Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase bruker du i agility?


Kristiin

Recommended Posts

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Jeg trener agility med papillon. Vi har tatt nybegynnerkurs, og han lærer fort og er kjempemorsom å jobbe med- lyser av hele bikkja at han syns det er kjempegøy :getlost:

Har såvidt begynt å trene felthindre med minsten (også papillon), han er bare 7 mnd, så vi tar det veldig rolig, men han også lærer veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg trener og konkurrerer i klasse 3 med den ene welsh springer spaniel tispa mi, og hun elsker det! Hun er lettlært, og gir alt både på trening og på konkurranser. Eneste minuset med henne er at hun ikke har nok "motor" og går derfor ikke så fort som jeg skulle ønske. Men så lenge vi har det morsomt i bana sammen og spesielt at hunden synes det er morsomt, så fortsetter vi å gå agility så lenge hun orker og er i form til det.

Jeg har også ei tispe som jeg trener hovedsakelig på hobbybasis. Hun er vesentlig raskere enn hun som går klasse 3, men pga beinskade, lar jeg henne ikke hoppe så mye på stor. Men uansett så elsker begge hundene agility, og de koser seg masse med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener agility med mine to cavalierer. Vi er ikke veldig drevne, men den ene har tatt bronsemerke. Prøver å trene ukentlig, men får ikke det til alltid. Har meldt oss på ukeskurs til sommeren i år som i fjor - det var kjempegøy og veldig inspirerende å få slik intensiv trening :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har en groenendael på snart 5 år som jeg bruker litt i agility. Prøvde å trene litt med henne for noen år siden men sluttet. Begynte igjen i høst og har vært på noen treninger og et kurs. Hun har ikke kommet så langt, men hun er veldig grei å handle. Er vel helst jeg som trenger litt trening :rolleyes2: Har ikke trent mye felt eller slalom så vi har ikke startet konkurranser, men håper vi fårdet til en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Jobber med grunnferdigheter LP for tiden, skal begynne å trene Agility i løpet av våren. Håpet er å konkurrere. Har en Pekingeser

wow, jeg har faktisk alltid trodd at pekingeser hadde for dårlig "kondis" pga det flate ansiktet til å holde på med så aktive sporter :aww:

der fikk eg meg en liten slap i tryn ihvertfall, må seriøst slutte å forhånsdømme raser tydeligvis :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...