Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Min ventetråd

Recommended Posts

Milla

Millie

Molly

Mandy

*Lurer på hvilket navn Marianne har funnet på...*

Duuu, hun kan jo bare hete en ting da.. Blondie:D det kommer til å passe som fot i hose.

Ellers, Debbie (Debbie Harry), Lykke Li (Lykke Li Timotei, svensk artist), Bonnie (Tyler), Katie (Melua)... Åh, men Blondie er jo best!

Jeg synes fremdeles Jolene (eller Joleen? begynte plutselig å lure...) er det kuleste,

men se her vilka balla blues-brudar jag fann:

Bessie (litt likt Josie i lyden)

Lucille

Trixie

Sippie

Fannie May

Ellers har du mere moderne kuule damer som

Latifah

Lauryn

Sharleen

Jazzy igjen, er jo vår egen Radka ikke å forglemme,

...

Men de fra istad er bedre, synes jeg

Jolene og Blondie er fine navn. Men det blir kanskje litt vanskelig å rope Jolene og Josie sammen? De ligner jo en del når du uttaler dem.

Gratulerer en gang til! Lille Josie skal bli storesøster :P

Forumet fortsetter under annonsen
Gratulerer med kommende belgertott, så kjekt! :P Og ikke minst lykke til med navnevalget. Likte Tuppetrolls forslag, med Luca(Tuppetroll, tenker du på Suzanne Vegas sang, "Luka", eller?), men det navnet er mitt! :P

Ja, "my name is Luca. I live on the second floor" *tralle*

Mye tøffe navneforslag her - jeg synes du burde ha et navn som ikke har i ending, siden Josie har det. det blir fort veldig likt :P

Ang. dette med ending.. Mine hunder er iallefall sånn at dersom jeg roper på en, kommer begge, og uansett vet de veldig godt hvem jeg snakker til sånn elelrs (nå har ikke de SÅ like navn da, ZimZim og Knott er jo lett å skille), og jeg vet det er flere som har flere hunder som har det sånn. Jeg ville heller fokusert på å ha et navn som "ligger godt i munnen", som Blondie, Debbie, Luca (men som er et guttenavn i mitt hode), Molly- you name it.

EDIT: og så lenge du ligger unna navn som Jolene, som begynner med samme lyd, så tror jeg heller ikke det er noen fare altså. Det er stor forskjell på Josie og Blondie, selv om de ender likt.

dixi eller trixi :P:P:P:P:P

Eller Hundo? :P

Ang. dette med ending.. Mine hunder er iallefall sånn at dersom jeg roper på en, kommer begge, og uansett vet de veldig godt hvem jeg snakker til sånn elelrs (nå har ikke de SÅ like navn da, ZimZim og Knott er jo lett å skille), og jeg vet det er flere som har flere hunder som har det sånn. Jeg ville heller fokusert på å ha et navn som "ligger godt i munnen", som Blondie, Debbie, Luca (men som er et guttenavn i mitt hode), Molly- you name it.

EDIT: og så lenge du ligger unna navn som Jolene, som begynner med samme lyd, så tror jeg heller ikke det er noen fare altså. Det er stor forskjell på Josie og Blondie, selv om de ender likt.

Ja, det er (ikke helt overraskende) det jeg også har tenkt en del på, det må være noe som er enkelt å uttale, lett å huske og gjerne feminint... Og gjerne noe fra en sanger el.l. :P Kresen, jeg? :P

Takker for alle gode forslag :P Tenkte jeg skulle sette opp en "Topp ti"-liste snart...

Ja, "my name is Luca. I live on the second floor" *tralle*

Mye tøffe navneforslag her - jeg synes du burde ha et navn som ikke har i ending, siden Josie har det. det blir fort veldig likt :P

Den er fiiin :P

Luca er egentlig et veldig fint navn synes jeg. Det er litt "unisex" synes både hanner og tisper kan hete det.

For meg er Luca liksom så portis.. :P Vet om ei krøllete portistispe som heter det. Men jeg synes jo det er fint.. :P

Grattis med valp, da! :P

Hihi.. mange flotte navn her.

Jeg likte godt Lakris og Luka (Liker ikke Luca :P ).

Jeg elsker L-navn.. Er så mange flotte :P .

