Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

SFX

Recommended Posts

• Svar 246
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg har jo delt litt allerede, men for å oppsummere

Luna 1, 4 jk

Mille 1, 3 jk med ck

Loke 1,2 jk med ck

Dennis 1,1 chk med ck, beste hannhund, norsk vinner -08 og BIM!

Hans fulle tittel blir da N Fin U ch NV-08 Kingwanas Dinari

:whistle:

Skrevet

Oppdretteren til jaktlykke her på sonen fikk beste avlsklasse med HP og 2. beste oppdretter m/ HP.

Er vel omtrent første gangen i Norge med en avlsklasse av den rasen i storeringen, så gleder meg til å høre hvordan det har gått :whistle:

Skrevet

Jøss, så rart... Sitte på jobben og vite at det pågår der i Vikingskipet.

Jeg har på INGEN måte kommet i noe "Norsk Vinner-modus" ennå, og lurer på når det skal komme..

Har to hunder å børste og bade, men skal jo ikke stille før på søndag, så jeg har jo god tid sånn sett.

Grattis til gode resultater "so far" !

2 x NV 2008 - kjempebra! Men hvor mange blir det i løpet av helgen??

Susanne

Skrevet
Jøss, så rart... Sitte på jobben og vite at det pågår der i Vikingskipet.

Jeg har på INGEN måte kommet i noe "Norsk Vinner-modus" ennå, og lurer på når det skal komme..

Har to hunder å børste og bade, men skal jo ikke stille før på søndag, så jeg har jo god tid sånn sett.

Grattis til gode resultater "so far" !

2 x NV 2008 - kjempebra! Men hvor mange blir det i løpet av helgen??

Susanne

Når stiller du Susanne? og hvilken ring? Jeg vil se på! :whistle:

Gratulerer med resultater! :)

Skrevet

Stemmer at Memphis ble norsk vinner, ja! Fine gutten, både jww-08 og nv-08, bare 19 mnd gammel. Han ble BIM, slått av tanten sin (også fra kennel Rugdelia) som er INT uch og norsk vinner-04. Dommeren likte Memphis veldig godt, men han trengte enda en 12 mnd for å komme seg helt i bevegelsene. Tanten ble også 4BIG i gruppen, og i oppdretterklasse fikk vi HP og ble 3BIS oppdretter! :whistle:

Skrevet

Kjempegrattis til NV08 !! Det var en bra start på Norsk Vinner, det :whistle:.

Jeg kan melde at min gamle Lotta's barnebarn N UCH Precieux Bijou Carpe, med fører Tina Nøkleholm, vant LP kl 1 i dag med hele 191 poeng og ble dermed også vinnere av HP Pettersens Minnepokal !! Pappa'n Rocky (Mezzoforte Something Special) skulle startet i elite, men måtte trekkes pga skade i foten.

Skrevet
Er det noen som har hørt noen LP resultater?

Gikk klasse I selv i dag men "kjenner" ingen soniser/doggiser men vet at i denne klassen ble topplasseringen slik:

1 En herlig svart Briard - en nytelse å se denne ekvipasjen

2 en spretten og kvikk Kelpie

3 delt mellom en flott Risensnauzcher og en Toller

Selv klarte vi å plassere oss som nr. 8 med 174,5 poeng.

De øvrige klassene har jeg ingen snøring på... :whistle:

Skrevet

Har vært med MartineH og sett gode resultater fra hennes kant idag :whistle: Hun vil vel fortelle resultatene selv..

Ellers har jeg sett Huldra, Fanny, Benedicte, wesminster og sikkert fler! Var jo ikke såå mange folk der idag, så regner med det blir fler i morgen.

Skrevet
Oppdretteren til jaktlykke her på sonen fikk beste avlsklasse med HP og 2. beste oppdretter m/ HP.

Er vel omtrent første gangen i Norge med en avlsklasse av den rasen i storeringen, så gleder meg til å høre hvordan det har gått :whistle:

Og det gikk STRÅLENDE! De vant avlsgruppa :P:):D

Det er første gang i historien at norske stabijer har deltatt i avls- og oppdretterklassen - og at de deretter vinner er superbra! Gratulerer så mye - jeg er sååååå misunnelig for at Amigo og jeg måtte være hjemme!

Skrevet

Marco fikk 1jk, 2jkk og HP i dag :whistle: Veldig fornøyd, super kritikk og generellt sett mye skryt og laaange blikk fra andre lapphundeiere :)

Søstera hans fikk 1jk, 1jkk, CK og 3BTK i dag. Ikke verste å hevde seg såpass blant en haug av champion tisper.

Utrolig nok fikk hun faktisk certet som jeg knyttet rundt båndet hennes, men så sa plutselig hun med 2btk'en at certet skulle til henne ettersom at hunden hennes ikke var norsk champion allikevel selv om hun akkurat hadde svart ja på spørsmålet.. Så sånn kan man bli misforstått gitt... hehe, men innmari morsomt var det uansett.

Skrevet

Vi hadde storeslem i agilityringen i dag :whistle:

Hopp kl 2: 0 feil, napp nr.2 og 1.plass(11 sekunder forran nummer 2)

Agility kl 2: 0 feil, napp nr.2 og 2.plass

Filmer i bloggen

Hyggelig å hilse på folk her inne :)

Skrevet

Gratulerer masse med kjempe resultater til de som har fått det! :whistle: Morro!

*sitte å irritere seg over at jeg ikke kommer meg dit grunnet operasjon........*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...