Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater DOGS4ALL


SaraS

Recommended Posts

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Off, ja vi er fortsatt i sjokk over nullen :S men det er jo slikt som skjer dessverre :D

Var det deg? Kjente deg ikke igjen, jeg... For det var deg jeg hilste på i Ålesund en gang?

Ja, den oppførselen hennes var jo bare rar - sikker på at hun ikke har vondt i munnen?

Det er liksom "triveligere" å gi null fordi hunden er eksteriørt utypisk eller har testikkelmangel...

Takk for forklaring, Caroline, jeg prøvde å huske om jeg sovnet på tribunene nå! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med oss to labbiser, en hanne som fikk rødt og 4 åpen hanne.

Og en tispe, som endte med 0, snilleste kira som tåler alt synes ikke det var noe gøy der, så hun glefsa etter dommern, de prøvde å få henne litt mer trygg, men ingenting hjalp. Veldi kjedelig da hun fikk en nydelig kritikk ;) men heldivis fikk dommer klappa på henne før hun gikk ut, så ble ikke alt så negativt :D

Ellers fikk jeg såvidt hilst på Jeanette,Caroline labbis og mona :D

Var det deg? Kjente deg ikke igjen, jeg... For det var deg jeg hilste på i Ålesund en gang?

Ja, den oppførselen hennes var jo bare rar - sikker på at hun ikke har vondt i munnen?

Det er liksom "triveligere" å gi null fordi hunden er eksteriørt utypisk eller har testikkelmangel...

Takk for forklaring, Caroline, jeg prøvde å huske om jeg sovnet på tribunene nå! :wub:

Jeg stillte ikke, var bare psykisk støtte :D De kommer til og sjekke opp hele hunden nå, for å sjekke om det er noe gale, for det er er IKKE kira, hun er jo verdens snilleste godeste jente som tåler alt ;)

Så vi har alt i alt hatt en bisarr helg ;) på fredag når vi kom fram på campingen så klarte labbis hannen å hoppe opp på eiern sin så hun knakk(!) en del av tanna si. hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Syns jeg så en rosa sky rundt deg der du gikk *flirer*

Takketakk! Ja, en heftig rosa sky - og jeg svever fortsatt i den :wub:

Gratulerer :D

WOW! Grattis!

Tusen takk :D

Kjempegrattis til alle som er fornøyde med søndagen også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stillte ikke, var bare psykisk støtte :D De kommer til og sjekke opp hele hunden nå, for å sjekke om det er noe gale, for det er er IKKE kira, hun er jo verdens snilleste godeste jente som tåler alt :D

Så vi har alt i alt hatt en bisarr helg :D på fredag når vi kom fram på campingen så klarte labbis hannen å hoppe opp på eiern sin så hun knakk(!) en del av tanna si. hehehe

Ah, det forklarer jo at jeg ikke kjente deg igjen :wub:

Det er bra å få henne sjekka, når en voksen hund plutselig gjør sånt er det greit å få bekreftet/avkreftet om det er noe fysisk hun kjenner på. Kanskje hun og eieren kan få dele en tannlegestol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

Jeg skreiv for deg og, da! Jeg la faktisk merke til at det var en import fra Japan, så jeg brukte resten av rasen deres på å lure på hvor vanskelig det er å importere hund fra Japan. :wub:

Næmmen! Jeg forstod hele kritikken! :D Og det er det sjeldent jeg gjør.. :D

Så bra! :D De aller fleste skjønner kritikkene mine faktisk, det er hyggelig. Jeg prøver å ikke forkorte FOR mye. Det var ei som kom og spurte om et ord i dag, og det var fordi pennen hadde vært rar, så det hadde ikke kommet helt ordentlig gjennom på det gule arket, så det så ut som det stod etellerannet "koun....", men så stod det "normale". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet LP2 i dag, og det ble vel egentlig både opptur og nedtur på en gang?

