Gå til innhold
Hundesonen.no

Kleiner münsteländer


Wanderlust

Recommended Posts

Jeg vet desverre ingenting om rasen, men skal du ha ny vofse? En jakthund?

Edit; sorry, burde tatt det på pm.

Nei nei nei. Hehe. Er ennå en skoleoppgave egentlig. (litt betatt av denne rasen, og lurer jo litt på det til senere om jeg tar jegerprøven, noe jeg så gjerne vil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg vet om rasen er at naboen har en og at den ligner veldig på min bc! Hehe... det hjelper deg vel ikke spesielt mye tenker jeg.... :rolleyes:

Jeg har nok sett en K.M :) Så det vet jeg.

Er det helt feil at pappa mener den egner seg mest til skogsfugl-jakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei i klassen har kleiner. Veldig trivelige hunder. Ivrige og aktive. Typisk fugglis egentlig. Trur man må ha et ønske om å jakte ellerlignende om man skal ha denne rasen, den trenger hvertfall en den stimuli både psysisk og fysisk ;)

Det som er grunnlaget i oppgaven, jeg kan tenke fremover. Og jeg har veldig lyst til å ta jegerprøven. Så oppgaven går ut på å finne en hund som vil passe til deg, og hvorfor. Men må bare finne ut om denne egner seg til skogsfugljakt.

Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har ikke KM selv, men kjenner flere som har. Som en annen nevnte ( breton ? ) så er KM en allsidig hund, men den er nok kanskje et hakk bedre i skogen enn på fjellet.

KM er en hunderase som er på vei oppover jaktmessig og på lik linje med andre jakthunder bør de brukes til jakt.

KM er en kontinental fuglehund, noe som betyr at den er veldig allsidig, fungerer både i skogen og fjellet, og som regel er de gode på apport. Tror at de i Tyskland blir brukt på hårvilt ( dvs hare osv ) i tillegg til fugl.

:imrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har ikke KM selv, men kjenner flere som har. Som en annen nevnte ( breton ? ) så er KM en allsidig hund, men den er nok kanskje et hakk bedre i skogen enn på fjellet.

KM er en hunderase som er på vei oppover jaktmessig og på lik linje med andre jakthunder bør de brukes til jakt.

KM er en kontinental fuglehund, noe som betyr at den er veldig allsidig, fungerer både i skogen og fjellet, og som regel er de gode på apport. Tror at de i Tyskland blir brukt på hårvilt ( dvs hare osv ) i tillegg til fugl.

:imrgreen:

Takk takk :) Dette hjalp meg nok litt mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...