-Lola

-Lita (Synes Lita var søtt jeg da men)

-Lizzie

-Lettie

-

Jupp.. Din hund, Ditt valg

Gratulerer igjen, Miriam :P

Kaster meg på sangbølgen :P

Tirna (som i Noir)

Atlanta

Ella

Bonnie

Carly

Christa

Pepsi

Dakota

Sammy

Elena

Enya

Eira

Fame

Toca

Sherry

Gipsy

Edith

Julia

Kaoma

Katie

Kelly

Dirty Diana ( :P )

Aisha

Laura

Tanita

Texas

hihi :P

- Satyra

- Tyra

- Aprisa (spansk for "kvikk")

- Perra (spansk for "tispe")

- Kobra el. Cobra

- Ora

Gratulerer, og lykke til med både valp og valg av navn!

EDIT: Likte veldig godt Etsy!

Gleder meg til å se nurket.

Nå har jeg 3 tispenavn på lur som jeg synes er veldig fine, som ikke står oppført under hundenavn på canis osv og som ingen andre hunder jeg har møtt heter. Men ettersom jeg ikke har helt bestemt hvem av de jeg skal bruke så blir detta litt vanskelig:)

Her er noen forslag på tispenavn som har vært på min liste hvertfall:) Karma, Gaya, Cirka, Enya, Arja, Tindra og Collett

Jeg likte godt Lakris og Luka (Liker ikke Luca :P ).

Der SER du, Miriam!

*spent på Topp 10-liste*

Men siden du var litt inne på musikk og ting og tang, har jeg søkt litt på noen jazzartister (av alle ting..) da :P, og kom fram til noe her i hvert fall:

Judy

Mindi

Della

Keely

Jeri

Wesla

Connee

Her er lista med samtlige navnforslag (tror jeg), noen kommer sikkert flere ganger, og jeg har også satt på kommentarer på (de fleste) navnene til hvorfor jeg velger dem/ikke velger dem til "Topp ti".

Jenna - sorry, det blir for mange assosiasjoner til Jenna Jameson

Rosa - Næh... Ikke helt "meg"

Grace - har jeg veldig lyst til å kalle henne, men BP er sterkt i mot det :P Allikevel kommer den med på topp ti

Perle - Næh...

Glede

Pink

My - hehe, det er en intern spøk fra ungdomsskolen og jeg kan knapt si det uten å bryte sammen i latterkrampe ;)

Etsy - litt for likt "etse" (som i syre) for min del

Lily - ja

Lucy - ja

Gypsie - sigøyner?

Glorie - med min bakgrunn blir det litt "feil"

Google - tja...?

Grete - det er mamma det :closedeyes:

Luca - for likt Lucas

Quila

Keyla

Vila

Lakris - ja

Janis (Joplin) nja...

Diva

Donna

Kate

Michelle

Celine

Dion

Ayla

Tina

Jessica

Lene Alexandra

Sillycone

Aylar

Ilja

Imre

Oda

Støy

Liten

Blåndi

Ally

Nelly

Harry

Smule

Blackie

Blossom

Peanut

Carmen

Noir (utt: noàr)

Vinter

Luna

Måne

Tinkerbell

Jolene

Nina

Simone

Etta

Axelle

Billie

Velma

Roxie

Empty (eller "MT" med engelsk uttale)

Monkey

Crazy

Dotti

Dotta

Dotten

Punk

Punky

Sol

Alpha

Milla

Millie

Molly - ja

Mandy

Blondie

Debbie

Lykke Li

Bonnie (Tyler) - ja

Katie (Melua) - ja

Bessie

Lucille

Trixie

Sippie

Fannie May

Latifah

Lauryn

Sharleen

Jazzy - ja

Dixi

Trixi

Miel

Ayla

Embla

Tella

Hera

Lara

Tara

Carmen

Lola

Lita

Lizzie

Lettie

Tirna (som i Noir)

Atlanta

Ella - ja

Bonnie

Carly - ja

Christa

Pepsi

Dakota

Sammy

Elena

Enya

Eira

Fame

Toca

Sherry

Gipsy

Edith

Julia

Kaoma

Katie

Kelly

Dirty Diana

Aisha

Laura

Tanita

Texas

Satyra

Tyra

Aprisa (spansk for "kvikk")

Perra (spansk for "tispe")

Kobra el. Cobra

Ora

Gaya

Cirka

Arja

Tindra

Collett

Judy - for likt Josie

Mindi

Della

Keely

Jeri

Wesla

Connee

Så: Lista, i tilfeldig rekkefølge:

1. Grace (sorry, BP :P)

2. Lily

3. Lucy

4. Lakris

5. Molly

6. Bonnie

7. Katie

8. Jazzy

9. Ella

10. Carly

...hmmm... Jeg føler vel egentlig at det ble en litt annerledes liste enn hva jeg hadde sett for meg som topp ti, men det er nå en gang sånn det er.. Jeg kom også på at jeg helst styrer unna navn som slutter på -a, jeg vet ikke helt hvorfor... Fremdeles er jeg åpen for forslag, og har dere argumenter for hvorfor jeg bør ta med et navn som ikke står på topp ti, så kom med dem :P

