Gå til innhold
Hundesonen.no

Mico og Dino, fra militæret


Svedge

Recommended Posts

Nå er jo ikke Mico og Dino mine, men under min tid som hunderøkter på ØHF var det de to jeg likte best og ble mest knyttet til av hundene som var der. Vår jobb gikk ut på å fôre, stelle og lufte hundene når hundeførerene hadde fri eller var ferdig med dagen, i tillegg var vi figuranter og gjorde småjobber her og der på kennelen. Vi røkterne hadde ikke noe spesielt hvoed ansvar for enkelte hunder, men vi fikk jo våre favoritter ;). Alle hundene var schäferhunder, men når vi kom til ØHF var det en Rottweiler som ble avlivet (han var helt loko).

Øverst på listen min var Mico. Jeg fikk 100% tillit til ham og han likeså til meg, en slik tillit til en hund har aldri hatt før, noe jeg heller ikke hadde til de andre hundene der. Han var jo også den mest intelligente av hundene og kroppsspråket hans kunne jeg lese som en åpen bok. Hvis jeg kunne ha fritt valgt en hund idag, så hadde det definitivt vært Mico :). Kommer nok til å savne Mico i mange år fremover...

Mico i blomsterenga:

DSC00393_b.jpg

Mico som koser seg på gressplenen:

Picture080_b.jpg

Picture088_b.jpg

Picture009_b.jpg

Den andre hunden jeg også likte godt var Dino. Når jeg kom dit, var han på vei til å bli voksen, men det var fortsatt litt unghund igjen i den kroppen når jeg dro. Han var en sikkelig vimsekopp og kanskje ikke fullt så smart, men var en skjønn, snill og artig hund med masse personlighet. Mulig han kunne gjort det bra i både felten og ringen med det eksteriøret han har :).

Dino:

DSC00297_b.jpg

Dette trolig ett av de fineste schäferbildene jeg har sett, burde ha vært i en kalender (Dino):

Dino01_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...