Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebok


Recommended Posts

Jeg har lest den :)

Jeg lærte UTROLIG masse av den. Ser det nå i ettertid hvor masse jeg "overså" før jeg leste den.

Utrolig gøy og teste ut også! Hvis f.eks Pito er helt gal og klatrer på meg så ser jeg til siden og "gjesper". Da stopper hun opp og så ser hun på meg. Så "gjesper" jeg en gang til og gjerne snur hodet til andre siden. Da ser hun vekk og begynner å snuse i bakken. Utrolig morro! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt denne boken = På talefot med hunden "de dempende signalene" av Turid Rugaas. Noen som har lest denne og er den bra? Tror jeg vil igang med og lese den når jeg legger meg :D

Dette er en meget bra bok! Jeg har vært på kurs med Turid selv,og hun er kjempeflink.

Bruker selv mange av tipsene hennes til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calina: Hvilken treningsmetode er du mest for? Klikker eller Nordenstam, eller er du falsk klikkertrener eller falsk Nordenstammer? :D

Vet du? Det aner jeg ikke! Jeg begriper meg ikke på shaping som klikkert,og blir forbanna av Nordenstammere som slenger bikkjene sine i dekk.

Jeg er vel en av de mange tusen som kaller en spade for en spade.Enkelt og greit. Alle de mange hundeskolene med forskjellige ting, tjener null og niks på meg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det også er veldig mange som bruker klikkere på endel ting.. det er jo veldig praktisk for å få hunden til å skjønne at nå, akkurat nå gjorde du noe riktig. det er det jeg bruker den til.. men jeg er ingen klikkertrener- jeg trener med positive forsterkere og tar ALDRI hunden om den gjør en feil.. Er hun derimot bar sta, når jeg VET at dette kan hun, hun bare gidder ikke, eller om hun f.eks rir på søsteren min, da kan hun bli lagt i bakken.. Jeg tror igrunn at å dele opp i forskjellige trenignsopplegg er litt oppskrytt.. Jeg mener, veldig mange føler at klikkertrening eller Nordenstam er tingen, men jeg tror veldig mange bruker oppskriften: ros når hunden gjør noe riktig, overse når hunden gjør noe feil, eller når den ikke forstår, og reaksjon når hunden gjør noe den ikke har LOV til, eller hvis den prøver ut rangen.. I motsetnign til klikkere er jeg helt sikker på at det er rangsystem mellom hunder og mennesker også, ikke bare mellom hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det også er veldig mange som bruker klikkere på endel ting.. det er jo veldig praktisk for å få hunden til å skjønne at nå, akkurat nå gjorde du noe riktig. det er det jeg bruker den til.. men jeg er ingen klikkertrener- jeg trener med positive forsterkere og tar ALDRI hunden om den gjør en feil.. Er hun derimot bar sta, når jeg VET at dette kan hun, hun bare gidder ikke, eller om hun f.eks rir på søsteren min, da kan hun bli lagt i bakken.. Jeg tror igrunn at å dele opp i forskjellige trenignsopplegg er litt oppskrytt.. Jeg mener, veldig mange føler at klikkertrening eller Nordenstam er tingen, men jeg tror veldig mange bruker oppskriften: ros når hunden gjør noe riktig, overse når hunden gjør noe feil, eller når den ikke forstår, og reaksjon når hunden gjør noe den ikke har LOV til, eller hvis den prøver ut rangen.. I motsetnign til klikkere er jeg helt sikker på at det er rangsystem mellom hunder og mennesker også, ikke bare mellom hunder.

Enig her, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det også er veldig mange som bruker klikkere på endel ting.. det er jo veldig praktisk for å få hunden til å skjønne at nå, akkurat nå gjorde du noe riktig. det er det jeg bruker den til.. men jeg er ingen klikkertrener- jeg trener med positive forsterkere og tar ALDRI hunden om den gjør en feil.. Er hun derimot bar sta, når jeg VET at dette kan hun, hun bare gidder ikke, eller om hun f.eks rir på søsteren min, da kan hun bli lagt i bakken.. Jeg tror igrunn at å dele opp i forskjellige trenignsopplegg er litt oppskrytt.. Jeg mener, veldig mange føler at klikkertrening eller Nordenstam er tingen, men jeg tror veldig mange bruker oppskriften: ros når hunden gjør noe riktig, overse når hunden gjør noe feil, eller når den ikke forstår, og reaksjon når hunden gjør noe den ikke har LOV til, eller hvis den prøver ut rangen.. I motsetnign til klikkere er jeg helt sikker på at det er rangsystem mellom hunder og mennesker også, ikke bare mellom hunder.

=D> =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...