Gå til innhold
Hundesonen.no

Prøveversjon.

Ulvinne

Recommended Posts

Skrevet

Hvis jeg laster ned en gratis prøveversjon av f.eks dreamwaver,og jeg lager meg en hjemmeside i dette programmet.

Har jeg da lov og laste opp og publisere denne på internett selv om jeg ikke kjøper dreamwaver? Vil denne slutte og funke da prøveversjonen er over?

Guest Per Olav
Skrevet

Hvis jeg laster ned en gratis prøveversjon av f.eks dreamwaver,og jeg lager meg en hjemmeside i dette programmet.

Har jeg da lov og laste opp og publisere denne på internett selv om jeg ikke kjøper dreamwaver? Vil denne slutte og funke da prøveversjonen er over?

Sida vil ikke slutte å fungere for den ligger allerede på serveren, men du får ikke vedlikeholdt den eller lage flere sider etter at prøveperioden er utløpt. Et lite spørsmål bare: hvorfor Dreamveawer som er et omfattende og tungt program (dersom du vil bruke alle mulighetene) - når det finns gratisprogrammer som gjør samme jobben, og dersom du går opp et hakk i kvalitet finns det programmer for en tidel av det som dw koster som er like anvendelige for en vanlig "hjemmesidesnekker" og som produserer like bra sider som de to ovenfor nevnte.

--

Per Olav

Skrevet

Sida vil ikke slutte å fungere for den ligger allerede på serveren, men du får ikke vedlikeholdt den eller lage flere sider etter at prøveperioden er utløpt. Et lite spørsmål bare: hvorfor Dreamveawer som er et omfattende og tungt program (dersom du vil bruke alle mulighetene) - dersom du går opp et hakk i kvalitet finns det programmer for en tidel av det som dw koster som er like anvendelige for en vanlig "hjemmesidesnekker" og som produserer like bra sider som de to ovenfor nevnte.

--

Per Olav

For jeg har bare hørt om DW og Frontpage:)

Så det gratis programmet du la ut,men jeg skjønte ikke så mye. :)

Hva bør jeg laste ned derfra f.eks? Jeg trenger vel ikke hele lista med "ting"?

Guest Per Olav
Skrevet

For jeg har bare hørt om DW og Frontpage:)

Så det gratis programmet du la ut,men jeg skjønte ikke så mye. :)

Hva bør jeg laste ned derfra f.eks? Jeg trenger vel ikke hele lista med "ting"?

Fra http://www.coffeecup.com/freestuff/ kan du laste ned Coffeecup Free HTML editor 8.0. Det er et "det blir det du ser" program hvor du kan legge inn tekst og bilder osv etter behov. Du trenger ikke bruke html-koder for å lage websider, men html ligger i bunnen av alle web-sider, så kodingen får du med på lasset uansett. Dessuten kan det være greit å vite litt om html dersom saker og ting skjærer seg. Dersom du legger musepekeren på det hvite feltet på denne sida, høyreklikker og klikker på "vis kildekode" eller noe slikt, ser du kodingen for denne sida som styres av flere programmer, men html ligger alltid i bunn.

Free image viewer er et bildebehandlingsprogram og

DHTML menu builder er et program for å lage glidende menyer.

HTML editoren har også en innebygget ftp (file transfer protocol) for overføring av filer fra din egen maskin til den serveren hvor hjemmesida di ligger. Du trenger derfor ikke et eget program for det. Editoren er det eneste programmet du trenger for å lage hjemmesidene. Skal du redigere bilder laster du ned image viewer og skal du ha fancy menyer laster du ned menu builder.

--

Per Olav

Skrevet

Fra http://www.coffeecup.com/freestuff/ kan du laste ned Coffeecup Free HTML editor 8.0. Det er et "det blir det du ser" program hvor du kan legge inn tekst og bilder osv etter behov. Du trenger ikke bruke html-koder for å lage websider, men html ligger i bunnen av alle web-sider, så kodingen får du med på lasset uansett. Dessuten kan det være greit å vite litt om html dersom saker og ting skjærer seg. Dersom du legger musepekeren på det hvite feltet på denne sida, høyreklikker og klikker på "vis kildekode" eller noe slikt, ser du kodingen for denne sida som styres av flere programmer, men html ligger alltid i bunn.

Free image viewer er et bildebehandlingsprogram og

DHTML menu builder er et program for å lage glidende menyer.

HTML editoren har også en innebygget ftp (file transfer protocol) for overføring av filer fra din egen maskin til den serveren hvor hjemmesida di ligger. Du trenger derfor ikke et eget program for det. Editoren er det eneste programmet du trenger for å lage hjemmesidene. Skal du redigere bilder laster du ned image viewer og skal du ha fancy menyer laster du ned menu builder.

--

Per Olav

Takk for forklaringen.

Lastet ned så nå skal jeg se om jeg skjønner noe av det.

Hvis ikke skal jeg spamme inboksen din til du blir så leit at du kommer og forklarer meg in person. :):)

Guest Per Olav
Skrevet

Takk for forklaringen.

Lastet ned så nå skal jeg se om jeg skjønner noe av det.

Hvis ikke skal jeg spamme inboksen din til du blir så leit at du kommer og forklarer meg in person. :):)

Helt greit :D Takker for en mulig invitasjon :) Og du - før spamminga - hjelpefila er en fin greie på de fleste program :)

--

Per Olav

Skrevet

Kaffen er klar!

Men du,nå begynner spamminga :)

Jeg har laget en side nå,trykket cool,men da kom det masse html koder,så trykker jeg på visual tab,men da får jeg beskjed om at den kun er tilgjengelig i :FULL versjon.

Må jeg betale for den da eller?

EDIT: Altså får jeg beskjed om og laste ned:free trial download.

Guest Per Olav
Skrevet

Kaffen er klar!

Men du,nå begynner spamminga :)

Jeg har laget en side nå,trykket cool,men da kom det masse html koder,så trykker jeg på visual tab,men da får jeg beskjed om at den kun er tilgjengelig i :FULL versjon.

Må jeg betale for den da eller?

EDIT: Altså får jeg beskjed om og laste ned:free trial download.

Slik jeg forstår teksten på hjemmesida til kaffekoppen skal det være et program for WYSIWYG (what you see is what you get) - altså programmering uten koder. Teksten på "editorsida" http://www.coffeecup.com/free-editor/ er som følger:

"The CoffeeCup Free HTML Editor is a drag and drop HTML Editor with Built-in FTP uploading. It has wizards for tables, frames, forms and fonts and comes with all HTML 4.0 and XHTML tags. The Free version also includes wizards for images, links and a Quickstart so you can create web pages fast.

This is a trimed down version of The CoffeeCup HTML Editor. You can always download the full version here. "

Mitt første forslag er at du ser om det er noen "settinger" som du har oversett?

Send meg gjerne en PM dersom du står fast.

--

PO

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...