Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som ikke spiser noe særlig


VelvetVamp

Recommended Posts

Valpen min er vel ca 10 uker, og han spiser utrolig dårlig.

Han får tre ganger om dagen, anbefalt mengde eukanuba. I dag skippet han frokosten, spiste en munnfull av middagen sin. Slik har han drevet på siden jeg fikk han.

Noen måte å få han til å spise mer på?

Jeg fikk han den 14 des, og han virker som han er husvarm nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en valp som gikk på Eukanuba når jeg fikk han' date=' men han spiste nesten aldri, så vi byttet for... i ettertid har jeg fått vite at eukanuba smaker lite i forhold til f.eks. Royal Canin[/quote']

Har hørt det samme.. :) Chessea er i alle fall vill etter Royal Canine..

Men hun er vill etter all mat hun da.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Valpen min er nå 16 uker gammel, og her var det samme problemet. For det første er jeg typen til å bekymre meg, så når hun ikke ville spise ble jeg alltid bekymret. I tillegg var det ganske plagsomt å bare sitte å vente på at hun skulle spise hvert måltid når hun ikke gjorde det likevel. Jeg tok også bort maten etter en stund.

Dette var eukanuba, og hver gang jeg gikk på kjøkkenet for å lage mat til henne ble hun veldig glad. Hun spratt rundt beina mine og var veldig ivrig. Med en gang matskåla ble satt på gulvet snuste hun litt på maten, så gikk hun og fant på noe annet. Var det ingen leker i rommet, gikk hun bare rundt og snuste opp smuler og sånt. Jeg ga henne aldri noe erstatning når hun nektet å spise, og jeg lokket ikke med å putte andre ting i maten heller.

Til slutt ga jeg opp og byttet til vom&hundemat. Nå kaster hun seg over maten! Hunder kan jo gå lei av fôret, men jeg håper ikke hun blir lei av dette. Har bare prøvd i 2 uker, men er veldig fornøyd.

En annen ting er at det er mye mindre avføring nå, og det lukter ikke så ikke heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg burde bytte for?

Ser for meg ut som om du har sheltie, stemmer det?

Jeg har prøvd flere fortyper og har nå ganske så lenge brukt Royal Canin. På sheltievalper fra 10 uker og oppover bruker jeg Royal Canin puppy medium size. Er kjempefornøyd, og det er ingen hunder som ikke spiser.

Husk også at det ikke er alltid man skal gå etter anbefalt mengde for på forsekken, spør heller oppdretter eller en annen med samme rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg ut som om du har sheltie, stemmer det?

Jeg har prøvd flere fortyper og har nå ganske så lenge brukt Royal Canin. På sheltievalper fra 10 uker og oppover bruker jeg Royal Canin puppy medium size. Er kjempefornøyd, og det er ingen hunder som ikke spiser.

Husk også at det ikke er alltid man skal gå etter anbefalt mengde for på forsekken, spør heller oppdretter eller en annen med samme rase.

Ja jeg har en sheltie :P

Kanskje jeg skal prøve det foret på han, har sett de har det i dyrebutikken like ved meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lever kan være for sterkt for en liten valp,og kan gi løs mage - ikke gi dette som krydder, da man gjør hunden mer kresen i tillegg...

Eukanuba har mer kjøtt i seg enn andre for - ergo trenger ikke hundene spise så mye - flesteparten av hunder og katter som blir fort på Eukanuba spiser helt ned i halvparten av anbefalt foringsmengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi gjorde da Ero ikke spiste noe særlig(ikke på 2-3 dager i strekk uten mat) så begynte vi å ha noe skikkelig godt oppi når han spiste opp alt. Det tok ikke lange tiden før han skjønte at han måtte spise opp alt for å få noe godt, og nå spiser han som bare det, og ikke blir han kresen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi gjorde da Ero ikke spiste noe særlig(ikke på 2-3 dager i strekk uten mat) så begynte vi å ha noe skikkelig godt oppi når han spiste opp alt. Det tok ikke lange tiden før han skjønte at han måtte spise opp alt for å få noe godt, og nå spiser han som bare det, og ikke blir han kresen heller.
'

Timon har ikke løs mage og kan spise fòret med og uten krydder så jeg vill ikke si at han får løs mage eller er kresen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...