Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken mobiltelefon bør bli min neste?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Min elskede Xperia Arc begynner å bli sliten. Bare et drøyt år gammel, men den har også fått litt røff behandling. Har vært utrolig fornøyd med den med unntak av batteriet og at den etterhvert har blitt grådig treg (kunne sikkert brukt enda mer jobb på å rense den så ting gikk kjappere, men har gjort det grunnleggende uten at det hjelper noe særlig). Hadde det ikke vært for at Arc faktisk er dyrere enn Arc S hadde jeg kanskje vurdert den om igjen.

Jeg bruker kameraet på telefonen endel og den blir brukt mye på nett. Joda, noe ringing og sms også, men ikke i nærheten av like mye som facebook ;) Den bør heller ikke ha noen mindre skjerm enn 4.2". Ellers så skal den også ha Android.

Dette er mine tre forslag med spesifikasjoner (har også lagt med arc til slutt for sammenligningsgrunnlag). Noen som mener noe om disse, evt har andre forslag? Som sagt er jeg veldig fornøyd med Arc.

556033_10150688370472225_772132224_8974791_1028307349_n.jpg545651_10150688371222225_772132224_8974794_535984972_n.jpg542238_10150688371437225_772132224_8974796_724930622_n.jpg532439_10150688371772225_772132224_8974800_1915393897_n.jpg427850_10150688372137225_772132224_8974805_799215579_n.jpg562968_10150688372477225_772132224_8974810_29449282_n.jpg550804_10150688372797225_772132224_8974815_1835082227_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iphone er for de som ikke liker å forandre ting, det har man android til. Jeg har hatt iphone selv, men holdt på å få fnatt siden jeg ikke har samme tilpasningsmulighetene som på en android telefon.

Kjøpte meg dog Xperia S i går og er strålende fornøyd med den! Virker litt stor, er god å holde i, tar en 5 minutter før du blir vant til at knappene ligger over glasslinja og ikke i. Den er kjap, kamera er strålende og vel, stort mer har jeg ikke gjort med den. Gikk rett fra ARC til den siden arc'en min begynte å bli treg etter diverse "ulykker" =D God videretelefon fra arc'en uten tvil! Har mye av det samme + en haug jeg har savnet på den! Frontkamera og den har disse tagsene som senere vil kunne brukes mer i f.eks butikker o.l. som betaling istedenfor kort :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone? :rofl: Jeg har aldri vært så fornøyd med noen mobil som jeg har vært med min iPhone i alle fall.

Her og. :rofl: Det er iPhone og mobiltelefoner.

Aldri :lol:

Jeg ville ventet på Galaxy S3.

Er det ikke enda en stund til den kommer?

Iphone er for de som ikke liker å forandre ting, det har man android til. Jeg har hatt iphone selv, men holdt på å få fnatt siden jeg ikke har samme tilpasningsmulighetene som på en android telefon.

Kjøpte meg dog Xperia S i går og er strålende fornøyd med den! Virker litt stor, er god å holde i, tar en 5 minutter før du blir vant til at knappene ligger over glasslinja og ikke i. Den er kjap, kamera er strålende og vel, stort mer har jeg ikke gjort med den. Gikk rett fra ARC til den siden arc'en min begynte å bli treg etter diverse "ulykker" =D God videretelefon fra arc'en uten tvil! Har mye av det samme + en haug jeg har savnet på den! Frontkamera og den har disse tagsene som senere vil kunne brukes mer i f.eks butikker o.l. som betaling istedenfor kort :)

Takk, blir mer og mer gira på den, altså. Jeg synes Arcen kanskje er litt liten, S er vel litt større, så det passer meg fint! Hvordan fungerer egentlig de tagsene? Og hvordan er telefonen, virker den "billig" og plastikk eller kjennes den solid ut?

har samsung galaxy s II og er kjempefornøyd med den :) Masse tilpasningsmuligheter, funker godt til mitt nettbruk i hvertfall, godt kamera (til mobilkamera å være) og i det store og hele en god mobil.

Samsung er nok også helt klart en jeg kunne vært fornøyd med også, men spesifikasjonene er endel dårligere på den enn feks S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Iphone er for de som ikke liker å forandre ting, det har man android til. Jeg har hatt iphone selv, men holdt på å få fnatt siden jeg ikke har samme tilpasningsmulighetene som på en android telefon.

Eller, iPhone er for de som vil ha det man trenger og det virker. Android for de som elsker å knote seg i hjel til de får fnatt. Lykke til. :jump:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone? :rofl: Jeg har aldri vært så fornøyd med noen mobil som jeg har vært med min iPhone i alle fall.

Helt enig!

Alltid ment det var noe tull å gå med strømmen, å kjøpe noe som alle andre har... men jeg er forelsket etter at jeg kjøpte den. Nå har jo også store deler av familien min den mobilen, som gjør at jeg benytter meg mye av iMessage når jeg har nettilkobling (noe som gjør meldinger gratis). Og ikke minst himmelen av apps.. men jeg gikk fra Nokia til iPhone da, ikke android :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Alltid ment det var noe tull å gå med strømmen, å kjøpe noe som alle andre har... men jeg er forelsket etter at jeg kjøpte den. Nå har jo også store deler av familien min den mobilen, som gjør at jeg benytter meg mye av iMessage når jeg har nettilkobling (noe som gjør meldinger gratis). Og ikke minst himmelen av apps.. men jeg gikk fra Nokia til iPhone da, ikke android :P

Forklarer endel at du gikk fra Nokia :lol: Jeg er apple-fan jeg, med iPod og mac. Men iPhonen tror jeg ikke jeg har lyst på.. :icon_confused:

Edit: iPhonene har uansett ikke stor nok skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple - for de som vi lha et apple produkt som er apple sitt som apple bestemmer hvordan du skal ha det og får lov til å gjøre...

Android - for de som vil ha sin egen mobiltelefon, med sine egene preferanser til hva som er viktig for seg selv, hvor du selv bestemmer...

iPhone fungerer det, men det fungerer så LANGT fra i nærheten av hva min nå 1år gamle S2 gjør...

Ja jeg har hatt iPhone i over 1år...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iphone :heart:

Telefonen jeg aldri i verdens skulle ha. Men så fikk jeg en gratis når min gamle døde, og jeg er glad i phooonen min jeg. Så enkel at guttungen skjønner den, tilmed jeg skjønner den! Alt er der liksom, enkelt og selvforklarende :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mine tre forslag med spesifikasjoner (har også lagt med arc til slutt for sammenligningsgrunnlag). Noen som mener noe om disse, evt har andre forslag? Som sagt er jeg veldig fornøyd med Arc.

For å svare deg siden du også har sett lyset og knyttet deg til Androiden.. :heart:

En på jobb kjøpte to stk Arc til seg selv og dama, men etter trøbbel og tull så byttet han de til S2, og har ikke klaget på telefonene siden...

Om skjermen er viktig for deg, så er S2 sin skjerm helt EKSTREM, sort er sort-hull-sort, hvitt er selvlysende, og farger er bare herlige. Heldigvis kan man skru ned på lysstyrken og dempe kontrasten... :ahappy:

Xperia S er jo et lite monster, men den er også tyngre og tykkere en de andre..

Batterilevetiden tror jeg også lider litt mer en de andre pga prossessor, skjerm, mm.

Så det står nok mellom disse to S2 vs. X S

så da er mitt forslag, dra til en tele-butikk og ta på disse to...

Sammenligningen din sier at S2 ikke Har HDMI (som er riktig), men den har HDMI i samme kontaktsettet som USB-kabelen, men man må ha en overgang til HDMI..

Har ikke X S mulighet for minnekort? Mye internminne, men ikke mulig med minnekort..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare deg siden du også har sett lyset og knyttet deg til Androiden.. :heart:

En på jobb kjøpte to stk Arc til seg selv og dama, men etter trøbbel og tull så byttet han de til S2, og har ikke klaget på telefonene siden...

Om skjermen er viktig for deg, så er S2 sin skjerm helt EKSTREM, sort er sort-hull-sort, hvitt er selvlysende, og farger er bare herlige. Heldigvis kan man skru ned på lysstyrken og dempe kontrasten... :ahappy:

Xperia S er jo et lite monster, men den er også tyngre og tykkere en de andre..

Batterilevetiden tror jeg også lider litt mer en de andre pga prossessor, skjerm, mm.

Så det står nok mellom disse to S2 vs. X S

så da er mitt forslag, dra til en tele-butikk og ta på disse to...

Sammenligningen din sier at S2 ikke Har HDMI (som er riktig), men den har HDMI i samme kontaktsettet som USB-kabelen, men man må ha en overgang til HDMI..

Har ikke X S mulighet for minnekort? Mye internminne, men ikke mulig med minnekort..?

Takk for godt svar :) S har 32 g i internminne men ikke noe minnekort, nei. Men det gjør ikke meg noe, 32 holder i massevis for mitt bruk.

