Gå til innhold
Hundesonen.no

Utvidet "stavekontroll"?


Recommended Posts

Forumet har en flott "stavekontroll" som stopper banneord, endrer kos til kos og klem til klem osv. Er det mulig å utvide denne til å gjelde også en annen stadig oftere brukt "skrivefeil", som forstyrrer språket? Jeg tenker på hauger av punktum etter hverandre. Ville det vært teknisk mulig å legge inn en sperre slik at uansett hvor mange punktum man skrev så viste sonen kun 2-3 f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Forumet har en flott "stavekontroll" som stopper banneord, endrer kos til kos og klem til klem osv. Er det mulig å utvide denne til å gjelde også en annen stadig oftere brukt "skrivefeil", som forstyrrer språket? Jeg tenker på hauger av punktum etter hverandre. Ville det vært teknisk mulig å legge inn en sperre slik at uansett hvor mange punktum man skrev så viste sonen kun 2-3 f.eks?

Denne støtter jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enig, hvis det går an å endre over 3 til kun 3, men mens 1 eller 2 fortsatt er 1 eller 2. Jeg mener svært forskjellige ting med 1 punktum, 2 punktumer og 3 punktumer. Selv om kanskje ikke alle andre oppfatter det. Det er en form for å uttrykke tonefall, eller tanken bak, for min del. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enig, hvis det går an å endre over 3 til kun 3, men mens 1 eller 2 fortsatt er 1 eller 2. Jeg mener svært forskjellige ting med 1 punktum, 2 punktumer og 3 punktumer. Selv om kanskje ikke alle andre oppfatter det. Det er en form for å uttrykke tonefall, eller tanken bak, for min del. :rolleyes2:

Enig med deg i det om at 1 punktum fortsatt er et punktum, men hva er forskjellen i tonefall eller tanken bak 2 og 3 punktumer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det vel ikke være verre enn å la dette gjelde punktum også?

Sant nok, men jeg er enig med Nowisclee om at forkortningen ikke bør begynne før ved mer enn tre prikker. Jeg mener også noe forskjellig med prikkene mine, haha! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men jeg er enig med Nowisclee om at forkortningen ikke bør begynne før ved mer enn tre prikker. Jeg mener også noe forskjellig med prikkene mine, haha! :lol:

Dette er jeg faktisk enig i. Litt meninger er det jo ved disse... *flir* Men stopp der da! *trygler Espen om å lage en slik sperre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil - rett

dusje - dusje

gjelder - gjelder

forskjellig - forskjellig

nysgjerrig - Nysgjerrig

valp - valp

Hverken - verken

Det er lov til å skrive hverken, da - det er bare mer konservativt enn verken. Fortsetter lista:

Feil - rett

dusje - dusje

gjelder - gjelder

forskjellig - forskjellig

nysgjerrig - Nysgjerrig

valp - valp

skjønner/skjønner - skjønner (i alle former)

Interessangt/intressant/intrissangt/osv - interessant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil - rett

dusje - dusje

gjelder - gjelder

forskjellig - forskjellig

nysgjerrig - Nysgjerrig

valp - valp

skjønner/skjønner - skjønner (i alle former)

Interessangt/intressant/intrissangt/osv - interessant

sjekke - sjekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...