Gå til innhold
Hundesonen.no

Includes i dw

Guest Per Olav

Recommended Posts

Guest Per Olav
Skrevet

Hei og hopp.

Testserveren min har streika og siden jeg pusler litt med ei ny hjemmeside i tillegg til den jeg har fra før kan jeg like godt presentere et lite problem som sansynligvis har en enkel løsning. På denne testsida http://www.wolfdog.no/test.asp er den horisontale menyen og footer lagt inn i en include-fil, mens menyen på side-baren er lagt inn som html-linker i body. Alt fungerer slik det skal. Jeg ønsker at også linkene på side-baren inn i en include, og når jeg gjør det blir det hele en total mess. http://www.wolfdog.no/ I dw er de hvite maincontent og sidebar div'ene forsvunnet og teksten vises mot den rødbrune bakgrunnen. Kollonnene som sto tett inntil hverandre har nå fått en bredt felt mellom seg, Når siden vises i en browser stopper den stipletet skillelinja mellom maincontent og sidebar langt oppe på sida og footer'en er forsvunnet. Forslag til løsning? (Ikke bry dere om farger og logo og slikt - det kommer når "det tekniske" er på plass :D )

--

Per Olav

Skrevet

Hmmm... Det hvite feltet under der den stiplete linja slutter er faktisk footeren din, men den syns ikke fordi teksten er hvit. Har du lagt includen inne i div'en i stedet for utenfor? Har ikke finkjemmet html'en din, men dette er i hvertfall det første som slår meg.

EDIT: Ellers er det egentlig litt fy-fy å bruke server-ressurser på asp der du kan bruke html for å oppnå det samme (men det er greit for meg, og jeg skal ikke si det til noen :D )

Guest Per Olav
Skrevet
Hmmm... Det hvite feltet under der den stiplete linja slutter er faktisk footeren din, men den syns ikke fordi teksten er hvit. Har du lagt includen inne i div'en i stedet for utenfor? Har ikke finkjemmet html'en din, men dette er i hvertfall det første som slår meg.
Jeg skal ikke motsi deg, men jeg tror ikke det stemmer :D
EDIT: Ellers er det egentlig litt fy-fy å bruke server-ressurser på asp der du kan bruke html for å oppnå det samme (men det er greit for meg, og jeg skal ikke si det til noen :D )
Ånei du, jeg vet hva jeg gjør :D SSI gjør det mulig å redigere menyene en gang i stedet for å rette opp menyer på 30 sider eller mer etterhvert som jeg utvider, og det lille jeg bruker av SSI er knapt merkbar på serveren :D

Dessuten tror jeg at jeg har funnet årsaken til miseren helt av meg selv: Jeg har i hvert fall et onLoad call for mye både på den tokollonners sida som jeg har oppgitt ovenfor og den enkolloners sida som du finner ved å hovre over den horisontale menyen. CSS'en som styrer menyene har endret seg litt og jeg må redigere javascriptingen noe.

--

Per Olav

Skrevet

Ånei du, jeg vet hva jeg gjør :D SSI gjør det mulig å redigere menyene en gang i stedet for å rette opp menyer på 30 sider eller mer etterhvert som jeg utvider, og det lille jeg bruker av SSI er knapt merkbar på serveren :D

Det trakk i hvertfall ned karakteren min litt på eksamen (i webutvikling). Det finnes flere måter å gjøre det på, f.eks library eller iframes (men sistnevnte er ikke stuerent det heller..) Javascript kan også brukes. Men for all del - SSI er utrolig praktisk, og jeg er ikke helt uskyldig når det gjelder bruk av SSI på sider som ellers ikke krever asp jeg heller (men ikke si det til noen :D )

Guest Per Olav
Skrevet
Men for all del - SSI er utrolig praktisk, og jeg er ikke helt uskyldig når det gjelder bruk av SSI på sider som ellers ikke krever asp jeg heller (men ikke si det til noen :D )
Munnen min er lukka med sju seil eller hva det nå er man bruker ved slike anledninger :D

--

Per Olav

Guest Per Olav
Skrevet

Munnen min er lukka med sju seil eller hvadetnådeterdetheter :D

--

Per Olav

Skrevet

Munnen min er lukka med sju seil eller hva det nå er man bruker ved slike anledninger :D

--

Per Olav

Stoler på deg :D Lykke til videre med de nye sidene!

Guest Per Olav
Skrevet

Stoler på deg :mellow: Lykke til videre med de nye sidene!

Takker :huh: Nå tror jeg det bare er litt fintuning igjen :( Sidebar linkene skal kanskje inn i en include og muligens litt mere luft mellom undermenyene i den horisontale menyen. Fargene får vente til jeg får logotegningen av c.m, jeg skal bruke en av fargene i tegningen som basis for de andre fargene på sida. Kanskje en vertikal gradient på bakgrunnen? Vi får se :(

--

Per Olav

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han faktisk er blanding av havanais og malteser så er han ikke en maltipoo i det hele tatt. Maltipoo er blanding av malteser og puddel (poodle, derav -poo-delen av navnet).  For det første bør han sjekkes for alle arvelige helseproblemer som forekommer både hos havanais og malteser. Det er vel noe allergi, øyeproblemer og kneledd/albueledd ihvertfall. Så bør du ha oversikt over gemytt og helse hos begge foreldrene og helst søskenene og gjerne halvsøsken eller andre nære slektninger til hunden. Det hjelper ikke at din hund er snill og frisk, hvis han er unntaket i kullet. Da risikerer du å avle videre på problematiske gener, selv om det ikke har vist seg hos din hund. Dette er hovedårsaken til at raseavl er lettere å gjøre på en god måte, fordi man har registrert statistikk over helsedata i flere generasjoner. Hvis du tenker å få valper så kan det uansett også være greit å gå NKKs oppdretterskole, det er mye viktig informasjon der uavhengig av om du avler på renraset eller blandingshund. https://www.nkk.no/kurs-utdannelse-og-aktiviteter/kursoversikt-alle/ Generelt tenker jeg at det er veldig mange hunder som omplasseres og unødvendig å avle om man ikke har noe målrettet tanke for det, som de fleste seriøse oppdrettere har for rasehunder når de studerer helse- og utstillingsresultater. Det finnes mange gode og snille hunder som trenger et hjem.       
    • Hei. Jeg har en maltipoo hund som er blanding av havanes og malteser. Veldig godt gemytt på han. Rolig og veldig snill. Ble 2 år 17 juli. Hvordan kan jeg gå fram? Han er i ekstase å merker han er ungdoms tiden nå. Trenger litt tips . Vil gjerne forme han videre pga hvor fin han er. 
    • Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
    • Det er jeg også redd jeg må gjøre. Omplassere kattene. Men er vanskelig fordi har blitt så glad i dem.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...