gulpekluter har jeg fått tips om, så det skal handles på jysk nestegang vi er der. Men hva mer må jeg begynne å handle inn?

Enda flere gulpekluter :D

Nå skal vi snart på babysvømming! Tuva har vært litt opp og ned med bading, mest skriking. Men i går var hun med meg i dusjen og det ELSKET hun. Så nå er jeg litt roligere. Nå må jeg bare klare å organisere meg frem til vi skal ut i vannet :lol: Det går vel på et vis!

• Like 2

Når de havner på legevakta, så er det greit å få beskjed, syns jeg. Småsår.. Datterbarnet har alltid vært en sånn en som skader seg - hun kom hjem fra påskeferie nå med et 3 cm langt kutt over øyet fordi hun kræsja i et tre da hun kjørte hundespann - så der tror jeg kanskje hverken eksen eller jeg har sagt i fra de gangene det har vært småting. Fordi det har det vært hele tiden med henne, så det er liksom ikke noe nytt :P

A har strengt tatt bare skadet seg 3 ganger, så jeg er ikke helt vant til synet av et golfballøye og kutt riktig enda. Fikk formidlet på en høflig måte at det føles litt sjokkartet å ikke være forberedt. Jeg har jo selv fått kjeft fordi jeg glemte å nevne at han var forkjøla, så jeg synes ikke jeg var veldig urimelig, og det synes heldigvis ikke han heller.

Skulle ønske vi også kunne bade i basseng! A elsker det! Vi skal en tur i år, atopisk eller ei.

• Like 1

Nå skal vi snart på babysvømming! Tuva har vært litt opp og ned med bading, mest skriking. Men i går var hun med meg i dusjen og det ELSKET hun. Så nå er jeg litt roligere. Nå må jeg bare klare å organisere meg frem til vi skal ut i vannet :lol: Det går vel på et vis!

Da vi var på babysvømming så var det alltid gråting når babyene kom opp av bassenget, pga varme forskjellen. Mange hadde kun med en håndduk også, så de måtte tørke babyene med våt håndduk.

Jeg la alltid en håndduk inne i badstuen, slik at når vi var ferdig dusjet så kunne jeg sulle ungen inn i en varm og god håndduk, og jeg fikk kle på meg i fred.

Også viktig med avklimatisering, som svømmetreneren så fint kalte et. Å vente en halvtimes tid før man går ut i kulden, vist ikke kan de fort bli forkjølet :)

• Like 2

Til 2 måneders 'presang' idag har vi kjøpt brystpumpe. En elektrisk og ordentlig en. Fikk nok igår kveld da hun ikke ville ta brystet enda jeg visste hun var kjempesulten. Men den stakkars ungen er redd for å drukne - vi har hatt så mye skriking og gulping når jeg må bytte bryst og utdrivningsrefleksen setter igang showet sitt. Det har vært et skikkelig prosjekt å få henne til å kunne spise rolig og jeg begynte å bli redd for at hun skulle få total vegring tilslutt. Så skrev mail til ammehjelpen, så nå skal vi igang med den metoden her:

http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon

• Like 2

Til 2 måneders 'presang' idag har vi kjøpt brystpumpe. En elektrisk og ordentlig en. Fikk nok igår kveld da hun ikke ville ta brystet enda jeg visste hun var kjempesulten. Men den stakkars ungen er redd for å drukne - vi har hatt så mye skriking og gulping når jeg må bytte bryst og utdrivningsrefleksen setter igang showet sitt. Det har vært et skikkelig prosjekt å få henne til å kunne spise rolig og jeg begynte å bli redd for at hun skulle få total vegring tilslutt. Så skrev mail til ammehjelpen, så nå skal vi igang med den metoden her:

http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon

Det var den metoden jeg brukte! De pumpet meg med elektronisk pumpe på riksen da. Satt der og følte meg som ei melkeku . Men det hjalp. Fikk et nytt barn etterpå :) Lykke til!

• Like 1

Det var den metoden jeg brukte! De pumpet meg med elektronisk pumpe på riksen da. Satt der og følte meg som ei melkeku . Men det hjalp. Fikk et nytt barn etterpå :) Lykke til!

Takk jeg håper sånn på dette altså. Det satt litt inne å bruke penger på pumpe, (kunne ikke låne på helsestasjonen) men når det er det beste for barnet så gjør man såklart det. Og da ble det den beste elektriske vi kunne finne bare for å få gjort det ordentlig.

Jeg pumpet ut masse før det ble "tomt" så la jeg til Johanne etterpå. Hun ble helt forskrekket over at det var lite mat. :teehe: Men spiste på begge og la seg så til å sove helt rolig. :heart:

Det føles så mye bedre! :D Håper virkelig det fortsetter å hjelpe. :)

• Like 1

Da har jeg en 2-åring og en 3-åring i hus. Ane ble 2 år den 16.april, så da måtte jeg ta noen 2 års bilder av henne. Det har vært en lang og mørk vinter så har ikke tatt bilder av noen av ungene på evigheter. Husker hverfall sist gang at det var et styr uten like for å få henne til å sitte rolig, men i dag var det kjempe morsomt. Måtte bestikkes innimellom, men det må man nesten regne med :)

http://s69.photobucket.com/user/janne82/media/DSC_0079-5.jpg.html'>DSC_0079-5.jpg

http://s69.photobucket.com/user/janne82/media/DSC_0070-5.jpg.html'>DSC_0070-5.jpg

http://s69.photobucket.com/user/janne82/media/DSC_0114-1.jpg.html'>DSC_0114-1.jpg

• Like 17

Takk jeg håper sånn på dette altså. Det satt litt inne å bruke penger på pumpe, (kunne ikke låne på helsestasjonen) men når det er det beste for barnet så gjør man såklart det. Og da ble det den beste elektriske vi kunne finne bare for å få gjort det ordentlig.

