Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hund på tur


henrikke

Recommended Posts

Hvilken personlighet er det på vovsepelsen din når det er tid for tur?? :)

-Er det en lokal høvding/ politimann : som gjør det klart for alle hunder på 100 meters avstand at her kommer vi og vi bestemmer reglene her, reglene er : her går vi... B)

-Har du en liten Petter Solberg/ ekstremsport fantast : hurra meg rundt, opp i snøhauger, døv for innkalling, brøytebil i snøen, razzia i småskogen med stokker av ask og or og bjørk som gevinst? :ph34r:

-Eller har du en pratmaker/ velkomst komite' som hilser alt på to og tre og fire, må bare slå av prat, lete litt i lomma til den nye bestevennen etter godis,stråler over å være i midten av verdens rampelys. :icon_fun:

-Kanskje du lufter et drivanker/ potetsekk? En som nekter å gå noe sted, en feridnan som heller vil slappe av i sofaen enn å gå ut i det fri.

<_<

-Muligheten er også at du hanr en liten Paris H /persille blad som haaater å bli skitten, samle opp kvist og kvas eller får snø på labbene.Disse hundene kan kunsten å trippe til det perfeksjonistiske stadium.Enhver ny motgående skikkelse vurderes med skepsis.Mister jeg verdigheten om jeg logrer, tro?? :unsure:

-Selv har jeg en nettsurfer/ geek/biblotekar.

Han svimer rundt i sin egen verden, besatt av lukter på just den andre siden av veien.

han kan prestere å ikke registere noen som går forbi, fordi han har funnet det perfekte "nettsted".. Gjett om han er pålogga, med passord og det hele.. :)

Hvordan er din hund på tur??Det finnes sikkert flere stereotyper enn dette også.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biblotekar/nettsurfer/geek.

Sniffing sniffing sniffing. Hera kan løpe tre fire ganger rundt pluss hoppe over han flere ganger uten at han løfter nese (bortsett fra når hun løper foran å han bare måå sniffe rompe) . Han er og en type pratmaker som skal hilse på de fleste, og aller helst dele ut nusser til kreti og pleti. Men av og til tar sniffinga for mye tid å han glemmer det av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diego er en blanding av det meste.

Han har sine stunder som Petter solberg.

IMG_5158litebilde.jpg

Plutselig kan han finne på å valse rundt i sin egen verden mens i det neste minutt så går han fot med meg..

Hunder er ikke spennende, med mindre de har samme farge som Diego.

Er det en stor søledam forann han, hvorfor ta omveien å gå rundt? Gå rett igjennom samme hva det er..

Cody er full fart, men er rolig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, Hamlet er vel litt mer som en formel 1 fører. Han er høyt og lavt før du rekker å få det med deg.. Og innkallingen sitter ikke akkurat perfekt :)

Mens han andre tassen (Benny), er klistret inntil foten min meste parten av turen, men må sniffe litt her og der og selfølgelig markere litt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken personlighet er det på vovsepelsen din når det er tid for tur?? :)

-Er det en lokal høvding/ politimann : som gjør det klart for alle hunder på 100 meters avstand at her kommer vi og vi bestemmer reglene her, reglene er : her går vi... B)

-Har du en liten Petter Solberg/ ekstremsport fantast : hurra meg rundt, opp i snøhauger, døv for innkalling, brøytebil i snøen, razzia i småskogen med stokker av ask og or og bjørk som gevinst? :ph34r:

-Eller har du en pratmaker/ velkomst komite' som hilser alt på to og tre og fire, må bare slå av prat, lete litt i lomma til den nye bestevennen etter godis,stråler over å være i midten av verdens rampelys. :icon_fun:

Jepp, her har du allerede beskrevet ask på tur :) nesten skummelt hvor identiskt dette og ask var :) Alt dette kommer ofte på en gang :)

synd det ikke er lyd på bilder, for her har han raptus, og bjeffer på en gang :D

ask1009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya er han fugelen i den ene tegnefilmen som sier *miiip miiip* og løøøper fremover...

nå har vi jo en innkalling som funker da :)

når vi går i bånd så går hu fint, med mindre hu er bakerst :)

hehe...

skal helst sniffe litt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla er velkomstkomité, men hun rekker ikke opp til noens lommer. Hun skal hilse på alt og alle som går forbi, og legger seg ned på ryggen når folk er 50 meter unna(hun liker å bli klødd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Lilly er deffinitvt petter solberg med en liten touch of den nye parfymen kallt HYPERAKTIV :)

Og Ellers er hun mafia boss på avstand, men kommer de nærmere blir hun forvandlet til Paris Hilton. Som hverken hilser og overlegen delux. Ellers bjeffer hun og knurrer på avstand men gir blaffen i alle som kommer nærmere. Så lenge det ikke er bitte små barn for de elsker hun. Problemet er bare at da skall hun leke og bjeffe og da blir små barn ofte redd og hun blir misforstått stakkar :)

Mimmy er velkommst kommite og søt og snill mot alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken personlighet er det på vovsepelsen din når det er tid for tur?? :)

-Har du en liten Petter Solberg/ ekstremsport fantast : hurra meg rundt, opp i snøhauger, døv for innkalling, brøytebil i snøen, razzia i småskogen med stokker av ask og or og bjørk som gevinst? :ph34r:

-Eller har du en pratmaker/ velkomst komite' som hilser alt på to og tre og fire, må bare slå av prat, lete litt i lomma til den nye bestevennen etter godis,stråler over å være i midten av verdens rampelys. :icon_fun:

En 50/50 blanding av disse 2 så har du belgerkrapylet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispen min går bare å tussler for seg selv. Hun må passe på å tisse der hvor alle andre har tisset, og det skal skje på 3 ben :rolleyes: Kommer det folk skal hun bort å hilse. Ellers passer hun hele tiden på at jeg er i nærheten, og kommer uansett når jeg roper.

Hann hunden: Der er det mer petter solberg. Det kjekkeste han vet om er når jeg sier "springe". Da tar han ut så bare det. Så kommer han tilbake. Så sier jeg "springe", så har han seg en ny tur.

Når begge er med er det full fart hele tiden. Kommer det folk, er det første mann bort å hilse mest mulig på folkene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...