LP2-ringen var plassert midt i mellom ringene for NM i agility og Nordisk Mesterskap i LP... Det var MYE bråk i den hallen; hunder som bjeffet kontinuerlig, mye bråkete og jublende publikum, og speakere som ofte prøvde å overdøve hverandre over høytaleranlegget i den hallen (sånn i tillegg til "hovedanlegget" som kom med beskjeder titt og ofte, de kunne dempet volumet litt der). Det var ofte vanskelig å høre dommeren, man måtte rope høyt for at hundene skulle få med seg kommandoer på avstand osv. Med andre ord håpløse forhold i perioder; de som gikk når det var pause i de to andre ringene var heldige... Jeg synes det var tåpelig å kline LP2-ringen i mellom to bråkete og publikumsattraktive ringer, spesielt med tanke på at LP3 fikk en mye roligere ring i en av rasebedømmelseshallene.

Norma og jeg gikk når det var fullt trøkk i de to andre ringene, og det ble rett og slett for mye og for "stort" for henne. Hun er noe usikker på fremmede folk og hunder, så i kombinasjon med lite erfaring fra såpass store arrangementer falt hun sammen som et korthus. Det var ekkelt, skummelt og vanskelig det... Med andre ord fikk hun en dårlig opplevelse i ringen, hun krøp sammen innerst i buret sitt når vi var ferdige :D Hun feilet på vanligvis safe øvelser, det gjennomgående problemet var at hun ikke ville være for seg selv i ringen med alt det skumle rundt ;) Det førte til at hun tjuvstartet på alle øvelser som inneholdt en form for innkalling, hun kom etter på dekk/stå under marsj osv. Litt sånn "iiiik, jeg vil IKKE være her alene!".

Dette høres sikkert sytete ut, jeg ser det kan tolkes sånn. Hun kunne vært en tryggere og mer selvsikker hund, da hadde hun nok taklet tingene bedre. Vi er ikke der ennå, men jobber med det.. Men selvfølgelig ønsker jeg jo at hun hadde fått gå når det var pause i de andre ringene, da var det fine forhold.

Men, det var et STORT høydepunkt! Hun apporterte faktisk, for første gang i konkurranse! :D Dette har vært et enormt problem, som vi nylig har fått ordnet på trening, men i dag dro hun i land en 8'er! Det veier opp for alt som gikk dårlig, ENDELIG har vi kommet nærmere mål på apporten :wub:

Vi endte til slutt på 127 poeng, med to nuller og mye surr som ikke har vært problemer tidligere. Jeg kan ikke være skuffet eller sur; det ble for vanskelig og skummelt for henne, og det må hun få lov til å føle. Vi får heller jobbe med det framover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet LP2 i dag, og det ble vel egentlig både opptur og nedtur på en gang?

LP2-ringen var plassert midt i mellom ringene for NM i agility og Nordisk Mesterskap i LP... Det var MYE bråk i den hallen; hunder som bjeffet kontinuerlig, mye bråkete og jublende publikum, og speakere som ofte prøvde å overdøve hverandre over høytaleranlegget i den hallen (sånn i tillegg til "hovedanlegget" som kom med beskjeder titt og ofte, de kunne dempet volumet litt der). Det var ofte vanskelig å høre dommeren, man måtte rope høyt for at hundene skulle få med seg kommandoer på avstand osv. Med andre ord håpløse forhold i perioder; de som gikk når det var pause i de to andre ringene var heldige... Jeg synes det var tåpelig å kline LP2-ringen i mellom to bråkete og publikumsattraktive ringer, spesielt med tanke på at LP3 fikk en mye roligere ring i en av rasebedømmelseshallene.

Norma og jeg gikk når det var fullt trøkk i de to andre ringene, og det ble rett og slett for mye og for "stort" for henne. Hun er noe usikker på fremmede folk og hunder, så i kombinasjon med lite erfaring fra såpass store arrangementer falt hun sammen som et korthus. Det var ekkelt, skummelt og vanskelig det... Med andre ord fikk hun en dårlig opplevelse i ringen, hun krøp sammen innerst i buret sitt når vi var ferdige :D Hun feilet på vanligvis safe øvelser, det gjennomgående problemet var at hun ikke ville være for seg selv i ringen med alt det skumle rundt ;) Det førte til at hun tjuvstartet på alle øvelser som inneholdt en form for innkalling, hun kom etter på dekk/stå under marsj osv. Litt sånn "iiiik, jeg vil IKKE være her alene!".