Jeg pumpet ut masse før det ble "tomt" så la jeg til Johanne etterpå. Hun ble helt forskrekket over at det var lite mat. :teehe: Men spiste på begge og la seg så til å sove helt rolig. :heart:

Det føles så mye bedre! :D Håper virkelig det fortsetter å hjelpe. :)

Håper det ordner seg for dere :)

For noen nydelige bilder av ei skikkelig vakker jente!

Lykke til som melkeku, Marie. Håper det hjelper for dere. :)

Sånne har vi hatt noen av, Loke. Det blir sannsynligvis ikke arr heldigvis, de leger så godt disse små. De fleste med ganske store kutt og flere sting kan man nesten ikke se det på bare få år etterpå. Jeg ville ikke laget noen greie, bare sagt at neste gang kan han si fra.

• Like 1

bilder

Å herlighet noe så nydelig!! :wub::heart:

Kjempefine bilder altså! :D

Håper det ordner seg for dere :)

Takk. :flowers:

Til Mari og, du svarte samtidig. :)

Notert. :lol:

Spennende med babysvømming. :D

Marie: Åh håper det hjelper! *krysse alt som er*

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er lov å være litt egoistisk synes jeg. For ting som betyr mye for en er det klart en blir lei seg for når en ikke kan være med på, og det er jo ekstra tydelig nå. Men en Nintendo Switch synes jeg du kan investere i @Wilhelmina  Jeg merker ikke mye forskjell bortsett fra at det er mye folk i turløypene våre på dagtid på ukedagene. Likte det bedre når det stort sett bare var oss 
    • Det er litt egoistisk når folk har det så mye verre enn en avlyst konkurranse. Men jeg må si jeg er er veldig lei meg akkurat det, jeg hadde et mål i år- jobbet knallhardt for det- og nå blir det ingenting av...
    • Siden du bor i et tett befolket område, vil jeg råde deg til å se etter rase som er naturlig sosiale, åpne og trygge av seg. Sånn at det å møte alle slags type mennesker er lettere uproblematisk. Man må så klart sosialisere valpen, men noen raser har det enklere i seg enn andre. F.eks retrievere og spaniel er slike mer happy go lucky hunder som synes folk er morsomt (noen kan bli litt vel ivrige). Det er også greit å se bort fra hunder som har mye vokt i seg (synes jeg, da). Kan være praktisk med en hund som passer på en i skumle områder, men det er også veldig praktisk med hunder som ikke føler de må passe på deg, inkludert på søndagsturen i parken Shiba som du nevner, har jeg også inntrykk av at tar bymiljø og slikt på strak pote. Jeg kjenner ikke dem så godt, men så vidt jeg har skjønt, er de glade i turer og tåler rolige dager. @SandyEyeCandy kan sikkert fortelle mer om dem Berner er trivelige de, men de har vel ganske kort levetid, tror jeg?. Malamute kan ikke gå løs og noen har vel samkjønnsagressjon. En polarhund passer nok også best til noen som virkelig holder på med friluftsliv  Akita kjenner jeg heller lite til, vet det var ei på Sonen her som har en, men husker ikke brukernavnet hennes i farta. Så mitt stalltips er å finne en rase (og et individ) som er sosiale, trygge og stabile. Det trenger ikke være retriever-sosiale, men noen som liker folk sånn passe godt eller er litt sånn cool sånn som spisshunder kan være. Kanskje shiba hadde vært noe å sjekke ut nærmere for deg? 
    • Haha! Se der ja, det er jo Lassie..! Kan ikke si jeg har stålkontroll på de ulike rasene ennå 😛 
      Men ja, det er nok veldig lurt å møte noen. Tenkte kanskje å spørre på en hundegruppe på FB eller noe sånt, da jeg ikke har venner med hund, har hørt at det går an? 
      Takk for tipsene. Er ute etter en kamerat som vil være med på kortere turer (minst en time daglig i tillegg til lufteturer) og lengre turer i helgene, og som ikke går på veggene når den er inne. Ønsker helst en førerorientert hund. Den kan ikke være liten. Samboer ønsker å drive med søk og lignende. Det er viktig at den ikke er alt for vilter, slik at jeg kan arbeide i ro hjemme i noen timer uten at det blir konstant mas 😂
    • Jeg ville som sagt prøvd å møte og evt passe noen hunder for å se hvilke egenskaper dere liker og hvilke dere bør unngå. Og om du har mulighet til å gi hunden hjernetrim i løpet av dagen så er det jo flere raser som kan passe 🙂 Jeg har ikke fått helt inntrykk av hva dere er ute etter, men dette er de jeg kommer på som kanskje kunne vært aktuelt: Engelsk/welsh springer spaniel, korthåret/langhåret collie, bearded collie, schapendoes ,whippet, greyhound, finsk lapphund, grosspitz, puddel, labrador, golden og eurasier. Men dette er veldig ulike typer altså, kommer helt an på hva dere ønsker. (collie er ikke det samme som border collie😉)
  • Nylig opprettede emner