Gå til innhold
Hundesonen.no

Ventetiden er slutt!

Zeagle

Recommended Posts

Skrevet

Ventetiden er slutt! :lol: Vi har endelig fått oss hund!! Wohoo... :D Etter å ha vært innom noen raser ble det faktisk en blandingshund! he he... Falt allerede litt for henne da jeg hørte at de forrige eierne hadde gått fra henne, og latt henne være alene i leiligheten i tre uker!!! Hun er bare utrolig herlig, og verdens snilleste. Selv om hun tisset inne fem min etter at hun kom i hus i natt! :-o He he.. Framover nå skal vi lære oss å gå skikkelig i bånd, og ellers litt lette kommandoer. For å være ni mnd kan hun lite, men lærer fort! :D

Skrevet

Hun heter Nemi!! :lol: Moren er labrador/border collie og faren er rottweiler.... Liten tass, som er veldig grei å ha med å gjøre!! :D

Skrevet

GRATULERER!:lol:

håper du legger ut bilder under galleriet da så alle kan beundre henne! så du hadde hjemmeside, men har ikke tid til å stikke innom der nå.. skal på jobb..USJ.. hehe..

har du fått henne fra omplassering vest eller?!

Skrevet

Takker og bukker alle sammen!!! :lol: Føles som jeg har fått meg en ny skygge i dag.. He he.. Kan ikke komme unna her nei! :D

Ricco: Takker for at du skrev noen ord i min slunkne gjestebok (Ja det viste! :D ) Siden er helt ny så, sitter og skriver inn litt nå...

Skrevet
Så bra at dere har tatt dere av henne! Hun fikk nok en vanskelig start på livet stakkars, men nå går det nok heldigvis mye bedre for henne!  =D>  

Og GRATULERER SÅ MYE!  :lol:  :D  :D

Ja stakar. Tenk at folk bare kan gå fra valpen sin i 3 uker :D:D

Så utrolig forfærdeligt :D

Skrevet

oi for en kjip star i livet hun har hatt da. håper hun får det bra hos dere. og lykketil med hunden i hus. :lol: =D> :wink:

Skrevet

Takker og bukker.... Hun hadde en litt tøff start ja, men ser ikke ut som det er varige mèn! :lol: Hun dilter etter oss, og spiser godt.. Litt pysete når vi treffer de største hundene ennå, men det kommer seg. Hun sov i hele natt, det eneste problemet er å få henne til å tisse i bånd da hun ikke er vant til å gå i bånd! #-o Vi kan ikke slippe henne, så dette er en tålmodighets-tissetur! :D

Skrevet

He he.. joda det går bra. Hun venter på rette anledningen tilå gjøre fra seg inne, som når jeg er i dusjen og nettopp har vært ute med henne... #-o I dag var vi og lekte med en tre mnd gammel valp, og det var godt å se at hun løp og var ivrig etter å vise seg. Hun kom til og med når jeg ropte (nesten her gang hvertfallll) og satte seg!! :lol: Har begynt å leke litt mer med lekene sine og... Nå har hun fått et STORT ben og ser ut som hun aldri har smakt noe så godt før. Slukte i seg maten så hun kunne få benet tilbake.... Vi koser oss hvertfall masse, og prøver å bli kjent å lære alle sammen!! :D

Skrevet

Så nydelig hun er!! :lol:

Skjønner ikke at noen kan være så slemme mot dyr.

En leke kamerat til Chicka var nesten ikke utenfor leiligheten han bodde i på 3år, lå mest i et knøtt lite bur, hvor han badet i sin egen avføring.

Naboene reagerte etterhvert og meldte fra og de kom og hentet han.

Nå er han hos verdens koseligste eldre ektepar og bare koser seg, man kan ikke se på hunden at den har hatt det så vondt.

Skrevet

Takker og bukker!!! Er så stolt av henne, hun er bare utrolig snill! Trodde ikke det var mulig å bli så glad i henne på så kort tid.. :lol: :oops: :D

Renate A: Skjønner ikke at folk ikke kan innse at hunden ikke har det bra! Greit nok.. det går an å gjøre en feil, ta på seg for mye, Men hvorfor ikke innse det og si "hunden trenger et bedre hjem, noen som kan ta seg av henne"? Bedre det enn å tviholde på stoltheten!!!!! :D :? :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...