Dette høres sikkert sytete ut, jeg ser det kan tolkes sånn. Hun kunne vært en tryggere og mer selvsikker hund, da hadde hun nok taklet tingene bedre. Vi er ikke der ennå, men jobber med det.. Men selvfølgelig ønsker jeg jo at hun hadde fått gå når det var pause i de andre ringene, da var det fine forhold.

Men, det var et STORT høydepunkt! Hun apporterte faktisk, for første gang i konkurranse! :D Dette har vært et enormt problem, som vi nylig har fått ordnet på trening, men i dag dro hun i land en 8'er! Det veier opp for alt som gikk dårlig, ENDELIG har vi kommet nærmere mål på apporten :wub:

Vi endte til slutt på 127 poeng, med to nuller og mye surr som ikke har vært problemer tidligere. Jeg kan ikke være skuffet eller sur; det ble for vanskelig og skummelt for henne, og det må hun få lov til å føle. Vi får heller jobbe med det framover :D

Spennende å lese.. jeg tror jeg har en slik hund selv, så full forståelse!

Men gratulerer med apporten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det var et STORT høydepunkt! Hun apporterte faktisk, for første gang i konkurranse! :D Dette har vært et enormt problem, som vi nylig har fått ordnet på trening, men i dag dro hun i land en 8'er! Det veier opp for alt som gikk dårlig, ENDELIG har vi kommet nærmere mål på apporten :wub:

Yey, så utrolig bra at det fungerte på konkurranse, og i tillegg med sånne forstyrrelser! Superbra! :D

Gratulerer til alle andre også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke de største resultatene å skryte av, men for meg ble det en skikkelig opptur idag.

Av 19 hanner ble det delt ut 6 CK og Qui var en av dem, fra BK :D Han var sååå flink, vi ble kalt inn i ringen, men dommer var igrunn ikke klar for neste klasse så vi ble stående og vente i ca 10 min og skrangleverket rørte ikke på et hårstrå, men sto og sto og sto som om noen hadde limt han fast i gulvet. Så kom hun da og han sto som en påle mens hun klemte og kjente. Ut å løpe og idag bare klaffet det skikkelig, lette, fine og lange arabersteg, han tok virkelig ut steget sitt idag, noe jeg har savnet tidligere. Han fikk en knall-kritikk med MYE exc :wub: Og at han slo ut flere gode championer var i seg selv en "seier" for meg.

Så var det Zetussen sin tur og jammen dro hun ikke til med CK fra BK hun også. Damen har en tendens til å bli melsekk når hun krysser ringbåndet, men ikke idag. Lurer på om Qui hadde en liten pep-talk med henne for jammen tok hun ikke ut steget idag hun også så det var en fryd å vise henne. Da dommer hadde hentet inn alle til BTK sa hun at denne line-up'en var av meget høy kvalitet, dette var exc tisper av saluki og hun takket oss alle for at vi hadde kommet for å vise henne våre flotte hunder. Fy flate, jeg ble faktisk litt rørt jeg, er ikke ofte en dommer sier sånt før de plasserer!

Det ble ingen plassering på mine idag, men jeg er STORfornøyd med to CK og at de begge var så nydelige individer å vise, jeg følte virkelig et ring-samarbeid med hundene idag.

*og det gjorde heller ingenting å få velpresentert på kritikken da, fnis*

Store grattis til alle fornøyde, om det nå ble BIR, cert, titler whatever, og håper dere hadde en like fin dag som jeg hadde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde, spess Benedicte, morro!

jeg stilte en god del wheaten terriere i går og noen er verdt å nevne,

min egen Oscar ble 3.beste hannhund, han var i godt selskap med en tysk

hannhund og en svensk, den tyske var til å dø for.. en helt annen type

enn de norske wheaten terrierne men lekker! Siden Oscar endte som beste norske hannhund

er jeg vel nesten helt sikker på at dette gjør han til mestvinnende wheaten hannhund

i år også, tredje året på rad, gjenstår å se, men morro lell..

