Gå til innhold
Hundesonen.no

Mellsjøhøgda's Xotic Illusion - Junah


Sirius
 Share

Recommended Posts

Etter at me mista vår kjæraste kvalp Sunny, vart huset forferdeleg tomt. Derfor bestemte me oss for å prøve igjen, med ein ny sheltie.

No har ho flytta inn, og fått namnet Junah. Det har samme betydning som Sunny, men er nytt namn, og ny hund. Me håpar me får ei flott tid saman med vår vesle Junah, og at ho skal vekse opp til å bli ei flott jente!

71940_10150321906695585_854750584_15658510_6395655_n.jpg

73245_10150326805590585_854750584_15739786_3324776_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun svarer jo aldri den jenta, så jeg får gjøre det for henne :whistle:

Junah er etter Simon og Rikke, Microgården's Super Trouper og Mellsjøhøgda's Gotta Blue. Et veldig fint og ganske jevnt kull spør du meg, litt sånn bortsett fra lille Xerxes som Chivaz Regal skal ha, for lille Xerxes (eller Simba eller hva han nå skal hete) er en litt stor gutt, men veeeeeldig tøff! Boff-boff! :lol:

Gratulerer Chivaz Regal, du får deg en fin valp! Skikkelig kul sak med masse personlighet :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som eg hadde tenkt å svare så har sjølvsagt Stripa tatt den gleda! :aww:

Så koselig at fleire kullsøsken kjem på sonen! :wub:

Vert spennande å følge med!

Du må love å lage tråd så snart han er i hus Chivaz Regal !

Så kan vi diskutere familielikheter :wub:

Etter det eg opplevde av den "vesle" gutten var ein herleg og imøtekomande tøffing! :wub:

Og her er litt bildeoppdatering med Junah 10 veker :

blogg5.jpg

blogg.jpg

blogg3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at fleire kullsøsken kjem på sonen! :lol:

Vert spennande å følge med!

Du må love å lage tråd så snart han er i hus Chivaz Regal !

Så kan vi diskutere familielikheter :lol:

Etter det eg opplevde av den "vesle" gutten var ein herleg og imøtekomande tøffing! :lol:

Dessverre så ble det ikke han på oss likevel. De som først kjøpte han, hadde ringt og sagt de ikke ville ha han mer, de ønsket å returnere valpen til oppdretter. Det var bare et par uker etter at de hadde hentet han. Så da sa oppdretter til meg at jeg kunne få kjøpe han. Jeg jublet jo!

Så kom dessverre kontra-telefonen... de første kjøperne hadde ombestemt seg IGJEN, og nå skulle de plutselig beholde han likevel. Og siden det er deres fulle rett, så ble det slik... selv om jeg ble utrolig skuffet og lei meg. Rakk å begynne og glede meg VELDIG... men sånn er livet.

Men det er håp! :lol: Jeg må bare smøre meg med en god porsjon tålmodighet en stund til, for nå er vi lovet valp fra et annet kull hos samme oppdretter som kommer nå i vinter :lol: Så sheltie, det blir det på meg - jeg må bare vente litt. Hvis alt klaffer, har jeg en valp i hus i begynnelsen av mars eller noe slikt (en lang vinter å vente altså)

Nydelig tispe du har fått. Helt fantastisk søtt uttrykk i ansiktet hennes :lol: Må ha meg tricolour en gang, jeg også - men først Blue merle for det har jeg ønsket meg helt siden jeg var barn! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så ble det ikke han på oss likevel. De som først kjøpte han, hadde ringt og sagt de ikke ville ha han mer, de ønsket å returnere valpen til oppdretter. Det var bare et par uker etter at de hadde hentet han. Så da sa oppdretter til meg at jeg kunne få kjøpe han. Jeg jublet jo!

Så kom dessverre kontra-telefonen... de første kjøperne hadde ombestemt seg IGJEN, og nå skulle de plutselig beholde han likevel. Og siden det er deres fulle rett, så ble det slik... selv om jeg ble utrolig skuffet og lei meg. Rakk å begynne og glede meg VELDIG... men sånn er livet.

Men det er håp! :lol: Jeg må bare smøre meg med en god porsjon tålmodighet en stund til, for nå er vi lovet valp fra et annet kull hos samme oppdretter som kommer nå i vinter :lol: Så sheltie, det blir det på meg - jeg må bare vente litt. Hvis alt klaffer, har jeg en valp i hus i begynnelsen av mars eller noe slikt (en lang vinter å vente altså)

Nydelig tispe du har fått. Helt fantastisk søtt uttrykk i ansiktet hennes :lol: Må ha meg tricolour en gang, jeg også - men først Blue merle for det har jeg ønsket meg helt siden jeg var barn! :lol:

Det vart ein lei situasjon for deg då... Trist han ikkje flytta til deg, eg hadde gledt meg til å fylle han opp! :lol:

Kjekt at du skal ha kvalp frå samme oppdrett da iallfall!