Jo mer jeg leser på Xperia S jo sikrere blir jeg nå på at det ikke er noe for meg. Nettopp pga batterikapasitet og nettopp kvaliteten på selve mobilen. De sier X s-en er nesten like skral (spesielt bakdekselet) som Arc - og det gidder jeg ikke igjen. Denne gangen vil jeg ha noe som kjennes bedre ut i hendene. Så Samsungene er definitivt aktuelle. Men kanskje venter jeg da til 3-ern kommer i mai-juni (?).

Og ja, jeg har sett lyset og håper jeg kan ha android resten av livet :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Forklarer endel at du gikk fra Nokia :lol: Jeg er apple-fan jeg, med iPod og mac. Men iPhonen tror jeg ikke jeg har lyst på.. :icon_confused:

Edit: iPhonene har uansett ikke stor nok skjerm.

Ja da ville det jo være dumt å gå for en iPhone som er 100% kompatibel, plug and play, ikke plug and pray sant?

Apple - for de som vi lha et apple produkt som er apple sitt som apple bestemmer hvordan du skal ha det og får lov til å gjøre...

Android - for de som vil ha sin egen mobiltelefon, med sine egene preferanser til hva som er viktig for seg selv, hvor du selv bestemmer...

iPhone fungerer det, men det fungerer så LANGT fra i nærheten av hva min nå 1år gamle S2 gjør...

Ja jeg har hatt iPhone i over 1år...

Apple - andre velger å kalle det brukervennlighet.

Android - gjør det selv og knot deg ihjel til det kommer en ny modell som skal være sååå mye bedre og løse alle bugs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ville det jo være dumt å gå for en iPhone som er 100% kompatibel, plug and play, ikke plug and pray sant?

Apple - andre velger å kalle det brukervennlighet.

Android - gjør det selv og knot deg ihjel til det kommer en ny modell som skal være sååå mye bedre og løse alle bugs.

Du høres ut som meg når jeg prøver å overbevise andre om å konvertere til mac :lol: Men iPhone er uansett ikke aktuelt før de kommer med en større skjerm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iphone :heart:

Telefonen jeg aldri i verdens skulle ha. Men så fikk jeg en gratis når min gamle døde, og jeg er glad i phooonen min jeg. Så enkel at guttungen skjønner den, tilmed jeg skjønner den! Alt er der liksom, enkelt og selvforklarende :wub:

Jeg elsker Iphonen min mest i verden, og kan ikke anbefale noe annet what so ever. En fantastisk telefon som har ALT, og skjermen er knallbra den altså!

Fikk ikke med meg disse to. iPhone er som sagt uansett ikke noe alternativ siden den er for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Du høres ut som meg når jeg prøver å overbevise andre om å konvertere til mac :lol: Men iPhone er uansett ikke aktuelt før de kommer med en større skjerm ;)

Lykke til med å synce android med iPad og mac. Håper du har god tid og tålmodighet. :D

PS: Jeg har brukt mac i 10 år og bruker nå en PC. :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å synce android med iPad og mac. Håper du har god tid og tålmodighet. :D

PS: Jeg har brukt mac i 10 år og bruker nå en PC. :rofl:

I hvilke tilfeller skulle jeg trenge å synce? Eneste gangene macen og mobilen har noe med hverandre å gjøre er når jeg legger over bilder og filmer og da bruker jeg en kabel, kobler den i, henter den frem i finder og hiver de over i riktig mappe på pcen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugg i , få opp mobilen som en Ekstern harddisk eller minnepenn, flytte filer i aller rettninger...

Eller trådløst hvor du ikke engang finner frem kabelen å kan flytte filer...

Synking trenger vi ikke på samme måte som iTunes-phone, vi synker mot google, uten å tenke på det...

Ny telefon? Skriv inn googlepassordet, alle apper, kontakter osv lastes inn automagisk...

Det er myyye vanskeligere en iTunes knotingen ikke sant...? :rofl:

Unskyld meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Plugg i , få opp mobilen som en Ekstern harddisk eller minnepenn, flytte filer i aller rettninger...

Eller trådløst hvor du ikke engang finner frem kabelen å kan flytte filer...

Synking trenger vi ikke på samme måte som iTunes-phone, vi synker mot google, uten å tenke på det...

Ny telefon? Skriv inn googlepassordet, alle apper, kontakter osv lastes inn automagisk...

Det er myyye vanskeligere en iTunes knotingen ikke sant...? :rofl:

Unskyld meg...

Hehe ja unnskyld meg det er virkelig komisk å syte over alt Apple bestemmer når du overlater alt til google som om det er noe bedre. same shit new wrapping.

Apple - for de som vi lha et apple produkt som er apple sitt som apple bestemmer hvordan du skal ha det og får lov til å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...