Lille Ånly vant juniorklassen med ck, og Zarha endte som 4.beste tispe, veldig fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linus fikk fin kritikk, men dommern, som jeg faktisk fikk veldig sansen for, syntes han var noe for stor og kraftig.

Så det ble rød desverre.

Likte at dommeren trakk ned hunder på agressivitet i ringen,

I championklassen gjenstod det tre hanner med rødt som dommeren hadde bestemt rekkefølge på.

Så begynner hund nr 2 å gjøre utfald mot de andre hundene, og var tydelig agressiv,

Vips forlangte dommern at hunden som var satt opp som nr 2 skulle bytte plass med hund nr 3 grunnet agressivitet.

Hampus ble 3 BHK av 18 hanner, med ck selvfølgelig..

Og det er jeg fornøyd med i det selskapet der.

En stor championklasse, med meriterte hunder, så når han da hevder seg og blir plassert såpass høyt av hannene, er jeg strålende fornøyd jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så slitne....

Vi var ikke kjent med dommeren, det resulterte i at vi tok med oss litt forskjellige, stort, lite, kraftig, ikke så kraftig osv... alt i alt hadde vi med oss 7 hunder.

Første mann ut var Regin, han endte med en hp - eneste junior hann med hp :-)

Boromir ble målt til 40cm, så han røk ut på en blå med en fin fin kritikk.

Tarzan røyk ut på en rød.

Først av tispene ut var Betty, hun vant sin klasse - med en hel annen deltaker :D og fikk ck!

Neste mann ut var Tjorven og Svava, begge to fikk rødt i første omgang. Men i beste tispe klasse ble svava slått ut og Betty og Tjorven ble stående igjen og resultatet endte med: Tjorven ble beste tispe og BIM - og dermed NORSK VINNER 2009! Veldig morro, da hun også ble NV-07! Og fordi det er fra Helene´s eget oppdrett. Nummer to var Enden´s Dagny Hjertedatter - og nummer tre, med CERT! var BETTY!!

Av 20 tisper ble det utdelt 4 ck! Hvorpå vi stod for to av dem!

åååååh, så morro!

Da det endelig gikk opp for meg at Betty fikk certet - OG at Tjorven ble Norsk Vinner så klarte jeg ikke holde meg å begynnte å gråte :wub: Jeg skikkelig huttret og hulket i glede, ustoppelig og drittflau gikk jeg inn i ringen og tok Bir - Bim bilder. Det var skikkelig flaut, men ekte følelser og jeg var SÅ glad som tårene viste.... *fnis*

BIR ble forresten Adens Mullige Malte Mandelklubb - Pappa til Tarzan - Bestepappa til Betty!! HEIA FAMILIEN!!I en alder av 8-9år, ikke gale om jeg får si det selv :-)

Tarzan sin bror - onkel til Betty ble Ny Norsk Champion og heter nå : S N uch Haritza´s Tuffe Nuffe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet med at Memphis danket ut de andre hundene i åpen klasse og var den eneste med ck der (juniorene og unghund fikk ikke ck). Sting vant championklassen like etterpå. I beste hannhundklasse stilte snille, flinke Amanda opp og tok Sting for meg. Memphis ble nummer 3 i beste hannhundklasse, slått av en svensk utstillingschampion og SV-08 som også ble NUCH i dag. Men vinneren av beste hannhundklasse ble STING! Tuusen takk til Amanda som steppet inn! :P Dermed ble Sting NORSK VINNER 09! Ikke nok med det, men oppdretteren til Memphis stilte en hund fra eget oppdrett som ble beste tispe og også norsk vinner. Hun har stilt på tre vinnerutstillinger og har tre vinnertitler - en fantastisk fin tispe. Og jammen slo ikke Sting henne også, og ble BIR!

