Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemmelagede hundeleker


Guest Dratini

Recommended Posts

Denne tråden har sitt utspring fra "Akkurat nå..."-tråden.

Det er flere som lager leker til sine hunder, og hva er vel bedre enn å kunne lage noe selv istedet for å kaste ødelagte plagg, tepper o.l.?

Legg gjerne ut bilder og beskrivelse av hvordan dere har laget lekene :D

(skriver hun som skal gå til angrep mot 2 tepper her snart :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fletter vanlige fletter av forskjellige typer stoff (fleece er jo veldig populært), samt firkantige og "runde" fletter med ball e.l. på, slik som disse i fleece eller annet stoff (bommulsstoff er en hit her). Flettede ringer er også artig.

Også lager jeg tauknuter (slike som er knyttet som store baller i enden) av lær eller tau. Populære saker :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fletter vanlige fletter av forskjellige typer stoff (fleece er jo veldig populært), samt firkantige og "runde" fletter med ball e.l. på, slik som disse i fleece eller annet stoff (bommulsstoff er en hit her). Flettede ringer er også artig.

Også lager jeg tauknuter (slike som er knyttet som store baller i enden) av lær eller tau. Populære saker :ahappy:

Hvordan fletter du de runde/firkantede flettene? Ser for meg at det er enda bedre å bite i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fletter vanlige fletter av forskjellige typer stoff (fleece er jo veldig populært), samt firkantige og "runde" fletter med ball e.l. på, slik som disse i fleece eller annet stoff (bommulsstoff er en hit her). Flettede ringer er også artig.

Også lager jeg tauknuter (slike som er knyttet som store baller i enden) av lær eller tau. Populære saker :ahappy:

Hvordan fletter du de runde/firkantede flettene? Ser for meg at det er enda bedre å bite i.

jeg lurer også på dette, + hvordan man lager de tauknutene Mailin nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, supert. Takk for link. :ahappy:

Jepp, er den metoden jeg bruker. Om man fletter "i ring" lager man mønster i ring.. Om man fletter fram og tilbake så blir det firkantig mønster og mer firkantig form på leken. Disse gir mer strikkfølelse enn vanlige fletter, og holder fasongen lengre :D Dessuten trenger man ikke å knyte de i endene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er den metoden jeg bruker. Om man fletter "i ring" lager man mønster i ring.. Om man fletter fram og tilbake så blir det firkantig mønster og mer firkantig form på leken. Disse gir mer strikkfølelse enn vanlige fletter, og holder fasongen lengre :ahappy: Dessuten trenger man ikke å knyte de i endene.

Men hvordan lager man de tauknutene.? De som har sånn ball i enden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NSB teppene som man får på nattoget er geniale til å lage drakampleker av. Eneste er jo at fargen ikke er så fin da, men man kan vel ikke klage når det blir gratis og fine leker. :D En annen ting som er en stor favoritt her i huset er en leke laget av en falsk pels som satt på hetten til en gammel jakke. Sydde den bare samme og satte på et langt håndtak så fungerte den utmerket til å kampe med. Hadde aldri kommet på å bruke den til leke hadde det ikke vært for at Fie stjal den når jeg skulle hive den :ahappy: Ellers lager jeg også løsbitt til runderingen og metallapporten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fletter vanlige fletter av forskjellige typer stoff (fleece er jo veldig populært), samt firkantige og "runde" fletter med ball e.l. på, slik som disse i fleece eller annet stoff (bommulsstoff er en hit her). Flettede ringer er også artig.

Også lager jeg tauknuter (slike som er knyttet som store baller i enden) av lær eller tau. Populære saker :innocent:

De på bildene var fine! Det her skal jeg prøve :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så avanserte leker, vi. Tok et koppehåndkle og knøt én knute i enden. Har aldri funnet noe så populært som det. :whistle:

Vi bruker å gjøre slikt til valpene vi har. Men da dynker vi kopphåndkleet i vann og presser ut mesteparten av vannet. Så legges den i fryseboksen. Når da valpen(e) klør i munnen, tar vi frem disse slik at de kan bite og leke med de. De er da frosset og de gir litt morstand (uten å være knallharde) og at de er kalde er med på å lindre den værste kløen i munnen :thumbsup:

Jeg brukte denne metoden da jeg flettet fleeceleker til hundene:

http://animatedknots.com/crownsinnet/index...imatedknots.com

WEEEEEEEEEE!! Den beste siden jeg har vært borti til nå :innocent:

Der var det flere typer som helt klart skal prøves ut her hjemme :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Har ikke så avanserte leker, vi. Tok et koppehåndkle og knøt én knute i enden. Har aldri funnet noe så populært som det. ;)

Det er populært her også, men ett sånt håndkle rakner jo etter et par treningsøkter, så da blir det mer økonomisk å flette noe. Bikkja bryr seg fint lite om formen på leka, men det er jo greit med noe som holder litt.

Jepp, er den metoden jeg bruker. Om man fletter "i ring" lager man mønster i ring.. Om man fletter fram og tilbake så blir det firkantig mønster og mer firkantig form på leken. Disse gir mer strikkfølelse enn vanlige fletter, og holder fasongen lengre :) Dessuten trenger man ikke å knyte de i endene.

Sånne firkanta fletter lager jeg og. I fleece. Men du, har du funnet ut hvor man får kjøpt sånn "tau" som oppdrettern til Lira lagde av? Eller er det noen andre som vet hvor man får kjøpt ferdig eh stoff i remser/som tau. Sånn som brukes til å lage filleryer av (om man kjøper og ikke bare river opp filler selv). Dete var skikkelig dårlig forklart. Mailin hjelp! Jeg innbiller meg at det ikke trekker like mye vann som fleece...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er populært her også, men ett sånt håndkle rakner jo etter et par treningsøkter, så da blir det mer økonomisk å flette noe. Bikkja bryr seg fint lite om formen på leka, men det er jo greit med noe som holder litt.

Sånne firkanta fletter lager jeg og. I fleece. Men du, har du funnet ut hvor man får kjøpt sånn "tau" som oppdrettern til Lira lagde av? Eller er det noen andre som vet hvor man får kjøpt ferdig eh stoff i remser/som tau. Sånn som brukes til å lage filleryer av (om man kjøper og ikke bare river opp filler selv). Dete var skikkelig dårlig forklart. Mailin hjelp! Jeg innbiller meg at det ikke trekker like mye vann som fleece...

JAAA det har jeg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten til BCn vår var om vi la et par godisbiter under en suppetalerken eller en kopp eller noe, også skulle han velte de, for å nå taki godbiten. Holdt på lenge, ble aldri lei :hyper:

Hender at vi gjør det her hjemme også, men vanskelig å bruke dette som belønning når man er ute og trener :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekk tråd, Luno har fått seg et par-tre nye leker leker allerede, og jeg har gått amok på Jysk og hamstret fleecetepper og tennisballer :blink:

Fant ellers denne på youtube, hvordan å avslutte de rund/firkantknutene uten å få "palmelooken", om det er av interesse for noen: http://www.youtube.com/watch?v=W2Lt3SRlvCI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...