Gå til innhold
Hundesonen.no

Bare har noen helt generelle spm..


BareLinn

Recommended Posts

Ok..

Noen jeg kjenner har ved et uhell Ufrivillig fått parret tispa si..

Tispen er en hund uten stamtavle.. Eier fikk ikke papirer på hunden,

da hunden ble kjøpt, så den er ikke reg. i NKK...

Så det jeg lurer på..

Hvor stor er sjansen for drektighet ved første parring ?

Når må man til første ultralyd for å se om det er valper der ?

Om hunden er drektig, så vil ikke eier sette di til verden da eieren av hunden

IKKE godtok å parre hunden !

Men hva med abort-sprøye?

Hva er farer med den?

Kun noen generelle spm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Litt lenger ned på denne siden er en tråd som heter "Hvordan bekrefte drektighet" - der finner du svar på noen av dine spørsmål i hvertfall.

Ellers er det absolutt en meget, meget stor sjanse for drektighet selv ved kun en parring - om det så er første gangen for både hann og tispe. En parring er en parring - og på rett dag i løpetiden til tispen er det vel noe slikt som 90% sjanse for at tispen blir drektig, eller noe slikt.. (Det sies i alle fall 80% ved en inseminasjon)

Ultralyd kan gjøres kun rundt 32. dagen (sikkert pluss/minus noen dager hver vei) - lenge før eller etter det er det mindre sjanse for å kunne se noe som helst "fornuftig".

Abortsprøyte kan tas frem til 40.dagen iflg Belgerpia her inne - så det er helt sikkert riktig.

Ha en fin dag!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå så blåser jeg i det!

okay det er min hund!

morra mi sa hu ville ha valper og jeg sa NEi ikke på min hund! og jeg sa klart i fra!

så når jeg var på jobb parra hu bikkja mi med en annen hund vi kjenner som hun"lånte" men den eieren vet ingen ting..

jeg aner ikke hva det er med meg men med en gang jeg tenker på det griner jeg.. akurrat som om bikkja mi ble voldtatt eller noe.. når jeg spurte hvor lenge de hadde oldt på for og finne ut om det hadde blitt noe.. sa hu de holdte på lenge og flere ganger..

jeg er så forbanna og rasende at jeg snart sprekker!

jeg skal ikke ha de valpene på hu!

hun har for dårlig gemyt og jeg vill ikke at ting skal gå galt.

er redd for og miste henne!

hjelp meg? hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din kan umulig være riktig satt sammen. Hun burde holdes langt unna hunden i lang tid, og hvis jeg var deg ville jeg hatt alvorlige problemer med å stole på henne igjen.

Hvis hun har en diagnose kan hun være delvis unnskyldt, og da er det du som ikke passet godt nok på. Ellers er hun bare stokk dum.

Jeg tar forbehold om at hunden faktisk er din, ikke hennes. Mange som har familiehund hvor en av foreldrene i huset er eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette valper til verden er noe som krever masse tankevirksomhet og planlegging. Du virker som en veldig oppegående og ansvarlig jente, Gabriella. Jeg synes du fortjener ros som grep inn i dette og ordnet opp.

Signerer den! Må si det står stor respekt av at du går mot moren din i denne saken... Godt at en av dere er "voksen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du tar ansvar i en slik situasjon. Det virker som en egoistisk og lite gjennomtenkt handling fra moren din sin side. Dersom det er fare for at moren din vil komme til å gjøre noe sånt igjen hadde det kanskje vært lurt å vurdere å sterilisere hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette valper til verden er noe som krever masse tankevirksomhet og planlegging. Du virker som en veldig oppegående og ansvarlig jente, Gabriella. Jeg synes du fortjener ros som grep inn i dette og ordnet opp.

Signerer denne! Godt at det er noen som har tankene på rett sted... Ansvarlig og respektfull avgjørelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Da er timen blitt bestilt! og Tine skal være med oss.! på mandag kl 6. :devil:

det er da to sprøyter av det nye slaget som hun dama sa.. så den blir tatt 2 dager etter hværandre.

morra mi får ikke vite noen ting! jeg hater henne og det kommer til og ta lang tid før vi er mor og datter igjen.. selv om vi bor i samme hus..

Den sprøyta var i tillegg bivirkning fri det var i hværtfall ingen hunder som hadde fått noen så det er enda godt.

blir dyr meen! alt for min baby.! :whistle::P

takk for at dere kommer med komentarer det støtter meg veldig.:P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...