Etterhvert var det tid for gruppefinale. Det var mange fine hunder der, vizla, weimaraner i alle hårlag, settere, andre vorstehhunder and you name it - det var en mye større gruppe 7 enn jeg er vant med på NKK utstillinger. Sting ble plukket ut blant de 6 beste, og nr 4 ble plassert... nr 3... nr 2.... og best i gruppen? STING! ;):wub::D :D :D;) Jeg var litt glad ;)

Uplassert i BIS, i konkurranse med ruhåret foxterrier, faraohund, bamsevinnerschäferen osv. Takk til alle som jublet som gærne når vi løp! :P;)

Best i gruppen på NKK Lillestrøm, det syns jeg er stort! Sting var så flink. Aldri utstillingstrent OVERHODET. Gikk ganske lei av å stå under BIS, men ga alt når han løp og var en drøm i ringen.

Og vi har fått så mange positive tilbakemeldinger i dag både på Memphis og Sting. Folk har kommet bort til Memphis og bare snakket om hvor fantastisk fin han er og bedt meg om å vise stegene hans (han er liksom blitt kjent som den elegante hunden med fiiiin steglengde). Folk har spurt om å bruke han i avl, hvor han er fra, hvordan han er ellers, om det er han som også ble jww osv. Såå mange trivelige mennesker som snakket positivt om han, tok bilder osv osv.

Også Sting da, han fikk jo enda mer ære. Mange kom bort og gratulerte og sa han var det vakreste de hadde sett, og elsket bevegelsene hans, syns vi var stilige ilag osv. Noen spurte hvorfor han ikke var avlshund enda, og hvor han var fra, hvem som eide han og også her var det interesserte tispeeiere. ;)

Gratulere utrolig mye igjen vennen! Det var utrolig gøy å få lov til å stille han ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke de største resultatene å skryte av, men for meg ble det en skikkelig opptur idag.

Av 19 hanner ble det delt ut 6 CK og Qui var en av dem, fra BK :wub: Han var sååå flink, vi ble kalt inn i ringen, men dommer var igrunn ikke klar for neste klasse så vi ble stående og vente i ca 10 min og skrangleverket rørte ikke på et hårstrå, men sto og sto og sto som om noen hadde limt han fast i gulvet. Så kom hun da og han sto som en påle mens hun klemte og kjente. Ut å løpe og idag bare klaffet det skikkelig, lette, fine og lange arabersteg, han tok virkelig ut steget sitt idag, noe jeg har savnet tidligere. Han fikk en knall-kritikk med MYE exc :D Og at han slo ut flere gode championer var i seg selv en "seier" for meg.

Så var det Zetussen sin tur og jammen dro hun ikke til med CK fra BK hun også. Damen har en tendens til å bli melsekk når hun krysser ringbåndet, men ikke idag. Lurer på om Qui hadde en liten pep-talk med henne for jammen tok hun ikke ut steget idag hun også så det var en fryd å vise henne. Da dommer hadde hentet inn alle til BTK sa hun at denne line-up'en var av meget høy kvalitet, dette var exc tisper av saluki og hun takket oss alle for at vi hadde kommet for å vise henne våre flotte hunder. Fy flate, jeg ble faktisk litt rørt jeg, er ikke ofte en dommer sier sånt før de plasserer!

Det ble ingen plassering på mine idag, men jeg er STORfornøyd med to CK og at de begge var så nydelige individer å vise, jeg følte virkelig et ring-samarbeid med hundene idag.

*og det gjorde heller ingenting å få velpresentert på kritikken da, fnis*

Store grattis til alle fornøyde, om det nå ble BIR, cert, titler whatever, og håper dere hadde en like fin dag som jeg hadde ;)

Gratulerer så mye igjen. Jeg ble helt med når jeg stod der og så på jeg. Kjente noen tårer som presset på i øyekroken og sånn :D . Kjempemoro :D

Ellers gratulerer masse til alle andre. Kjempefint at Norma klarte apporten Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke de største resultatene å skryte av, men for meg ble det en skikkelig opptur idag.

