Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagstur til Sverige med hund?


Heidihj

Recommended Posts

Neida, for å få hunden inn til Norge kreves kun ormekur og at du fyller ut egenerklæring på at ormekuren er tatt før du kom inn i Norge igjen. Ormekuren er også billigere i Sverige, så kan være en idé å kjøpe på svensk apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også gi droncit.

Jeg glemte Droncit i farta jeg. Droncit er jo i grunnen det beste å gi dersom man skal krysse grensa ofte da den "bare" tar bendelormene, mens Milbemax og Drontal tar "alt". Og det er jo ingen grunn til å gi dem mer enn de behøver av ormkur. Den får man også reseptfritt på apotekene i Norge nå pga revens lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, for å få hunden inn til Norge kreves kun ormekur og at du fyller ut egenerklæring på at ormekuren er tatt før du kom inn i Norge igjen. Ormekuren er også billigere i Sverige, så kan være en idé å kjøpe på svensk apotek.

Hvor fyller man ut erklæringen? På hva? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Sverige nå på lørdag, og jeg skal ta en ormkur på torsdag/fredag i Norge hos vetten (vært i Danmark) Må jeg da også ta en ormkur til på lørdag før vi drar hjem? La oss si jeg tar ormkur på fredag, da er det jo under 48 timer til vi kommer til å være i Norge igjen på lørdag... Eller er reglene så strenge at man skal ta den i Sverige uansett?

Det blir jo 4 ormkuren dems på et par mnd, føler jeg over behandler dem litt. Men regler er jo regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Sverige nå på lørdag, og jeg skal ta en ormkur på torsdag/fredag i Norge hos vetten (vært i Danmark) Må jeg da også ta en ormkur til på lørdag før vi drar hjem? La oss si jeg tar ormkur på fredag, da er det jo under 48 timer til vi kommer til å være i Norge igjen på lørdag... Eller er reglene så strenge at man skal ta den i Sverige uansett?

Det blir jo 4 ormkuren dems på et par mnd, føler jeg over behandler dem litt. Men regler er jo regler.

I forhold til mye ormekuring på kort tid, så står det at det holder med kuring hver 28. dag for de som reiser ofte til Sverige.

Jeg ville tro at hunden var kuret nok, så lenge det er rett pille.

Tidligere i sommer var jeg på utstilling i Danmark på lørdag og Sverige på søndag. Vi ga kun tabletter i Danmark, fikk stempel i passet av veterinær, og kjørte inn i Norge mindre enn 24 timer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit det med 28 dager, men har blitt litt uforutsette besøk til Sverige :lol: Men dette blir siste gangen før i November igjen tror jeg. Dem fikk Milbemax i Danmark på Fredag, og jeg regner med det er det dem får hos vetten her iløpet av uka og. Det er også det merket dem har fått ved de to andre Sverige besøkene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, for å få hunden inn til Norge kreves kun ormekur og at du fyller ut egenerklæring på at ormekuren er tatt før du kom inn i Norge igjen. Ormekuren er også billigere i Sverige, så kan være en idé å kjøpe på svensk apotek.

Dersom det svenske apoteket har den inne..

Noen jeg kjenner godt i Sverige måtte nylig avlyse sin tur til Norge fordi apoteket ikke fikk tak i nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...