Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

NKK Hamar

Recommended Posts

Del gleder og sorger, juble og gråte - det har allerede gått fire timer av årets norsk vinner-utstilling!

Jeg har jo delt litt allerede, men for å oppsummere

Luna 1, 4 jk

Mille 1, 3 jk med ck

Loke 1,2 jk med ck

Dennis 1,1 chk med ck, beste hannhund, norsk vinner -08 og BIM!

Hans fulle tittel blir da N Fin U ch NV-08 Kingwanas Dinari

:whistle:

Oppdretteren til jaktlykke her på sonen fikk beste avlsklasse med HP og 2. beste oppdretter m/ HP.

Er vel omtrent første gangen i Norge med en avlsklasse av den rasen i storeringen, så gleder meg til å høre hvordan det har gått :whistle:

Forumet fortsetter under annonsen

Jøss, så rart... Sitte på jobben og vite at det pågår der i Vikingskipet.

Jeg har på INGEN måte kommet i noe "Norsk Vinner-modus" ennå, og lurer på når det skal komme..

Har to hunder å børste og bade, men skal jo ikke stille før på søndag, så jeg har jo god tid sånn sett.

Grattis til gode resultater "so far" !

2 x NV 2008 - kjempebra! Men hvor mange blir det i løpet av helgen??

Susanne

Jøss, så rart... Sitte på jobben og vite at det pågår der i Vikingskipet.

Jeg har på INGEN måte kommet i noe "Norsk Vinner-modus" ennå, og lurer på når det skal komme..

Har to hunder å børste og bade, men skal jo ikke stille før på søndag, så jeg har jo god tid sånn sett.

Grattis til gode resultater "so far" !

2 x NV 2008 - kjempebra! Men hvor mange blir det i løpet av helgen??

Susanne

Når stiller du Susanne? og hvilken ring? Jeg vil se på! :whistle:

Gratulerer med resultater! :)

Stemmer at Memphis ble norsk vinner, ja! Fine gutten, både jww-08 og nv-08, bare 19 mnd gammel. Han ble BIM, slått av tanten sin (også fra kennel Rugdelia) som er INT uch og norsk vinner-04. Dommeren likte Memphis veldig godt, men han trengte enda en 12 mnd for å komme seg helt i bevegelsene. Tanten ble også 4BIG i gruppen, og i oppdretterklasse fikk vi HP og ble 3BIS oppdretter! :whistle:

Kjempegrattis til NV08 !! Det var en bra start på Norsk Vinner, det :whistle:.

Jeg kan melde at min gamle Lotta's barnebarn N UCH Precieux Bijou Carpe, med fører Tina Nøkleholm, vant LP kl 1 i dag med hele 191 poeng og ble dermed også vinnere av HP Pettersens Minnepokal !! Pappa'n Rocky (Mezzoforte Something Special) skulle startet i elite, men måtte trekkes pga skade i foten.

Er det noen som har hørt noen LP resultater?

Gikk klasse I selv i dag men "kjenner" ingen soniser/doggiser men vet at i denne klassen ble topplasseringen slik:

1 En herlig svart Briard - en nytelse å se denne ekvipasjen

2 en spretten og kvikk Kelpie

3 delt mellom en flott Risensnauzcher og en Toller

Selv klarte vi å plassere oss som nr. 8 med 174,5 poeng.

De øvrige klassene har jeg ingen snøring på... :whistle:

Har vært med MartineH og sett gode resultater fra hennes kant idag :whistle: Hun vil vel fortelle resultatene selv..

Ellers har jeg sett Huldra, Fanny, Benedicte, wesminster og sikkert fler! Var jo ikke såå mange folk der idag, så regner med det blir fler i morgen.

Oppdretteren til jaktlykke her på sonen fikk beste avlsklasse med HP og 2. beste oppdretter m/ HP.

Er vel omtrent første gangen i Norge med en avlsklasse av den rasen i storeringen, så gleder meg til å høre hvordan det har gått :whistle:

Og det gikk STRÅLENDE! De vant avlsgruppa :P:):D

Det er første gang i historien at norske stabijer har deltatt i avls- og oppdretterklassen - og at de deretter vinner er superbra! Gratulerer så mye - jeg er sååååå misunnelig for at Amigo og jeg måtte være hjemme!

Marco fikk 1jk, 2jkk og HP i dag :whistle: Veldig fornøyd, super kritikk og generellt sett mye skryt og laaange blikk fra andre lapphundeiere :)

Søstera hans fikk 1jk, 1jkk, CK og 3BTK i dag. Ikke verste å hevde seg såpass blant en haug av champion tisper.

Utrolig nok fikk hun faktisk certet som jeg knyttet rundt båndet hennes, men så sa plutselig hun med 2btk'en at certet skulle til henne ettersom at hunden hennes ikke var norsk champion allikevel selv om hun akkurat hadde svart ja på spørsmålet.. Så sånn kan man bli misforstått gitt... hehe, men innmari morsomt var det uansett.

Vi hadde storeslem i agilityringen i dag :whistle:

Hopp kl 2: 0 feil, napp nr.2 og 1.plass(11 sekunder forran nummer 2)

Agility kl 2: 0 feil, napp nr.2 og 2.plass

Filmer i bloggen

Hyggelig å hilse på folk her inne :)

Gratulerer med storeslem Martine - superdyktige er dere! Og grattis til alle andre også med gode resultater!

Gratulerer masse med kjempe resultater til de som har fått det! :whistle: Morro!

*sitte å irritere seg over at jeg ikke kommer meg dit grunnet operasjon........*

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det høres jo ut som om dere er på rett vei. Sånne ting er jo dessverre noe som må jobbes med hver dag hele tiden, hvis ikke er det fort gjort å få tilbakefall.  Når hun er såpass gammel så er det kanskje ikke så mye annet du kan gjøre enn å avlede og belønne for riktig og ønsket adferd tror jeg. Men å trene mye på passering med belønning vil jo etter hvert gi henne en forventning til at det faktisk skjer noe hyggelig ved passering etter hvert, så det vil helt sikkert hjelpe mye å trene mye på det. Bare sørg for å ikke gjøre det for vanskelig. Ha gis avstand der det er mulig 😊 Og sørg også for at godbiten eller belønninga har såpass høy verdi for henne at det funker bra. Finn ut hva hun liker best, pølse, skinke, leke med ball, eller hva det enn måtte være 😊  Har dere no hundetrening i nærheten med sånne fellestreninger med enkel lydighet kan du jo henge deg på der og forklare at du har en usikker hund, og trene med litt avstand til de andre. Så venner hun seg til å ha andre hunder rundt men fremdeles fokusere på deg. 
    • Hun skal jo sove i senga mi, og kommer ikke til å ha vann der. Men kan evt ha en skål ved ytterdøra på vei ut om natta?
    • Ikke fullfôring nei, bare for å få det brukt:)
    • Jeg synes næringsinnholdet ser helt horribelt ut. Altså - den ingrediensen det er mest av - hele 18% endatil - er søtpotet? 
    • Alle hunder på fly til og i Australia må være i cargo. Kun tjenestehunder kan få unntak.
      Når det gjelder import reglene til Australia så er karantene tiden redusert til 10 dager mot 4 uker den gangen jeg vurderte det samme. Du kan lese mer om reglene her, Norge er i gruppe 3: https://www.agriculture.gov.au/cats-dogs/step-by-step-guides/category-3-step-by-step-guide-for-dogs  
  • Nylig opprettede emner