Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er de ekle klumpene i huden?


SoppenCamilla

Recommended Posts

Han kan jo ha fått i seg en overdose kortison da.

Om flere dagers behandling med kortison ikke hjelper så er det vel neppe allergi tenker jeg da. Ble det tatt noen prøver eller noe hos vetten i går eller? Jeg synes jo det er rart om de bare fortsetter med kortison når det ikke bedrer situasjonen.

Det hjelper jo, det har jeg vel skrevet flere ganger? Han har ikke hevelser lenger. Han har kuler i huden og er rød og irritert i huden, men han ser ikke ut som han har byllepest lenger, han er ikke hoven i øra eller hodet lenger.

Nå har jeg begynt å trappe ned kortisonen, og da ser jeg at han klør mer - så håper at det ikke eskalerer. Men ja, jeg syns jo han skulle vært helt bra etter kortisonkuren, teorien min, som ble støttet av vet. er at det har satt seg en infeksjon i hunden som et resultat av hva det nå enn var han reagerte på, men at den er kommet som en sekundær sak, ikke at infeksjon er årsaken til utbruddet. Kortison gjør jo ikke akkurat noe for å hindre infeksjoner. Tok med kameraet og viste de bildene fra første kvelden til vet. og hun sa det så ut som en akutt allergisk reaksjon på "noe". Så bare håper vi har rett og antibiotikakuren kverker den, og at han ikke begynner å klø manisk nå som kortisondosen reduseres sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...