Gå til innhold
Hundesonen.no

Blir bare verre og verre her hjemme...


tm100021

Recommended Posts

Jeg har jo som sagt kyssesyken, og det skal mamma utnytte på fult.. Hun vekte meg klokken seks på morgen idag for å fortelle meg at jeg glemte bladet mitt på stua igår, jeg er jo kjempe dårlig og bare gikk opp og gikk ned igjen for å legge meg, orket ikke å krangle, en halv time etterpå begynte Serchaj å pipe, jeg kom meg opp igjen og slapp han ut døra(Jeg har rom i kjelleren alene) Og slapp han inn igjen, han begynte da å tygge på pipeleka hans, noe som ikke bryr meg siden jeg har bestandig på radio og klarer å "koble" ut lyden av pipedyret, døre mi er lukket og døre til trappen er lukket så det er ikke mye de hører, mamma kommer da ned og tar med seg Serchaj og sier at nå er det nok og at det var siste gang han var inne, og at han kan begynne å sove ute igjen(Noe som det er jo alt for kaldt til... det er jo 9 minus nå bare) Og jeg har ikke krefter til å krangle med henne nå... Hun sier masse stygt til meg som gjør at jeg føler meg bare verre.. Og jeg klarer ikke å si noe tilbake eller.. Jeg klarer ikke å gå tur med han og klarer så vidt å mental trene han litt inne korte stunder... Nå får ikke han lov til å være inne, mamma nekter pappa å gå tur med han nå, og jeg besvimer bare ved tanken av å måtte gå ut på tur med han nå.. Han er mildt sagt allerede veldig understimulert... Heldigvis kommer Camilla (Camilla-Joy) til meg på tirsdag så jeg skal utnytte henne så hun kan gå en tur med han for meg :( Hehe... Noen som har forslag hva jeg kan gjøre? Jeg er desperat nå, vurderer til og med muligheten for å sette han bort på kennel, men vet at han kommer til å takle det VELDIG dårlig... Det er bare ca 2 uker til jeg flytter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg hvorfor mora di nekter faren din å gå tur?

Jeg vil bare si at jeg syns skikkelig synd på deg, og når du attpåtil har kyssesyken.

Men ingen god venninne som du kan sette bort hunden til da? Sånn til du får flytta?

Håper virkelig det ordner seg til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da dette er ikke bra, når du har kyssesyka så skal du faktisk være masse i ro, kanskje du får dra med deg foreldra dine til legen din slik at han/ hun kan fortelle de åssen det funker å ha kyssesyka osv..Ellers så bør de forstå at du er sjikkelig dårlig da å burde se dette på formen din. Har alldrig hatt det selv men hvet en del som har hatt det og de var kjempe dårlig da :( Har du ikke noen venninder da som kan komme å lufte han litt eller kan ha han hos seg noen dager eller bare stimulere han litt? Jeg syntest kjempe synd på deg nå, å tanke på at han skal på kennel osv å du sier han ikke takler det. Jeg skjønner dette veldig godt da min hund hadde nok heller ikke takla kennel så lenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen venner/bekjente i nærheten som kan enten ha ham eller avlaste deg med ham? Det er fryktelig viktig at du får ro nå, så ikke kyssesyken setter seg, om din mor har trøbbel med det så ta henne med til legen eller be legen ringe/skrive et skriv. Been there done that.

Ellers kan jeg vel bare si jeg skulle ønske jeg var nærmere deg akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, stakkars deg. jeg har fulgt med på alle innleggene dine, og syns det er synd at du skal ha det slik hjemme :(

hadde jeg bodd i nærheten så skulle jeg ha tilbudt meg at han kunne få turer og eventuelt at han kunne ha bodd hos oss.

jeg er veldig klar over hvordan kyssesyken er, den forrige samboeren min hadde det. og han ble sykemeldt i 1 1/2 mnd, og han var skikkelig syk altså!!! :P jeg var syk jeg og, men to ganger testet jeg meg uten utslag. men jeg syns å ha hørt at det er 50/50 sjanse om det vises på testen (?) så jeg tror kanskje jeg hadde det.

jeg syns du skal kanskje lete opp noen artikler om kyssesyken slik at moren (og faren) din kan lese, for dette er ikke noe å spøke med!! eventuelt kanskje få henne med deg til legen neste gang du skal.

for har man kyssesyken så er man seriøst syk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyssesyken kan være veldig alvorlig å tulle med. Det er en veldig kraftig sykdom så hvis man ikke får nok vile så kan det nok bli nesten direkte farlig!

Hadde jeg bodd nærmere så skulle jeg gjerne ha hjulpet deg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg at foreldrene dine drar dette en smule altfor langt!!! Blir rasende over å høre hvor dårlig det går an å oppføre seg. En ting er hva de mener om hunden, men fy fa------ du er alvorlig syk jente, og det burde de i det minste ha forstand til å forstå!

Pokker heller, hadde jeg hatt penger så ville jeg kommet meg avgårde og hjulpet deg samt gitt foreldrene dine en verbal leksjon.

Sertifikat for å ha hund, men fy pokker-sertifikat for å få lov til å få barn også.

Min mening, KNURR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for forslagene, legen forklarte til mamma første dagen jeg var der hva det gikk ut på men virker som om hun ikke helt.. Ja veit ikke hvordan jeg skal forklare det, vel uansett så har onkelen min sagt at han kan ha han hos seg om dagen når han ikke skal noe( Han bor på gård, kan ikke så veldig mye om hunder, men Serchaj får gått løs og lekt med en flat hele dag så han får i hvertfall gjort noe om dagene:)

Camilla, det gjør ingen ting;) Hvis du vil kan jeg være med deg så kan vi ta bussen videre til meg etter det`? Vi kan snakkes på msn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for forslagene, legen forklarte til mamma første dagen jeg var der hva det gikk ut på men virker som om hun ikke helt.. Ja veit ikke hvordan jeg skal forklare det, vel uansett så har onkelen min sagt at han kan ha han hos seg om dagen når han ikke skal noe( Han bor på gård, kan ikke så veldig mye om hunder, men Serchaj får gått løs og lekt med en flat hele dag så han får i hvertfall gjort noe om dagene:)

Camilla, det gjør ingen ting;) Hvis du vil kan jeg være med deg så kan vi ta bussen videre til meg etter det`? Vi kan snakkes på msn;)

DET kan du! :P

Pappa henter meg vel etter skolen, også kan han sikkert kjøre oss hjem til deg!

Jeg har skogbruk med Morten på tirsdag da, så jeg er vel ikke ferdig før tre...

Men vi kan snakkes! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...