Edit: Rettet litt skriveleifer

Lakris! :P

Synes at Bonnie, Ella, Molly og Lucy høres ut som gamle tanter ;)

Lakris passer jo godt til fargen :P

Guest Belgerpia
Så: Lista, i tilfeldig rekkefølge:

1. Grace (sorry, BP :P)

2. Lily

3. Lucy

4. Lakris

5. Molly

6. Bonnie

7. Katie

8. Jazzy

9. Ella

10. Carly

...hmmm... Jeg føler vel egentlig at det ble en litt annerledes liste enn hva jeg hadde sett for meg som topp ti, men det er nå en gang sånn det er.. Jeg kom også på at jeg helst styrer unna navn som slutter på -a, jeg vet ikke helt hvorfor... Fremdeles er jeg åpen for forslag, og har dere argumenter for hvorfor jeg bør ta med et navn som ikke står på topp ti, så kom med dem ;)

Edit: Rettet litt skriveleifer

Stemmer sterkt imot Grace *ler*

Stemmer veldig for Lily eller Ella

Stemmer litt imot Molly, har allerede en Mollybelger (søsteren til Kia)........

Bonnie *ler* Bonnie er airdaleterrier *Fnis*

Myggen

Mille

Q (kju)

Har man nevnt Juba?

Dum og deilig Juba jubaaaaaaaaaa

åsså en morsom en fra mitt veldig private reportoar - IKKE

he he he he

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Drøbak hundehotell har kjøpt opp et stort anlegg og skal etablere seg her i området nå. I avisartikkelen står det "En del av virksomheten blir altså forskning på avl. Man er med i internasjonal forskning på hundeavl, og noe av dette vil altså komme til å foregå på Hovelsåsen. – Vi har samarbeid på det området med flere land i Europa og Australia. Hovelsåsen skal være klar for den delen av virksomheten før det setter i gang, sier Wiik." Hva slags forskning er det de driver med? Vet noen om det er noe seriøst, eller er det forskning som i å utvikle "cobberdog-rasen"?
    • Tror det kan være litt delt og litt avhengig av type hunder. Er det en endeløs etterspørsel etter en gitt type hund, og en endeløs rekke uinformerte valpekjøpere, så fungerer jo det jeg beskriver dårlig. Men for noen raser (spesielt retrieverene som jeg følger mest)  mener jeg å se at de med uregistrerte kull legger seg alt fra klart under til opp mot prisen til seriøse oppdrettere. Jeg tror heller ikke at folk generelt sett er så dumme at de ikke noterer seg at det er forskjell på oppdrettere. At det er åpenbart at noen følger noen retningslinjer, mens andre ikke gjør det. De ville også helt klart notert seg om de som fulgte retningslinjene også hadde en lavere pris enn de som ikke gjorde det og da muligens begynt å tenke seg om. Det blir selvsagt bare synsing fra min side, men jeg tror det ville hatt en begrensende effekt på prisgaloppen. Og jada, useriøse kan tjene godt på lavere priser også, men det er åpenbart at flere vil tiltrekkes avl hvor man kan ta 25-30 000,- pr valp kontra 10 000,-. Den største utfordringen er jo «raser» (les mer eller mindre eksotiske blandinger) som ikke er regulert i utgangspunktet. Ingen raseklubb, NKK helt ute av bildet. Der vil det jo bli vill vest uansett. Nei, ikke enkelt det der.
    • I motsetning til?? Prøvde vel å si omtrent det samme 😜  
    • Kjenner ingen spanske noe særlig (men mange portiser), men mitt inntrykk er at det er noe helt annet, mye mer nerver og lyd. Virker som om spansk og lagotto (italiensk vannhund) har mer tilfelles. 
    • Vel, realiteten er at useriøse oppdrettere (og særlig blandingsoppdrettere) tjener fett uansett om de selger for 10 000,- eller 22 000,- per snute. Det har alltid vært penger å tjene på populære raser og blandinger, bare man er kynisk nok. Derimot kan du ikke drive stort og selge valper for mange hundre tusen i så mange år før du får skatteetaten på nakken, særlig nå i dag som kontantbetaling blir mindre og mindre vanlig. Om det du driver med er skattepliktig eller ansees som hobbyvirksomhet avhenger av driftens mulighet til å gå med overskudd over tid. De som tjener best er nok de som får få nok kull til å gå under skatteetatens radar, men mange nok til at det fungerer som en biinntekt. 
  • Nylig opprettede emner