Gå til innhold
Hundesonen.no

I dag fikk Puma slippe

Aya

Recommended Posts

Etter måneder med veterinærbesøk og stadig synkende vekt/økende problemer fikk pumaen min slippe i dag. Det er det værste jeg noen gang har gjort, men det føles riktig allikevel. Nå kan han kose seg i sola på den andre siden, uten å måtte tenke på skyggene.. Jeg håper inderlig, og tror han har det bedre nå. Jeg holdt han i armene mine til siste utpust, og det var godt å se den roen som senket seg over han, en ro han aldri har hatt i livet. Jeg vil si tuden takk for alle støtte her innenifra, spesielt fra Marianne og Annette. Dere gjorde det litt lettere for meg, og det er jeg utrolig takknemlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg... Dette var nok en veldig tøff avgjørelse, men jeg tror nok at det ble det rette. Det er ikke så mye man kan si i denne stund.. Annet enn jeg syns du er sterk som tok denne avgjørelsen. Men det er trist uansett.. Håper det går bra med deg, og at du etterhvert kan få glede tilbake ved å få ny hund, slik at du får oppleve den sanne gleden ved hundeholdet, og ikke kun strevet, bekymringene og plagene som du og Puma har gått gjennom.

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff lille snuppa mi!!! :D

Vet at du har slitt masse med dette her, både for deg og Pumsen så tror jeg dette var det riktige.. Selvom det er utrolig trist og vondt...

Nå løper han sikkert å bøller og leker med de over på den andre siden, hvor det ikke finnes skygger eller andre vondter!

Tenker masse på deg vennen min, bamseklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så trist... vet at det er en vanskelig tid du skal igjennom nå...

har vært igjennom det samme selv...

vet hvordan det er å ha en hund i fanget somt rekker sitt site åndedrag...

men på den lyse siden så har nok puma det kjempe fint nå , slipper smertene og slike ting...

føler med deg...

klem fra therese og toya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå begynnte jeg å grine på jobben :D godt jeg er forkjøla og kan skylde på det.

Det var nok det eneste rette.Senere når du får en velfungerende hund vil du se hvor riktig det var.Men det er jo så utrolig tøff avgjørelse å ta og jeg føler virkelig med deg.

Masse klemmer fra Annette og loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette kom som et sjokk for meg, har ikke vært mye her i det siste, så har ikke fått med meg dette...

Føler med deg Ingvild, det er nok utrolig tøft. Puma er nok glad for at du var tøff nok til å gjøre det rette, det er det mange som ikke er.

Hvil i fred Puma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tatt en tung, men rett avgjerelse trur eg. Føler med deg, har vært der selv noen ganger. Trenger du noen å snakke med, så må du bare sende meg PM.

Du trenger ikke å gå gjennom dette alene.

Klem Sølvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er virkelig en vanskelig avgjørelse å ta - men som Annette sa, så vil du merke at det var det rette når du får en velfungerende hund. Jeg syns du er sterk som har mot nok til å gjøre det rette, jeg veit ikke om jeg hadde klart det selv. Og Puma har det nok bedre i evig solskinn hvor han slipper alle skyggene.

Hvil i fred, Puma!

Klem fra Ingvild og Tinka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så utrolig trist, men som andre sier her så har du nok gjort det eneste riktige. Nå har han det så mye bedre, han er på den andre siden av regnbuebroen og koser seg. Det er en vond tid du skal igjennom nå, det vet jeg, men du må stole på deg selv og vite at du har gjort det riktige.

Hvil i fred Puma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en usigelig trist og forferdelig avgjørelse å ta - men likevel så rett når hunden sliter og har det vondt... Så vit at Pumaen din er glad for det du gjorde - det viser bare hvor glad du var i ham det. Du har all min medfølelse i denne tiden - jeg har vært i dine sko selv og vet hvor ****** det er :D Tenk i stedet på alt det kjekke dere fikk sammen og ta godt vare på minnene.

klem fra Helga-Mari/jaktlykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist! :mellow:

Jeg føler så utrolig mye med deg. Tispa mi har vert syk i ca 2 mnd. nå og etter flere røntgenbilder, blodprøver og operasjon har vi enda ikke funnet ut hva det er som feiler henne. Hun har gått ned over 13 kilo og er bare skinn og bein. Skal på nok et dyrlege besøk på onsdag og det er ikke sikkert vi får henne med hjem i live. Så jeg vet hvordan du har det! :huh:

Nå vet ikke jeg hva som feilte Puma, men jeg er sikker på at du gjorde det rette.

Hvil i fred Puma :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...