Av 19 hanner ble det delt ut 6 CK og Qui var en av dem, fra BK :D Han var sååå flink, vi ble kalt inn i ringen, men dommer var igrunn ikke klar for neste klasse så vi ble stående og vente i ca 10 min og skrangleverket rørte ikke på et hårstrå, men sto og sto og sto som om noen hadde limt han fast i gulvet. Så kom hun da og han sto som en påle mens hun klemte og kjente. Ut å løpe og idag bare klaffet det skikkelig, lette, fine og lange arabersteg, han tok virkelig ut steget sitt idag, noe jeg har savnet tidligere. Han fikk en knall-kritikk med MYE exc :wub: Og at han slo ut flere gode championer var i seg selv en "seier" for meg.

Så var det Zetussen sin tur og jammen dro hun ikke til med CK fra BK hun også. Damen har en tendens til å bli melsekk når hun krysser ringbåndet, men ikke idag. Lurer på om Qui hadde en liten pep-talk med henne for jammen tok hun ikke ut steget idag hun også så det var en fryd å vise henne. Da dommer hadde hentet inn alle til BTK sa hun at denne line-up'en var av meget høy kvalitet, dette var exc tisper av saluki og hun takket oss alle for at vi hadde kommet for å vise henne våre flotte hunder. Fy flate, jeg ble faktisk litt rørt jeg, er ikke ofte en dommer sier sånt før de plasserer!

Det ble ingen plassering på mine idag, men jeg er STORfornøyd med to CK og at de begge var så nydelige individer å vise, jeg følte virkelig et ring-samarbeid med hundene idag.

*og det gjorde heller ingenting å få velpresentert på kritikken da, fnis*

Store grattis til alle fornøyde, om det nå ble BIR, cert, titler whatever, og håper dere hadde en like fin dag som jeg hadde ;)

Hurra, gratulerer :D

Og gratulerer Tatijana :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa Ola ble norsk vinner for tredje året på rad, men måtte for første gang "nøye" seg med BIM-rosetten (BIR-tispa ble også norsk vinner for tredje året på rad).

Hukommelsen sviktet meg i går, så jeg skrøt nok litt for mye - Ola ble norsk vinner i år og i fjor, men i 2007 var det en annen hannhund som sto på topp. Tiviniro's Harley Davies - som forresten ble BIS avlshund på norsk vinner både i år og i fjor, sterkt gjort!

Sånn, da farer jeg ikke med løgn på Hundesonen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så slitne....

Vi var ikke kjent med dommeren, det resulterte i at vi tok med oss litt forskjellige, stort, lite, kraftig, ikke så kraftig osv... alt i alt hadde vi med oss 7 hunder.

Første mann ut var Regin, han endte med en hp - eneste junior hann med hp :-)

Boromir ble målt til 40cm, så han røk ut på en blå med en fin fin kritikk.

Tarzan røyk ut på en rød.

Først av tispene ut var Betty, hun vant sin klasse - med en hel annen deltaker :D og fikk ck!

Neste mann ut var Tjorven og Svava, begge to fikk rødt i første omgang. Men i beste tispe klasse ble svava slått ut og Betty og Tjorven ble stående igjen og resultatet endte med: Tjorven ble beste tispe og BIM - og dermed NORSK VINNER 2009! Veldig morro, da hun også ble NV-07! Og fordi det er fra Helene´s eget oppdrett. Nummer to var Enden´s Dagny Hjertedatter - og nummer tre, med CERT! var BETTY!

Av 20 tisper ble det utdelt 4 ck! Hvorpå vi stod for to av dem!

åååååh, så morro!

Da det endelig gikk opp for meg at Betty fikk certet - OG at Tjorven ble Norsk Vinner så klarte jeg ikke holde meg å begynnte å gråte :wub: Jeg skikkelig huttret og hulket i glede, ustoppelig og drittflau gikk jeg inn i ringen og tok Bir - Bim bilder. Det var skikkelig flaut, men ekte følelser og jeg var SÅ glad som tårene viste.... *fnis*

BIR ble forresten Adens Mullige Malte Mandelklubb - Pappa til Tarzan - Bestepappa til Betty! HEIA FAMILIEN!I en alder av 8-9år, ikke gale om jeg får si det selv :-)

Tarzan sin bror - onkel til Betty ble Ny Norsk Champion og heter nå : S N uch Haritza´s Tuffe Nuffe :D

Gratulerer så mye :D Det er resultater å være fornøyd med. Synd jeg måtte gå før dere var helt ferdige i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :wub: Det er resultater å være fornøyd med. Synd jeg måtte gå før dere var helt ferdige i ringen.

Sikkert like greit.... jeg var i en helt annen verden, gråt og gråt og gråt... , det ble liksom for sterkt for en svak sjel :D Veldig koselig å hilse på deg igjen, selv om jeg ikke var så sosial med nerver på topp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg endelig fått oppdatert sider og oppdatert meg selv her inne :wub:.

Kjempegrattis til alle dere som har fått knallgode resultater i helga - det er en imponerende samling flotte og flinke hunder vi har ;).

For min del gikk det ikke helt til topps, men vi er veldig fornøyd likevel ;). Willersen ble 3. beste hannhund med CERT etter pappa Boss som ble BIR for tredje året på rad, og Pontrix Fawn Billy som jo har en lang merittliste på baken fra før ;). Det var ikke all verdens konkurranse om certet i hannhundklassen da - av 5 påmeldte i junior, unghund og åpen var det kun tre som møtte og bare Willy fikk CK - så da var det jo ikke noen spennende konkurranse om certet i grunnen :D.

På tispesiden var det Willys "date" som gikk til topps, i år som i fjor - og hun ble dermed NV09 :D. Veldig morsomt.

Ellers var det kjempehyggelig at en rekke soniser stakk innom rasestanden vår i løpet av helga :D. Veldig trivelig å treffes ;).

Forresten var både Babs og Willy med på rasestanden og fikk hilst på massevis av folk i løpet av helga - og overraskende nok oppførte Willy seg stort sett utmerket *flir*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del gikk det ikke helt til topps, men vi er veldig fornøyd likevel ;). Willersen ble 3. beste hannhund med CERT etter pappa Boss som ble BIR for tredje året på rad, og Pontrix Fawn Billy som jo har en lang merittliste på baken fra før :D. Det var ikke all verdens konkurranse om certet i hannhundklassen da - av 5 påmeldte i junior, unghund og åpen var det kun tre som møtte og bare Willy fikk CK - så da var det jo ikke noen spennende konkurranse om certet i grunnen :D.

På tispesiden var det Willys "date" som gikk til topps, i år som i fjor - og hun ble dermed NV09 :wub:. Veldig morsomt.

Gratulerer med CERT. Det må jo bli en god match med de to :D

Forresten var både Babs og Willy med på rasestanden og fikk hilst på massevis av folk i løpet av helga - og overraskende nok oppførte Willy seg stort sett utmerket *flir*.

Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt; gratulerer så mye til alle som har fått fine resultater og bedre lykke neste gang til de som ikke helt hadde dagen.

Da er vi endelig kommet hjem etter en lang tur til østlandet... ikke bare bare å kjøre over fjellet med kolonne og forrykende snø hele natta!

I alle fall. Av de 6 hannene ble det delt ut kun en CK så det ble ikke noen konkurranse om beste hann. Amigo ble nr 2 med flat rød i championklassen (3 deltakere) med god kritikk. Den ene championhannen røyk ut med blått da han ikke ville vise seg for dommeren og den andre endte opp som BIM og NV-09.

Blant tispene ble det Amigo sin mamma som vant tispeklassen samt ble BIR og NV-09 :D I gruppa ble hun uplassert. I avlsklassen ble hun BIS 4.

De klarte også å lokke meg til å gå raseparade... iført tresko, skaut, kjortel og skjørt samt med en korg tulipaner i armkroken og ei bikkje med det friesiske flagget som skjerf :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...