Vert spennande å sjå kva tid det dukkar opp kvalp til deg! :lol: Vert spennande å følge med. Du har mykje å glede deg til :lol:

11 vekers bilete :

blogg6.jpg

blogg4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som har ombestemt seg igjen mht den blue merle hannvalpen...? :innocent: De har ringt på nytt og sagt de vil levere han tilbake.

Jeg skal ikke glede meg for tidlig denne gangen, men det ser ut som han kanskje var ment for meg likevel :lol:

Skal i så fall (om han nå ender hos meg) helt klart lage en egen tråd til han i så fall under "Min Hund" her på Sonen :- ) Nå krysser jeg bare fingrene for det.

Fortsett å pøse på med bilder av den nydelige søsteren hans! En vakker dag skal jeg ha meg en tricolour også ;- )

(PS! Beklager at jeg "kuppet" tråden din litt med prat om en annen valp enn din altså. Glemte meg bort litt :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som har ombestemt seg igjen mht den blue merle hannvalpen...? :wub: De har ringt på nytt og sagt de vil levere han tilbake.

Jeg skal ikke glede meg for tidlig denne gangen, men det ser ut som han kanskje var ment for meg likevel :)

Skal i så fall (om han nå ender hos meg) helt klart lage en egen tråd til han i så fall under "Min Hund" her på Sonen :- ) Nå krysser jeg bare fingrene for det.

Fortsett å pøse på med bilder av den nydelige søsteren hans! En vakker dag skal jeg ha meg en tricolour også ;- )

(PS! Beklager at jeg "kuppet" tråden din litt med prat om en annen valp enn din altså. Glemte meg bort litt :wub: )

Så bra! Håper han blir din :wub:

Junah ser kjempesøt ut :) Sheltien er en kjempefin rase!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som har ombestemt seg igjen mht den blue merle hannvalpen...? :P De har ringt på nytt og sagt de vil levere han tilbake.

Jeg skal ikke glede meg for tidlig denne gangen, men det ser ut som han kanskje var ment for meg likevel :P

Skal i så fall (om han nå ender hos meg) helt klart lage en egen tråd til han i så fall under "Min Hund" her på Sonen :- ) Nå krysser jeg bare fingrene for det.

Fortsett å pøse på med bilder av den nydelige søsteren hans! En vakker dag skal jeg ha meg en tricolour også ;- )

(PS! Beklager at jeg "kuppet" tråden din litt med prat om en annen valp enn din altså. Glemte meg bort litt :P )

Beklager eg er så treig å sjekke her inne. korleis gjekk det? Vert han din?! :lol:

Heilt greit at du kupper tråden når det er interessant info! :D

*Krysser fingrer for at det er bestemt han blir din* :P

RED: Fann ut du allereie har henta, og eg vart kjempe glad. Vert spennande å følge med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junah har allereie vorte 3 månader. Ho elskar å tisse i sofaen, stjele lestar og sko, plage Anja når ho prøvar å sove, og ikkje minst så elskar ho MAT. Ho er faktisk ekstremt glad i mat. Utanom dette er ho søt og snill som dagen er lang. Ho har blitt veldig dyktig i innkalling. Ho er veldig lett å lære for ein godbit, og dette utnyttar eg sjølvsagt! ;)

Her er nokon bilete av god jenta mi:

IMG_3708.jpg

3mnd2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det avgjort - min neste sheltie blir en tricolour tispe! :drool:

Hun er virkelig nydelig altså ;) Ligner broren sin i matveien, høres det ut som :- )

Vi trente litt sitt og "legg deg ned" i stad her med klikker, og det ser heldigvis ut som han begynner å skjønne poenget med klikkerlyden (som han først var skeptisk til - han som aldri er skeptisk til noe). Fikk han til og med opp i "Sitt" igjen flere ganger fra liggende posisjon etter 5 - 6 repetisjoner. Litt flaks og tilfeldigheter kanskje, så jeg skal prøve igjen i morgen og se om han husker det ;)

Han jobber greit for fôrkuler han, men jeg har jo litt annet på lur også. Ser ut som Handlers myke godbiter med oksesmak er favoritten her! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det avgjort - min neste sheltie blir en tricolour tispe! :P

Hun er virkelig nydelig altså :drool: Ligner broren sin i matveien, høres det ut som :- )

Vi trente litt sitt og "legg deg ned" i stad her med klikker, og det ser heldigvis ut som han begynner å skjønne poenget med klikkerlyden (som han først var skeptisk til - han som aldri er skeptisk til noe). Fikk han til og med opp i "Sitt" igjen flere ganger fra liggende posisjon etter 5 - 6 repetisjoner. Litt flaks og tilfeldigheter kanskje, så jeg skal prøve igjen i morgen og se om han husker det ;)

Han jobber greit for fôrkuler han, men jeg har jo litt annet på lur også. Ser ut som Handlers myke godbiter med oksesmak er favoritten her! :-)

Så bra vi har fått deg på tanken av tricolor! ;)

Her er ALL type mat favoritten, men eg brukar bittesmå biter av Schmakos til Pedigree. Dette jobbar Junah glatt for! ;) Rart med det kor glade ein kan vere i mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...