Dagens Middag

2,884 innlegg i emnet

Idag blir det lasagne, med fullkornsplater og karbonadedeig og uten ost for å gjøre det litt sunnere. Dog, det blir hvitløksbaguette til. (Hvitløksbaguetter, foccacia og nan brød er eneste som jeg spiser av brød.) Må skeie ut litt idag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag har vi hatt Fajitas :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommet så langt som til å ta opp kjøttdeig av frysern jeg, men ikke konkludert med hva den skal bli til enda. Kanskje hjemmelaget hamburger? Hmmm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag har jeg spist ovnstekte poteter og svinemedaljong Namnamnanm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igår; Rester av søndagsmiddagen nemlig oksestek, som igjen var en rest fra nyttårsaften!:P

Idag: Fjordland kjøttboller med potetstappe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Tacograteng :)

IMG_2047.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tacograteng :)

IMG_2047.jpg

Er det sånn du lager det, jeg så for meg at du klæsja alt oppi en ildfast form og satt i ovnen jeg. Men det er altså oppi hver sånne skjelltypeting som jeg ikke vet navnet på! :) Så veldig digg ut!

Forøvrig må jeg si at denne tråden er helt genial. Jeg får nye tips hele tiden, og blir veldig sulten :P:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn du lager det, jeg så for meg at du klæsja alt oppi en ildfast form og satt i ovnen jeg. Men det er altså oppi hver sånne skjelltypeting som jeg ikke vet navnet på! :) Så veldig digg ut!

Forøvrig må jeg si at denne tråden er helt genial. Jeg får nye tips hele tiden, og blir veldig sulten :P:D

Den blir stekt i ildfast form ja, men denne gangen tenkte jeg at jeg skulle prøve å ha det oppi sånne tubs når den var ferdig istedenfor å ha nachos ved siden av. Funka greit nok... Nå har jeg middag for mange dager, så i neste omgang koker jeg nok ris ved siden av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går: Fleskepannekaker.

I dag: Spagetti og spagettisaus (verdens beste a015.gif )

tilsatt kjøttdeig da den egentlig er vegetar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens restemix:

Koteletter som har vært med hjem fra fjelltur, med ovnsbakte poteter med skall og havsalt.

Tilbehør ble kantareller stekt i sky fra kotelettene med creme fresh i og tyttebærsyltetøy.

I går laget jeg sushi, som jeg lager omtrent annenhver uke. Er faktisk utrolig enkelt å lage selv! :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens middag: en bolle havre grøt med hjemmelaget plomme/vaniljesirup og tre brødskiver med gulost.. jeej for kveldsvakt. Gårsdagens middag: flesk og duppe med pottit og blomkål- yummi. I morgen: ??? lese mer her så jeg får tips. Ønsker meg forresten Monas kokebok, da den er basert på god mat laget fra bunnen på ca 30 min. Passer sånne som meg utmerket :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til helgen planlegger jeg å lage sosekjøtt av ytrefilet kjøtt.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi lever etter hvor mye penger vi har, så kjøttdeig + toro = meksikansk gryte til middag i dag.

Det er vel stort sett den eneste "retten" de har som jeg faktisk synes det er ok å lage. Ellers er jeg litt toromotstander må jeg innrømme. Men enkelt og greit er det i alle fall. Og veldig godt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag skal jeg hjem til mamma så da blir det enten

- Fiskeboller i hjemmelaget hvit saus, stekte poteter og gulerøtter :drool:

eller

- Svinestrimler (med hvitløk, rødløk, peppermix, gastromat) og ris.

Har ikke helt bestemt meg ennå. Jeg som skal lage maten siden mamma rusler rundt med nyoperert skulder og trenger litt oppvarting. :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag skal vi ha pannekaker med bacon ... Ikke akkurat sunt, men sånn er det jo innimellom! Man må kose seg også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag blir det nok kyllingkjøttdeig og enten Tai eller Corma Uncle Bens glass med spagetti eller ris til. Enkelt og greit :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i dag blir det vel enten spagetti eller svinekjøtt av noe slag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

laks og grønnsaker ovnsbakes med fersk pasta til. enkelt, sunt, billig og veldig godt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her blir det noe så avansert som Lapskaus, og i tillegg hermetisk... :whistle: hadde ikke så mye fristene i skapene, og den store mat-handle dagen er i morgen, så da får det bare bli :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiskekaker, kokte gulrøtter, erter og poteter med en dæsj smør og litt matyoghurt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nakkekoteletter med pastaskruer og fløtesaus. Om nom nom. :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag hadde vi fylte tortillalefser :)

*Vi steiker kjøttdeig og tilsetter tacokrydder og litt vann

*Tortillalefsene varmes i ett minutt i micron

*Kjøttdeig fordeles i tortillalefsene og brettes sammen som wraps

*En skive ost oppå tortillalefsene

*Tortillalefsene havner i ovnen på 225 grader til osten er smeltet og lefsene er lett gyldne i kantene

*Serveres med tacosaus, rømme og dine favorittgrønnsaker ;)

Middag på 15- 20 minutter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scampi rørt i kokosmelk med litt sweet chili, fullkorns ris og wok grønnsaker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive